Lords of the Fallen z ogromną aktualizacją. Całkowicie przeprojektowano system walki

Minęło półtorej roku od premiery, a twórcy dalej ulepszają projekt.

@ 17.04.2025, 23:10
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps5, xbox x/s

Lords of the Fallen z ogromną aktualizacją. Całkowicie przeprojektowano system walki

W momencie premiery Lords of the Fallen można było mieć pewne zastrzeżenia co do finalnego wyglądu projektu, ale jeśli gra Was do siebie wówczas zniechęciła, to warto dać jej ponowną szansę.

Studio Hexworks od momentu debiutu swojego dzieła udostępniło bowiem trudną wręcz do policzenia ilość aktualizacji, z czego niektóre z nich przebudowywały wiele podstawowych systemów. Tyczy się to także najnowszego Patcha 2.0, który - według opisu - w dużej mierze zmienia i ulepsza system walki. Jak donoszą developerzy, mechaniki odpowiedzialne za walkę zostały w zasadzie całkowicie przeprojektowane, więc rozgrywka jest zupełnie innym doświadczeniem, niż do tej pory.

To nie koniec zmian, bowiem przebudowano także mechanikę poruszania się postaci - od teraz bohater jest bardziej responsywny, przyspieszono też uniki. Usprawniono też celowanie i namierzanie przeciwników, poprawiono udźwiękowienie walki czy nawigację za pomocą lampy w Umbral. 

Kolejną ciekawą nowością jest Friend's Pass, czyli opcja pozwalająca zaprosić do rozgrywki znajomego i wspólnie przejść całą grę. Drugi gracz nie będzie musiał posiadać swojej własnej kopii gry. Nawet jeśli zaproszenia nie dostaniemy, to i tak możemy pobrać grę w wersji Friend's Pass - wówczas otrzymamy dostęp do kreatora postaci i początkowego etapu gry. Dalsza zabawa będzie możliwa po uzyskaniu dostępu od znajomego.

Przypomnijmy, że trwają obecnie prace nad Lords of the Fallen 2. Gra ma trafić do sprzedaży w 2026 roku, a w kolejnych miesiącach powinny dotrzeć do nas konkretniejsze informacje na jej temat.



Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosIgI123   @   00:15, 18.04.2025
Miałem już nie wracać do LotFa, ale chyba skuszę się na ten jeden ostatni playthrough, a zrobiłem ich już kilka. Paradoksalnie z czasem dostrzegłem wiele więcej wad tej produkcji, ale i tak stał się moim ulubionym soulslikiem. Szkoda że na premierę był w tak gównianym stanie, ale aktualizacje zdziałały cuda. Pokazały też one że w twórcach były chęci i serducho, ale zabrakło umiejętności - która inna ekipa by łatała tak pieczołowicie grę przez półtorej roku? Dwójeczka zamiecie system, już teraz to mówię.
0 kudosBarbarella.   @   07:40, 18.04.2025
Małe poprawki po wydaniu gry jeszcze jestem w stanie zrozumieć ale coś takiego. To na premierę się ukazała gotowa gra czy jakaś wersja prebeta wczesny dostęp? I traktuj tu poważnie City Interactive. To że próbują to poprawić to jednak mały plusik w porównaniu z tym że aż tak trzeba to poprawiać. Poirytowany
Jeżeli kiedyś przyjdzie mi do głowy zostać masochistką i sprawdzić jak się w gra w soulsliki to na pewno nie będzie to LOTF (a jakiś czas temu kupiłam Jedynkę z takim zamiarem).
0 kudosMicMus123456789   @   19:47, 21.04.2025
Miło, że tak długo wspierają i pracują nad tytułem, ale myślę, że gdybym wrócił do gry walka nadal nie sprawiałby problemu. Inna sprawa, że jeśli pracowali tylko nad poprawkami to grze nadal brakuje nieco zawartości.