Przenośne PS6 będzie odpalać gry z PS5 bez pracy ze strony deweloperów?

Deweloperzy mogą oczywiście przygotować odpowiednią aktualizację, gdyby mieli ochotę zmienić coś w sposobie działania gry.

@ 22.04.2025, 12:10
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps5

Przenośne PS6 będzie odpalać gry z PS5 bez pracy ze strony deweloperów?

Z wcześniejszych doniesień wynika, że Sony przygotowuje dwie konsole PlayStation 6. Jedna będzie nieco słabsza i będzie typowym handheldem. Druga będzie wydajniejsza i stanowić będzie następcę PlayStation 5. Kolejne informacje wskazują, że przenośne PS6 będzie kompatybilne ze wszystkimi grami dla PS5 i nie będzie wymagało dodatkowej pracy ze strony twórców.

Nowy handheld Sony będzie korzystał m.in. z tym samych danych dotyczących shaderów oraz rozwiązań opracowanych w ramach architektury RDNA 4 firmy AMD. Teoretycznie urządzenie powinno samodzielnie uruchamiać gry z PS5, a gdyby deweloperzy chcieli w nich coś zmienić, wystarczyłoby aby przygotowali jakąś mniejszą lub większą aktualizację. Tak przynajmniej twierdzi niejaki Kepler na NeoGAF - osoba, która przed premierą PS5 Pro podała sporo szczegółów na jego temat.

Najnowsze doniesienia pasują do tych wcześniejszych. Tych, z których dowiadywaliśmy się, że chip przenośnego PS6 opracowywany jest w procesie 3 nm, a celem projektantów jest możliwie jak najwyższa wydajność energetyczna. Jeśli chodzi o moc obliczeniową, ma ona plasować się gdzieś pomiędzy Xboksem Series S oraz PlayStation 5.

Na oficjalną zapowiedź czegokolwiek dotyczącego PlayStation 6 musimy oczywiście poczekać, ale jak tylko pojawią się jakiekolwiek konkrety, będziemy Wam je przekazywać. Z plotek wynika, że PS6 najwcześniej otrzymamy w 2027 roku, więc prawdopodobnie jeszcze długo będziemy trzymani w niepewności.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosmrPack   @   12:29, 22.04.2025
Oby nie skończyło się to takim rozkrokiem jak w przypadku Series S i X Niewinny Na ten moment bardziej interesowała by mnie jednak stacjonarna konsola, ale to też jeszcze za wcześnie cokolwiek mówić bez konkretów. Wiadomo, że wszyscy teraz chcą zgarnąć nieco z sukcesu Switcha i stąd MS oraz Sony nagle zainteresowali się handheldami.
0 kudosbalic87   @   10:35, 23.04.2025
Cytat: mrPack
Oby nie skończyło się to takim rozkrokiem jak w przypadku Series S i X Niewinny Na ten moment bardziej interesowała by mnie jednak stacjonarna konsola, ale to też jeszcze za wcześnie cokolwiek mówić bez konkretów. Wiadomo, że wszyscy teraz chcą zgarnąć nieco z sukcesu Switcha i stąd MS oraz Sony nagle zainteresowali się handheldami.
Zarówno w przypadku PS jak i xbox, mają powstać dwie wersje urządzenia nowej generacji - konsola stacjonarna oraz handheld. Czyli dla każdego coś dobrego ! Dumny

Moim zdaniem jest to ruch spowodowany wielkim sukcesem Switcha, który jest swego rodzaju hybrydą, łączącą zalety właśnie obu urządzeń Szczęśliwy

I wydaje się to być zaletą, gdyż może to zwiększyć ilość urzytkowników danego ekosystemu, ze względu na odmienne preferencje poszczególnych potencjalnych odbiorców Uśmiech

Niepokoić może jedynie ewentualna powtórka sytuacji z xbox series X/S, która tak jak sam wspomniałeś okazała się być niemałym problemem dla deweloperów, chcących skupić się wyłącznie na tworzeniu tytułów nextgenowych ...
0 kudosthiefi   @   14:47, 23.04.2025
Jesli Sony nie odratuje PS5 zasilajac ta konsole nalezyta iloscia gier single.player najwyzej jakosci (nie same souls klony), to PS6 mogą sobie odpuścić, bo nie bedzie to mialo żadnego sensu.

Jak narazie wsparcie dla PS5 jest jakby konsola miala dopiero 1 rok zamiast 4.5.

0 kudosBarbarella.   @   15:15, 23.04.2025
Cytat: thiefi
Jesli Sony nie odratuje PS5 zasilajac ta konsole nalezyta iloscia gier single.player najwyzej jakosci

Ale jak to? Przecież MS już prawie wszystkie swoje gry wydaje na PS5, to one nie są najwyższej jakości i nie odratują PS5? Zdziwiony