Fundacja K.I.D.S prezentuje pierwszą grę w Polsce stworzoną w formacie PDF

Rozlicz ból – przekaż 1,5% podatku na walkę z bólem u dzieci w szpitalach onkologicznych

@ 25.03.2025, 12:42
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, press info

Fundacja K.I.D.S prezentuje pierwszą grę w Polsce stworzoną w formacie PDF

Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali od pięciu lat zmienia polskie szpitale dziecięce reagując na potrzeby najmłodszych pacjentów oraz ich rodzin. Współpracuje ona z ponad 50 placówkami, w tym z wysoce wyspecjalizowanymi szpitalami pediatrycznymi i oddziałami w całym kraju.

W ramach tegorocznej kampanii „Rozlicz ból” Fundacja K.I.D.S. zwraca uwagę na temat, o którym często trudno mówić – na codzienny ból u dzieci chorych na raka, zmagających się każdego dnia nie tylko z chorobą, ale także z bolesnymi zabiegami, lękiem i stresem związanym z leczeniem onkologicznym. 

Fundacja postanowiła w związku z tym połączyć świat dorosłych i dzieci, tworząc nietypową akcję skierowaną do księgowych oraz wszystkich osób zajmujących się rozliczeniami PIT. Przygotowano specjalną grę w formacie PDF, stylizowaną na arkusz PIT, która przypomina o prawdziwym sensie rozliczania podatków – o możliwości realnego wsparcia innych. Gra stworzona w PDF jest pierwszym rozwiązaniem w takiej formie w Polsce oraz trzecim na świecie.

„Wierzymy, że razem możemy więcej. Każde przekazane 1,5% podatku to realna pomoc w walce z bólem u dzieci w szpitalach onkologicznych. Dzięki temu wsparciu możemy wdrażać innowacyjne rozwiązania, które zmieniają codzienność najmłodszych pacjentów i otaczają ich jeszcze lepszą opieką” - powiedziała Paulina Ignatowska-Zaremba, prezeska Fundacji K.I.D.S.

Autorem akcji i pomysłodawcą stworzenia gry przypominającej formularz PIT w formacie PDF jest agencja Publicis Warsaw, która wspiera K.I.D.S. od początku działalności Fundacji. Realizacją niestandardowego technologicznego wyzwania zajął się Krzysztof Grudziński – producent, reżyser i creative director, specjalizujący się w gamingu, m.in. UEFN, technologiach XR (VR/AR), virtual production oraz interaktywnych narracjach.  

Krzysztof twierdzi, że: "każdy, kto interesuje się technologią, grami czy programowaniem, wie, że to wbrew pozorom nie było łatwe zadanie. Hackowanie PDF to w pełni customowe wyzwanie. PDF z natury nie jest narzędziem do robienia gier. W Polsce zrobiliśmy to jako pierwsi. Na świecie jest to trzeci tego typu projekt, powstała m.in. taka grywalna miniwersja gry doom. Nasza gra jest jednak pierwszym użyciem takiej formy w kampani, a nie zabawą programistów, co pozwala nam myśleć, że jesteśmy niejako pierwsi. I co fajniejsze: że robimy to w szczytnym celu".

W inicjatywę zaangażowała się ponadto firma Panowie Programiści, która stworzyła wersję gry w przeglądarce. Specjalnie przygotowany projekt potrafi wybrać odpowiedni wariant gry – przeglądarkowy lub PDF – dostosowany do urządzenia użytkownika. Panowie Programiści zapewnili także rozwiązania umożliwiające monitorowanie interakcji użytkowników w obu modelach gry.

Po ukończeniu rozgrywki gracz zobaczy uśmiechnięte dziecko – jako symbol tego, co można osiągnąć dzięki przekazaniu 1,5% podatku. W ten sposób Fundacja chce pokazać, że każdy przyczynia się do czegoś wielkiego.

Gra dostępna jest m.in. na stronie www.rozliczbol.pl

W kampanię zaangażowane są agencje należące do grupy Publicis: Publicis Warsaw odpowiada za koncept kreatywny i kreację, a MSL – za PR, za performance marketing i DOOH PMX. Działania z zakresu Google Ads prowadzi firma mediowa MBridge – Marketing Experts, specjalizująca się w digital marketingu i kompleksowych strategiach online. Agencja koncentruje się na elastycznym i holistycznym podejściu, oferuje m.in. performance marketing, SEO, analitykę, content marketing, strategie B2B i B2C, influencer marketing oraz UX & CRO. MBridge aktywnie wspiera także fundację K.I.D.S., realizując działania Google AdGrants i analitykę internetową, pomagając w budowaniu świadomości o organizacji i jej misji. Wsparcie prawne zapewniła kancelaria WKB Lawyers


Fundacja K.I.D.S. dąży do współtworzenia szpitali przyszłości – nowoczesnych, przyjaznych i bezpiecznych miejsc, w których mali pacjenci oraz ich opiekunowie czują się otoczeni opieką, a personel medyczny otrzymuje konkretne narzędzia ułatwiające codzienną pracę. Działania Fundacji to nie tylko tworzenie przyjaznych przestrzeni i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, ale także usprawnienie procesów medycznych zachodzących w szpitalach dziecięcych. Jej misją jest nie tylko zmniejszenie niepokoju, lęku oraz poczucia zagubienia u pacjentów, ale także wsparcie personelu medycznego oraz lekarzy w ich codziennej pracy.

Projekty realizowane przez K.I.D.S. to m.in. wdrożenie technologii wspierających leczenie, takich jak VR pomagający dzieciom przetrwać trudne zabiegi chemioterapii, czy inicjatywa poMOCnik będąca podporą dla małych pacjentów oraz ich rodziców w sytuacji szpitalnej, a także programy edukacyjne dla dzieci zmagających się z cukrzycą.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   14:52, 25.03.2025
Zagrałam. Wygrałam chociaż zanim się zorientowałam co mam robić to zostało mi już tylko jedna "szansa". Podatek przekażę chociaż pewno niewiele tego będzie. Uśmiech