Marvel Rivals mogło zostać anulowane ze względu koszty licencji?

NetEase Games musiało podobno słono zapłacić za bohaterów pokroju Wolverine'a oraz Spider-Mana.

@ 24.02.2025, 14:25
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Marvel Rivals mogło zostać anulowane ze względu koszty licencji?

Marvel Rivals radzi sobie bardzo dobrze. Z ostatnich informacji wynika, że przyciągnęło ono do siebie już ponad 40 milionów graczy z całego świata, choć nie obyło się też bez kontrowersji. NetEase Games postanowiło bowiem zamknąć studio odpowiedzialne za grę, które mieściło się w Seattle. Pełen deweloping przejął oddział w Chinach.

NetEase planuje większe zmiany wśród wszystkich swoich studiów deweloperskich, znajdujących się poza Chinami, a Bloomberg donosi, że spółka na poważnie rozważała nawet anulowanie Marvel Rivals. Jej prezes, William Ding, uważał podobno, że Disney życzył sobie zbyt wysokie kwoty za postać Wolverine'a oraz Spider-Mana.

Ze względu na powyższe, Ding chciał przygotować swoje własne projekty bohaterów, choć finalnie koncepcja ta nie przeszła. Spółka musiała w rezultacie zapłacić "miliony dolarów" za postaci, choć nie wiemy czy chodzi wyłącznie o te dwie, czy więcej.

Marvel Rivals odniosło finalnie duży sukces, a w rezultacie gracze mogą spać spokojnie. NetEase Games planuje wspierać projekt długoterminowo, regularnie publikując nowe treści dla niego.


Sprawdź także:
Marvel Rivals

Marvel Rivals

Premiera: 06 grudnia 2024
PC, PS5, XBOX X/S

Marvel Rivals to darmowa, wieloosobowa (skupiona wyłącznie na grze multiplayer) gra akcji oparta na modelu hero-shooter, która utrzymana jest w modelu biznesowym free to ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   14:49, 24.02.2025
To są drogie licencje bo Walt Disney potrzebuje dużo prądu do tej swojej zamrażarki. Cool
0 kudosMicMus123456789   @   16:45, 24.02.2025
Jak chce się robić grę z tak znanymi postaciami trzeba liczyć się z kosztami. Gra nie cieszyłaby się taka popularnością gdyby postacie były czysto fikcyjne lub gdyby naśladowały moce i umiejętności znanych bohaterów.
0 kudosBarbarella.   @   16:55, 24.02.2025
Cytat: MicMus123456789
Gra nie cieszyłaby się taka popularnością gdyby postacie były czysto fikcyjne

Ej no. To są postacie czysto fikcyjne. Cool Co prawda Amerykanie uważają że te Marvele są na faktach autentycznych ale my nie Amerykanie. No na razie. Zadziorny

0 kudosIgI123   @   20:51, 24.02.2025
Cytat: MicMus123456789
Jak chce się robić grę z tak znanymi postaciami trzeba liczyć się z kosztami. Gra nie cieszyłaby się taka popularnością gdyby postacie były czysto fikcyjne lub gdyby naśladowały moce i umiejętności znanych bohaterów.
Niby nie, ale patrz na seriale typu Invincible lub The Boys. Chociaż wiadomo czego są podróbką, to osiągnęły ogromny sukces. Wiem że to inna gałąź, ale popularna marka poniesie dany produkt tylko na początku podczas miesiąca miodowego, potem bronić się już może tylko swoją jakością. A czasami i marka nie pomaga, ile było gierek z licencją DC lub Marvela, a wielkie G z nich wyszło.
0 kudosBarbarella.   @   21:08, 24.02.2025
A może dlatego tylko chiński deweloper będzie to robił bo oni to chyba licencjami się za bardzo nie przejmują. Zaleją rynek tanimi Wolverinami tylko trochę zmienią imię na Wolferine. Rozbawiony
Dodaj Odpowiedź