Monster Hunter Wilds na PC wygląda jak gra z PS3? Capcom przyszykowało fatalny port
Wersja na komputery pozostawia wiele do życzenia.

Za nami premiera Monster Hunter Wilds, najnowszej odsłony popularnej serii od firmy Capcom. O ile pod względem gameplayu sama gra zdecydowanie spełnia oczekiwania, co potwierdza nasza recenzja wydania na PlayStation 5, tak kwestie techniczne nie są najmocniejszą stroną produkcji.
Szczególnie źle wypada Monster Hunter Wilds w wersji na PC. Gracze już teraz zgłaszają fatalnej jakości tekstury, przypominające czasy PlayStation 3 i Xboksa 360, ale też ogromne problemy z płynnością. Gra cierpi na mocny stuttering, gubi klatki i notuje gwałtowne spadki wydajności. Mało tego, mimo kiepskich tekstur, Wilds pożera ogromne ilości pamięci karty graficznej (VRAM). Na kartach graficznych, które mają poniżej 8GB pamięci video, tytuł ma być praktycznie niegrywalny.
Sytuację potwierdza Digital Foundry, które przyjrzało się tytułowi i wysnuło podobne wnioski, co gracze w recenzjach na Steam. Wydaje się, że port Monster Hunter Wilds na PC został stworzony na szybko, a w obecnym stanie gra nie powinna zagościć na rynku. Nie pozostaje więc nic innego, jak czekać na poprawki albo wybrać wersję konsolową - która może także nie jest idealna, ale przynajmniej zachowuje płynność obrazu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler