DOOM: The Dark Ages zaoferuje największe mapy w historii idSoftware

Lokacje mają być jednak odpowiednio skrojone, aby gracze nie plątali się po nich godzinami.

@ 24.02.2025, 13:18
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

DOOM: The Dark Ages zaoferuje największe mapy w historii idSoftware

Reżyser DOOM: The Dark Ages, Hugo Martin, rozmawiał niedawno z redakcją magazynu EDGE, a podczas wywiadu zapytany został m.in. o to, jakiej wielkości lokacje przygotowane zostały na potrzeby projektu. Martin przyznał, że poziomy są wielkie, największe, jakie kiedykolwiek idSoftware opracowało, ale jednocześnie nie są one przesadnie wielkie.

"Nie wiemy czy chcesz grać w pojedynczy poziom DOOM przez dwie godziny. Chcesz, by były fajnym, zamkniętym doświadczeniem, więc około godzinne lokacje są idealne. Ale jeśli lubisz wszystko kompletować, będziesz w stanie czas ten wydłużyć".

Następnie deweloper opowiedział co nieco na temat różnorodności doświadczeń w DOOM: The Dark Ages. Poziomy będą bowiem odmienne stylistycznie. Raz będziemy walczyć w lochach, innym razem w bardziej otwartej strefie. Miejscówki mają się ciągle zmieniać.

"Zaczniesz od obszaru przypominające lochy, który w drugiej połowie bardziej się otworzy. Chcemy, by gracz miał zróżnicowane doznania podczas zabawy", powiedział Martin. 

DOOM: The Dark Ages zaoferuje wyłącznie kampanię dla jednego gracza. Deweloperzy od początku wiedzieli, że nie chcą zajmować się trybem rozgrywek wieloosobowych, a zamiast nich przygotują bardziej zróżnicowane doświadczenie oraz specjalne mini-gierki.

Datę premiery DOOM: The Dark Ages zaplanowano na 15 maja, a grać będziemy wówczas na PC, PS5 oraz XS.


Sprawdź także:
DOOM: The Dark Ages

DOOM: The Dark Ages

Premiera: 15 maja 2025
PC, PS5, XBOX X/S

DOOM: The Dark Ages to szósta pełnoprawna odsłona popularnego cyklu pierwszoosobowych strzelanek (FPS) od firmy Bethesda Softworks, która jednocześnie stanowi prequel do ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   14:26, 24.02.2025
Jak chcą się chwalić różnorodnością lokacji to niech najpierw w Painkillera zagrają. Zadziorny
0 kudosIgI123   @   15:17, 24.02.2025
Trochę nieliniowości na pewno nie zaszkodzi, plus pewnie poziomy standardowo upchane będą sekretami. Hugo z ekipą zawsze słuchali fanów, fajnie że widzą iż graczom podobało się zróżnicowanie poziomów w Eternalu, bo 2016 pod tym względem był lichy. Wątpię jednak żeby przebili Mars Core, to był mechaniczny jak i artystyczny peak.
0 kudosBarbarella.   @   17:03, 24.02.2025
W tworzeniu tych piekielnych kreatur też spróbowaliby większej inwencji jak People Can Fly. Kurcze, grałam w tego Painkillera dość dawno a te straszne dzieciaki z "Sierocińca" do dzisiaj mam przed oczami. No ale dzisiaj polityczna poprawność zabrania strzelać z kołkownicy do dzieciarni i zakonnic, trzeba strzelać do jakichś maszkar co robi się nudne po 5 minutach. Poirytowany
Cała nadzieja w tych średniowiecznych klimatach że nie będzie tak sztampowo.