Valve będzie wyrzucać ze Steam gry, które zawierają irytujące reklamy

Reklamy odblokowujące dalszy postęp w stylu gier mobilnych nie są już dozwolone.

@ 10.02.2025, 19:09
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc

Valve będzie wyrzucać ze Steam gry, które zawierają irytujące reklamy

Firma Valve opublikowała nowe reguły dla wydawców na Steam. Najważniejsza zmiana tyczy się systemu reklam na jakie gracze trafiają wewnątrz gier. Włodarze platformy postanowili zrobić porządek z produkcjami, które narzucały nam interakcje z reklamami celem odblokowania dalszego postępu w rozgrywce. Takie gry nie znajdą swojego miejsca na Steamie.

Opisywane rozwiązanie znane jest przede wszystkim z gier mobilnych, gdzie za obejrzenie reklamy czy kliknięcie na nią, otrzymujemy np. dodatkowe monety czy życie, albo jakieś inne kryształki pozwalające zagrać np. jeszcze jedną rundę w ciągu dnia.

Mechanika ta ma swoich licznych przeciwników, i najwyraźniej nie spodobała się także firmie Valve, właścicielowi platformy Steam. Właśnie opublikowano nowy zbiór reguł, który uniemożliwi stosowanie wyżej nadmienionego systemu reklam wewnątrz gry.

"Jeśli twoja gra, wydana na innych platformach, czerpie główne zyski z reklam, będziesz musiał znaleźć nowy model monetyzacji w przypadku chęci wydania gry na Steam." - wyjaśnia Valve w komunikacie do wydawców.

To nie koniec dobrych - z punktu widzenia graczy - zmian na Steamie. Valve zmienia także podejście do usługi Early Access. Od teraz, w momencie gdy dana gra przez kilka miesięcy nie będzie otrzymywać aktualizacji, w opisie na jej karcie Steam pojawi się adnotacja o tym, że developer od dłuższego czasu nie rozszerzył swojego produktu o nową zawartość. Tym samym będziemy wiedzieli czy projekt jest regularnie rozwijany, czy jednak został jakiś czas temu porzucony.

Można to w zasadzie było podejrzeć już wcześniej, zerkając na listę aktualności - przy każdej aktualizacji studio tworzące grę z reguły publikuje także stosowny komunikat informując o świeżej zawartości. Brak wiadomości od dobrych kilku miesięcy mógł oznaczać, że rozwój gry stanął w miejscu. Teraz wszystko będzie jednak widoczne czarno na białym.


Sprawdź także:
Hades II

Hades II

Premiera: 06 maja 2024
PC

Hades II to kontynuacja popularnej gry hack & slash utrzymanej w klimacie roguelike, której akcja osadzona została w mitologii greckiej. Za projekt odpowiada studio Super...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   21:00, 10.02.2025
Nigdy w nic takiego nie grałam. Może coś takiego jest w tych 10-ciu tysiącach gier w które i tak nikt nie gra.
0 kudosMicMus123456789   @   19:36, 11.02.2025
Nawet nie widziałem, że coś takiego dzieje się na steamie. Nie miałem na szczęście okazji spotkać się z taką grą.
0 kudosdabi132   @   08:54, 12.02.2025
Bardzo dobrze, niech się biorą za tę patologię.

0 kudosBarbarella.   @   09:21, 12.02.2025
Cytat: dabi132
Bardzo dobrze, niech się biorą za tę patologię.

No niby tak. Ale biorą się za patologie których i tak nikt nie zauważa a inne bardziej dotkliwe patologie jak np. ceny gier kwitną w najlepsze. Dla mnie to takie działania pozorne i tematy zastępcze. Tym bardziej że w komunikacie do twórców gier napisali "musicie znaleźć INNY sposób monetyzacji". Inny czyli zamiast reklamy ma się pojawić napis "Proszę wrzucić monetę, proszę wrzucić monetę". To ja chromolę taką walkę z patologią.