Marka Saints Row była finansowo nieopłacalna, twierdzi prezes Saber Interactive

Saber Interactive oraz Volition współpracowały przy ostatniej odsłonie serii Saints Row. Cykl był jednak finansowo nieopłacalny.

@ 18.03.2025, 15:09
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Marka Saints Row była finansowo nieopłacalna, twierdzi prezes Saber Interactive

Prezes Saber Interactive, Matthew Karch, uważa, że marka Saints Row umarła ze względu na to, że w tym momencie nie ma zapotrzebowania na tego typu projekty, a ich przygotowanie niestety wymaga sporych nakładów pracy oraz niemałej inwestycji finansowej. Karch rozmawiał na temat upadku cyklu z redaktorem Game File, Stephenem Totilo.

"One są strasznie drogie w stosunku do tego, czym są", powiedział Karch. "Oni nie wiedzieli co tak naprawdę budują. Nie mieli prawdziwego kierunku. To nie mogło trwać. Kto zdecyduje się na finansowanie kolejnej gry po tej katastrofie?".

Mówiąc o tym, że deweloperzy nie mieli jasnego kierunku, Karch nawiązuje nie tylko do ostatniej, wydanej w 2022 roku, gry, ale także do wszystkich wcześniejszych. Twórcy regularnie zmieniali założenia serii, ciągle decydowali się na całkiem nową formułę rozgrywki, szukając czegoś, co zainteresuje graczy. Projekt z 2022 roku miał być totalnym restartem, ale finalnie okazał się klapą.

"W idealnym świecie byłoby wspaniale, jakby każdy miał pracę", powiedział Karch. "Ale gry z dziewięciocyfrowymi budżetami, a zarabiające 8 cyfrowe przychody są odpowiedzialne za zwolnienia i zamknięcia".

"Dni rzucania pieniędzy na gry inne niż GTA tego świata dobiegły końca. To koniec. Ten biznes musi dojrzeć. Jeśli tego nie zrobi, cała branża ma problem. Oznacza to niestety zwolnienia".

Karch ma oczywiście rację, ale wcale nie jest tak, że tylko GTA potrafi się dobrze sprzedawać i zarabiać. Najważniejsza jest jakość oraz odpowiednie zarządzanie. Dowodem na to jest np. Space Marine II, które sprzedało się bardzo dobrze, a Saber Interactive pracuje już nad jego kontynuacją.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosMicMus123456789   @   15:30, 18.03.2025
Gdyby poszli w prawdziwy restart lub gdyby trzymali się klimatu drugiej części byłby hit. Względnie gdyby zrobili remake pierwszych dwóch części również byłby sukces, bo tego chcieli fani serii.
0 kudosmrPack   @   15:41, 18.03.2025
Ten gość nie do końca wie o czym gada. Ta seria powstała jako klon GTA i może nie była najwyższych lotów, ale dostarczała dużo rozrywki (szczególnie mocno gangsterska dwójka i odjechana trójka). Miała też swoich oddanych fanów. Chyba kiedyś ktoś się wypowiadał, że chciano trzymać się założeń starszych odsłon, ale góra chciała rebootu, który wiadomo jak wyszedł.
Cytat: MicMus123456789
Gdyby poszli w prawdziwy restart lub gdyby trzymali się klimatu drugiej części był by hit. Względnie gdyby zrobili remake pierwszych dwóch części również był by sukces, bo tego chcieli fani serii.
Takie proste, ale jak widać lepiej ubić markę i stwierdzić, że była do niczego Konsternacja
0 kudosBarbarella.   @   16:05, 18.03.2025
Mnie najbardziej pasowała Trójka i Czwórka. Próbowałam grać w Dwójkę ale jakiś bug który uniemożliwił kontynuację gry wybił mi to z głowy. Bardzo się jarałam na "Got Out Off Hell" ale mimo porytej fabuły takiej w moim stylu sama rozgrywka znudziła mnie po paru godzinach. Może więc lepiej że to koniec serii. Znudziło się.

0 kudosMicMus123456789   @   18:55, 18.03.2025
Cytat: mrPack
Chyba kiedyś ktoś się wypowiadał, że chciano trzymać się założeń starszych odsłon, ale góra chciała rebootu, który wiadomo jak wyszedł.


Sami deweloperzy mówili o powrocie do korzeni i klimatu gangsterskiego z pierwszych części.
0 kudosdabi132   @   22:14, 18.03.2025
Za bardzo kombinowali. Ostatnią dobrą grą była trójka. Przy czwórce i Gat of Hell ich poniosło. Seria miała fajny pomysł na siebie w pierwszych częściach, niby klon GTA, ale taki inny. No i trzeba było trzymać się tej koncepcji.
0 kudosBarbarella.   @   22:26, 18.03.2025
Cytat: dabi132
Seria miała fajny pomysł na siebie w pierwszych częściach, niby klon GTA, ale taki inny. No i trzeba było trzymać się tej koncepcji.

Nie. Co za dużo klonów, nawet innych to niezdrowo. Wystarczą trzy, po cholerę trzydzieści.
Dodaj Odpowiedź