Game Pass nie jest dla każdego, twierdzi Phil Spencer z Microsoftu
Prezes oddziału gamingowego w Microsofcie zawsze sądził, że subskrypcja jest po prostu kolejną opcją dla kogoś, kto chce grać.

Microsoft od jakiegoś czasu stawia na multiplatformowość gier. Nie wiadomo czy strategia będzie kontynuowana w przypadku kolejnej generacji konsol, ale pewne jest, że Game Pass pozostanie częścią ekosystemu Xboksa. Przynosi ono zyski, a szef gamingu w spółce, Phil Spencer, wierzy, że to dodatek, a nie konieczność.
"Dla mnie, patrzę na Game Passa jako zdrową opcję dla konkretnych ludzi. Ono nie jest dla wszystkich. Jeśli grasz w jedną lub dwie gry w roku, Game Pass prawdopodobnie nie jest odpowiednim modelem biznesowym dla Ciebie, powinieneś po prostu kupić te dwie gry i to ma całkowity sens. Ale ja chcę, byś miał wybór", powiedział Spencer w rozmowie z redakcją Variety.
Podkreślił on następnie, że Game Pass to jedna z opcji dostępnych dla graczy. Współistnieje ono z tradycyjną sprzedażą oraz grami free-to-play.
"Zawsze sądziłem, że Game Pass to po prostu dodatkowa opcja dla kogoś, kto chce grać. Mamy wiele modeli biznesowych dla graczy, od free-to-play, przez kupowanie gier, przecenione gry, po Game Passa".
Szef przyznał następnie, że choć sprzedaż konsol jest stabilna, nie jest to biznes, który się w przypadku Microsoftu rozwija. Właśnie z tego powodu spółka postanowiła zainwestować więcej w komputery osobiste oraz granie w chmurze.
"Największe obszary wzrostu to dla nas obecnie komputery osobiste oraz chmura, co ma sens ponieważ konsole rosną i są dobrym interesem. To biznes znany, ale nie jest to rosnący segment gamingu. Więc mamy dobry wzrost w PC oraz dobry wzrost w chmurze, jeśli chodzi o użytkowników oraz godziny".
"Konsole to ważna część Game Passa. Ale nie ma nie chcemy, by Game Pass był jedynym sposobem na granie. Jeśli wszyscy subskrybenci Game Passa postanowiliby kupować gry, to dla nas również dobre".
W innym raporcie Spencer obiecał, że Switch 2 będzie tak samo wspierany, jak inne obecnie wspierane platformy. Microsoft zamierza więc kontynuować dotychczasową multiplatformową strategię wydawniczą.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler