Atomfall - znamy długość gry; deweloperzy spodziewali się porównań z Falloutem
Deweloperzy ze studia Rebellion zdradzili długość Atomfall, a przy okazji ujawnili, że spodziewali się porównań z serią Fallout.

Atomfall to ciekawie zapowiadająca się przygodówka z naciskiem na survival. Deweloperzy ze studia Rebellion chcieli przygotować coś wyjątkowego, unikatowego oraz okraszonego własną tożsamością. Spodziewali się jednak porównań z serią Fallout, o czym powiedział dyrektor artystyczny projektu, Ryan Greene, w rozmowie z IGN.
"Gdy zagrasz, zdasz sobie sprawę, że to nie Fallout, ale tak, wiedzieliśmy. Jeden z naszych właścicieli, Jason Kingsley, jest dużym fanem Fallouta, więc porównania były oczywiste, gdy mówimy o grze nastawionej na survival w postapokaliptycznym świecie. Natychmiast do głowy wpada nam wówczas marka Fallout. Oni są świetni w tym, co robią. I to jest super".
Greene powiedział następnie o tym, że wszelkie porównania mogą być mylące dla graczy. Chciał podziękować fanom, którzy porównali Atomfall do gier Fallout ze względu na to, że oba projekty mają podobny setting i stylistykę. Stworzenie tak skomplikowanego projektu nie było dla deweloperów łatwe.
"Gdy przez chwilę zagrasz, zdasz sobie sprawę, że to coś wyjątkowego. Prawda jest taka, że to bardzo udana marka, a my jesteśmy wersją 1.0. Porównywanie nas do tych ludzi... dziękujemy bardzo... Tak, doceniamy to bardzo, bo to utalentowana ekipa, która to robi".
Następnie deweloper powiedział, że wątek fabularny Atomfall powinien nam wystarczyć na około 25 godzin. Mówimy tu wyłącznie o głównym scenariuszu, bo jeśli postanowicie dokładniej eksplorować otoczenie, będziecie musieli wygospodarować znacznie więcej wolnego czasu. Co ciekawe, prawdopodobnie będzie możliwe przejście całej gry bez zabijania kogokolwiek albo po zabiciu kogoś ważnego.
"Możesz zabić każdego lub wszystkich. Nie będzie to problemem. Mamy wiele zakończeń, więc niektóre mogą stać się niedostępne, jeśli z kimś zabitym miałeś współpracować, ale wtedy i tak znajdziesz wiele innych ścieżek, które doprowadzą Cię do końca".
"Mi się udało, przez około 9 godzin, z czego około połowa tego czasu to było całkiem szybkie bieganie i nie zabiłem nikogo. Jestem prawie pewnym że da się to zrobić, nie będziesz musiał kogokolwiek zabijać".
Atomfall zadebiutuje na PC, PS4, PS5, X1 oraz XS w dniu 27 marca. Jeśli rozważacie jego zakup, koniecznie rzućcie okiem na wymagania sprzętowe.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler