DOOM: The Dark Ages zaoferuje największe mapy w historii idSoftware
Lokacje mają być jednak odpowiednio skrojone, aby gracze nie plątali się po nich godzinami.

Reżyser DOOM: The Dark Ages, Hugo Martin, rozmawiał niedawno z redakcją magazynu EDGE, a podczas wywiadu zapytany został m.in. o to, jakiej wielkości lokacje przygotowane zostały na potrzeby projektu. Martin przyznał, że poziomy są wielkie, największe, jakie kiedykolwiek idSoftware opracowało, ale jednocześnie nie są one przesadnie wielkie.
"Nie wiemy czy chcesz grać w pojedynczy poziom DOOM przez dwie godziny. Chcesz, by były fajnym, zamkniętym doświadczeniem, więc około godzinne lokacje są idealne. Ale jeśli lubisz wszystko kompletować, będziesz w stanie czas ten wydłużyć".
Następnie deweloper opowiedział co nieco na temat różnorodności doświadczeń w DOOM: The Dark Ages. Poziomy będą bowiem odmienne stylistycznie. Raz będziemy walczyć w lochach, innym razem w bardziej otwartej strefie. Miejscówki mają się ciągle zmieniać.
"Zaczniesz od obszaru przypominające lochy, który w drugiej połowie bardziej się otworzy. Chcemy, by gracz miał zróżnicowane doznania podczas zabawy", powiedział Martin.
DOOM: The Dark Ages zaoferuje wyłącznie kampanię dla jednego gracza. Deweloperzy od początku wiedzieli, że nie chcą zajmować się trybem rozgrywek wieloosobowych, a zamiast nich przygotują bardziej zróżnicowane doświadczenie oraz specjalne mini-gierki.
Datę premiery DOOM: The Dark Ages zaplanowano na 15 maja, a grać będziemy wówczas na PC, PS5 oraz XS.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler