Atomfall nie będzie miało tradycyjnego systemu zadań, skupi się na poszlakach
Gracze będą eksplorować świat, a jednocześnie będą podążać różnymi poszlakami, które pozwolą im zrozumieć co dzieje się dookoła.
Studio Rebellion przygotowuje się do marcowej premiery Atomfall, a z najnowszych informacji na temat projektu wynika, że będzie on mocno różnił się od innych gier w otwartym świecie. Przede wszystkim, nie znajdziemy w nim typowych misji, o czym co nieco opowiedział dyrektor artystyczny, Ryan Greene. Powiedział on w wywiadzie dla Games Radar, że deweloperzy chcieli, aby gracz samodzielnie do wszystkiego doszedł.
"Już od początku możesz robić co chcesz. Możesz podążać dowolnymi wątkami. Biorąc pod uwagę, że będziesz kiepsko wyposażony, niektóre wybory mogą prowadzić do kiepskich rezultatów", powedział Greene, po czym dodatł, że Atomfall będzie pod niektórymi względami przypominał seriale pokroju Archiwum X, a także gry z serii Fallout.
"Uważamy, że to Archiwum X w Cold War Lake District. Niełatwo ogarnąć czym ta gra jest. Są elementy RPG, ale na pewno nie jest to RPG. Atomfall to gra detektywistyczna. To gra nastawiona na survival. Dzieją się w niej dziwne rzeczy, a ty musisz się dostosować. Musisz rozmawiać, prowadzić śledztwo, co może doprowadzić do przemocy".
Atomfall pozwoli nam samodzielnie zdecydować, które wątki chcemy zbadać. Nie będzie żadnych dzienników z zadaniami ani punktów nawigacyjnych wskazujących drogę. Finalnie sami odkryjemy co dokładnie stało się w świecie gry i co doprowadziło do sytuacji, w jakiej znajduje się ludzkość. Nie będzie to jednak łatwe zadanie, bo bezwiednie możemy np. zabić jakąś ważną postać niezależną.
"Teoretycznie mógłbyś przejść grę zabijając wszystkie postaci, a i tak znajdziesz wystarczającą ilość poszlak, by odkryć ścieżkę przez grę i zrozumieć co się dzieje", powiedział kreatywny dyrektor Ben Fisher.
"Możesz zabić ludzi w niektórych momentach gry, co doprowadzi do przerwania ścieżki do zakończenia, ale są też ścieżki, które możesz zmienić rozmawiając z konkretnymi postaciami, podejmując sprytne decyzje albo handlując i w ten sposób pozyskując informacje".
Atomfall dostępne będzie na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation i Xbox, a jego premierę zaplanowano na 27 marca. Jeśli nie mieliście jeszcze okazji, zerknijcie na jego ostatni zwiastun.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler