Twórcy Atomfall chcieliby robić więcej gier, jeśli pozwolą im na to zasoby

Prezes studia, Jason Kingsley, opowiedział co nieco na temat tego, w jaki sposób określane są wielkości poszczególnych projektów.

@ 22.04.2025, 14:39
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Twórcy Atomfall chcieliby robić więcej gier, jeśli pozwolą im na to zasoby

Najnowszy projekt Rebellion, Atomfall, odniósł spory sukces, czym deweloperzy dość chętnie się chwalą. W wywiadzie dla GamesIndustry.biz prezes studia, Jason Kingsley, przyznał jednak, że większa ilość gier z serii Atomfall to kwestia tego, czy ekipie uda się znaleźć odpowiednie zasoby.

"Nie sądzę, że wyraziliśmy to dobrze", powiedział Kingsley w odpowiedzi na pytanie dotyczące nowych projektów pokroju Atomfall. "Myślę, że to jedna z rzeczy, które Chris i Ja chcielibyśmy zrobić, chodzi o to, by powtórzyć ponownie sukces. Chcemy zrobić więcej Sniper Elite, chcemy zrobić więcej Zombie Army, chcemy zrobić więcej Strange Brigade".

"Teraz wszystko wskazuje na to, że chcemy zrobić więcej Atomfall".

Atomfall, ostatnie dzieło Brytyjczyków, poradziło sobie bardzo dobrze, przekraczając nawet wewnętrzne predykcje.

"Poradziliśmy sobie dużo lepiej niż wynikało z naszych estymacji. To świetnie, gdy marketing wraca i mówi ci, że nie doszacowaliśmy sukcesu gry".

Kingsley następnie powiedział, że studio nie celuje w projekty ze średniej półki cenowej i jakościowej, a tego typu da radę tworzyć. Dzięki takim grom firma funkcjonuje tak, jak powinna.

"Nie robimy tak, by specjalnie być w średnim budżecie, ale takie gry robimy, to są projekty, które nam się udają. Dosłownie nie stać nas na to, by wydać na grę 200 milionów. Nie mamy 200 milionów".

W tym samym wywiadzie Kingsley pochwalił się sukcesem, jaki gra odniosła na Game Passie. Powiedział również m.in. o tym, że Game Pass pozwolił graczom sprawdzić Atomfall. Mogą bowiem testować bez konsekwencji losowo wybrane gry, co natomiast pomaga w tzw. marketingu szeptanym.

"W przypadku Game Passa możesz pozwolić ludziom spróbować grę, a w rezultacie, jeśli im się spodoba, mogą podzielić się informacją ze znajomymi w mediach społecznościowych, 'znalazłem tę grę na Game Passie, podoba mi się, powinieneś spróbować'. Część z nich jest na Game Passie i zacznie grać. Ale niektórzy nie są na Game Passie i będą chcieli również uczestniczyć w tej konwersacji, więc pójdą i kupią".

Atomfall znajdziecie na PC, PS4, PS5, X1 oraz XS, a gdybyście rozważali jego zakup, zerknijcie na naszą recenzję oraz wymagania sprzętowe wersji przeznaczonej dla blaszaków.


Sprawdź także:
Atomfall

Atomfall

Premiera: 27 marca 2025
XBOX X/S, XBOX ONE, PC, PS4, PS5

Atomfall to przygodowa gra akcji z otwartym światem i silnym naciskiem na survival oraz elementy RPG, której akcja rozgrywa się w postapokaliptycznej północnej Anglii. Za...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   14:53, 22.04.2025
No jak studia nie stać żeby wydać na grę 200 milionów to jest duża szansa że to będzie fajna gra. Cool I chyba gry Rebbelliona to potwierdzają chociaż przyznam że jeszcze w żadną chyba nie grałam.