Crytek zwalnia 15% swoich pracowników
Crytek zamierza nadal wspierać grę Hunt: Showdown 1896. Wstrzymano natomiast deweloping kolejnego Crysisa.

Studio Crytek, odpowiedzialne m.in. za silnik CryEngine oraz gry z serii Crysis, zdecydowało się na zwolnienia. W tym momencie zatrudnienie w nim znajduje około 400 deweloperów, a redukcja obejmie 15% zasobów ludzkich. Reorganizacja spowodowana jest wstrzymaniem prac nad kolejną częścią serii Crysis.
"Z wielkim bólem ujawniam dziś, że musimy zwolnić około 15% z naszych 400 pracowników", napisał przedstawiciel firmy Crytek na portalu społecznościowym X. "Zwolnienia dotkną ekip deweloperskich oraz osób zajmujących się usługami sieciowymi. Nie była łatwa decyzja ponieważ bardzo doceniamy ciężką pracę naszych teamów. Po wstrzymaniu dalszego rozwoju kolejnej gry Crysis, co miało miejsce w 3 kwartale 2024 roku, próbowaliśmy przenieść pracowników do Hunt: Showdown 1896".
Crytek wyjaśnia następnie, że zwolnienia są koniecznością, mimo że próbowano zrobić wszystko co było możliwe, aby finanse się domknęły bez cięcia jakichkolwiek wydatków. Niemniej zwalniane osoby mogą liczyć na wsparcie m.in. w poszukiwaniu nowej pracy, a także w postaci odpraw.
Studio będzie się teraz skupiać na rozwoju Hunt: Showdown 1896 oraz silnika CryEngine, który poradził sobie wyśmienicie m.in. w wydanej niedawno grze Kingdom Come: Deliverance II, o czym przeczytać możecie w naszej recenzji.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler