Assassin's Creed Shadows - Ubisoft prezentuje wersję PC i wymagania sprzętowe. Na konsolach zagramy w 60 fps w 4K
Ulepszony silnik Anvil ma zapewnić dobrą optymalizację i wysoką wydajność gry.

Nadchodzące Assassin's Creed Shadows ma być świetnie zoptymalizowane na PC i zapewnić wysoką wydajność na konsolach - wynika z materiału opublikowanego właśnie przez Ubisoft. Tworzące grę studia wykorzystały opóźnienie daty premiery m.in. na solidne doszlifowanie kodu.
Dziś zaprezentowano zwiastun prezentujący w akcji wydanie na blaszaki, a także zachwalający edycję konsolową. W przypadku PC możemy mówić o rozbudowanym menu ustawień graficznych, wsparciu dla technologii skalowania obrazu NVIDIA DLSS 3.7, Intel XeSS 2 czy AMD FSR 3,1, a także odblokowanym limicie klatek na sekundę.
Jednocześnie opublikowano wymagania sprzętowe, które widzicie w tabelce powyżej. Do zagrania na minimalnych detalach w 1080p i przy 30 fps potrzebny będzie procesor Intel Core i7 8700k lub AMD Ryzen 5 3600, 16 GB RAM oraz karta graficzna NVIDIA GeForce GTX 1070 lub AMD Radeon RX 5700. Niezbędny będzie także dysk SSD - gra nie będzie działać płynnie na talerzowym HDD.
Ubisoft wspomina także o wydaniu na konsole, które również ma być dopieszczone. Jeśli pogodzimy się z nieco gorszymi ustawieniami graficznymi, to w trybie wydajności zagramy przy 60 fps i rozdzielczości 4K, choć niestety mowa tutaj o rozdzielczości skalowanej, a nie natywnej.
"Z przyjemnością potwierdzamy, że zarówno PS5, jak i Xbox Series X pozwolą graczom na grę w 60 FPS przy rozdzielczości 2160p (upscaling) w trybie wydajności. Więcej szczegółów na temat trybów dostępnych na konsolach zostanie udostępnionych przed premierą gry." - głosi komunikat wydawcy.
Premiera Assassin's Creed Shadows wyznaczona jest na 20 marca 2025 roku, na PC, PlayStation 5 oraz Xboksy Series S|X.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler