Grand Theft Auto VI może nie działać w 60 FPS na konsolach

Były animator Rockstar Games uważa, że Grand Theft Auto VI może nie działać z płynnością 60 klatek na sekundę na konsolach.

@ 30.01.2025, 16:10
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Grand Theft Auto VI może nie działać w 60 FPS na konsolach

W sieci pojawił się interesujący wywiad dotyczący Grand Theft Auto VI. Były główny animator studia Rockstar, Mike York, rozmawiał w nim z Kiwi Talkz (za GamesRadar), a z konwersacji - niestety już prywatnej - wynika, że gra może nie działać z płynnością 60 klatek na sekundę na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X|S. York uważa, że deweloperzy celują w stabilne 30 FPS.

"Nie wiem, czy będą w stanie osiągnąć 60 FPS. Nie sądzę, by to było możliwe. Myślę, że celują w 30 FPS - zablokowane 30 FPS, więc nie będzie spadać poniżej tego poziomu. Spróbują zoptymalizować to jak mogą, żeby nie spadało poniżej 30. Ale możliwe, że będą skoki do 40, 41, 52 i jestem przekonany, że gdy później trafi na PC, będzie prawdopodobnie świetnie zoptymalizowane i zmienione, zadebiutują nowe karty i będziesz wtedy grał w 60 FPS", powiedział York.

Były deweloper Rockstar powiedział następnie, że jeśli twórcy celowaliby w 60 FPS, musieliby skorzystać z jakiejś technologii generowania klatek oraz skalowania obrazu przypominającej FSR.

"Nie sądzę, by na premierę osiągnięto 60 FPS, chyba że to będzie 60 FPS z wykorzystaniem skalowania, jak robi to teraz PlayStation, coś musiałoby się pojawić, co by pomogło w dobiciu do 60 FPS. Nie sądzę, że na bazowej konsoli będzie możliwe uzyskanie 60 FPS. PS5, na przykład. Może PS5 Pro lub coś takiego, ale i tak nie sądzę".

York następnie dodał, że ze względu na to, że nie pracuje już w Rockstar, nie wie co dokładnie przygotowują. Odszedł on ze studia w 2017 roku, a zajmował się w nim m.in. GTA V oraz Red Dead Redemption II.

"Nie wiem co oni teraz tam robią. Nie wiem, jak wielkie to będzie. Ale z mojego doświadczenia, wycisną wszystko co mogą, a dopiero potem będą optymalizować do 60 FPS, to nie jest tak ważne, jak przygotowanie wyśmienitej gry w 30 FPS".

GTA V po premierze na PS3 oraz X360 także nie działało z 60 klatkami na sekundę, ledwo utrzymując 30. Dopiero, gdy zadebiutowało na PC, PS4 oraz X1 było w stanie działać faktycznie płynnie. Podobnie będzie prawdopodobnie i tym razem.

GTA VI nie ma jeszcze daty premiery, ale spodziewamy się jej pod koniec bieżącego roku. Zagramy wówczas na PS5 oraz XS.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   20:28, 02.02.2025
Żadna sensacja... GTA VI pewnie będzie skalowane do 4k z 1440p (jak każda gra) i 30 fpsów dostanie. Imo ja i tak przejdę tylko fabułę a 30 fpsów do przejścia fabuły styka więc who cares.