Twórca Crysisa wspomina pierwszą część cyklu i jej zaawansowanie
Twórcy Crysisa chcieli stworzyć grę, która technologicznie się nie zestarzeje.

W sieci pojawiły się cytaty z wywiadu na łamach papierowego PC Gamera, w którym udział wziął twórca oryginalnego Crysisa sprzed kilkunastu lat. Mimo wieku projekt wciąż prezentuje się bardzo dobrze, a momencie premiery "palił" komputery osobiste. Dziś jego twórca wraca do tamtej produkcji i tamtych czasów.
Reżyser Crysisa i założyciel studia Crytek, Cevat Yerli, podzielił się we wspomnianym wywiadzie swoimi przemyśleniami na temat mema "But Can It Run Crysis?", który pojawił się po premierze i długo nam towarzyszył. Crysis stanowił bowiem swoisty benchmark dla sprzętu gamingowego i przez wiele, wiele lat nic nie było w stanie renderować go płynnie.
"Chciałem mieć pewność, że Crysis nie zestarzeje się, będzie odporny na przysłowiowy ząb czasu, co oznacza, że gdybym grał w niego trzy lata później, powinien wyglądać lepiej niż dziś. Wiele osób próbowało od razu uruchomić grę na możliwie najwyższych ustawieniach".
Trzy lata temu dotychczas wydane odsłony serii Crysis otrzymały remastery na jednym dysku, a dzięki temu w projekty bawić mogą się posiadacze konsol Xbox One, PlayStation 4 oraz PlayStation 5. W roku 2022 zapowiedziano też Crysis 4, choć nie ujawniono żadnych konkretów na jego temat.
Czy czekacie na kontynuację marki? Jak wspominacie "jedynkę"?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler