Assassin's Creed: Shadows zmieni jeden ważny element, jeśli chodzi o wspinaczkę

Nie po każdej powierzchni w Assassin's Creed: Shadows będziemy mogli się wspinać. Na niektórych będzie to niemożliwe.

@ 09.01.2025, 18:01
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Assassin's Creed: Shadows zmieni jeden ważny element, jeśli chodzi o wspinaczkę

Premiera Assassin's Creed: Shadows coraz bliżej, a w związku z tym w sieci pojawiają się kolejne informacje na temat nowego projektu Ubisoftu. Tym razem, za sprawą wpisie na blogu, dowiedzieliśmy się co nieco na temat wspinaczki. Okazuje się, że jeden jej aspekt został zmieniony w porównaniu do odsłon poprzednich.

Asystent reżysera gry, Simon Lemay-Comtois, powiedział niedawno, że Assassin's Creed: Shadows pod wieloma względami bardziej będzie przypominać Mirage z 2023 roku niż części poprzednie. Deweloperom zależało m.in. na stworzeniu rozbudowanego parkouru, dającego graczom większą kontrolę nad tym, co chcą zrobić. Dlatego właśnie Naoe (bohaterka gry) może dostać się w miejsca, do których Yasuke (bohater) nie da rady.

Niektóre powierzchnie na mapach ze względu na powyższe nie pozwolą nam na wspinaczkę. Będziemy musieli szukać odpowiednich "uchwytów", by możliwe było dostanie się na jakąś konkretną górę czy budynek. Ma to stanowić większe wyzwanie, a przy okazji zapewnić graczowi większą dozę satysfakcji. Mirage chwalone było za parkour, więc twórcy Assassin's Creed: Shadows postanowili się na nim wzorować.

Premierę Assassin's Creed: Shadows zaplanowano na 14 lutego, a grać będziemy wówczas na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Wielkością i długością ma ono przypominać AC Origins, AC Odyssey oraz AC Valhalla.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   18:24, 09.01.2025
Jak to? Nie jestem wielkim fachowcem od Assassynów, dopiero Trójka przede mną ale w tym co grałam też nie dało się wszędzie wspiąć. Tylko tam gdzie twórcy to umożliwili, więc o co tu chodzi? Zdziwiony
0 kudosRonaldo_   @   19:42, 09.01.2025
Właśnie przeczytałem, że znowu zmienili datę premiery. Nowa data, to 20 marca 2025.
0 kudosMar3cz3k   @   20:33, 09.01.2025
Cytat: Barbarella.
Jak to? Nie jestem wielkim fachowcem od Assassynów, dopiero Trójka przede mną ale w tym co grałam też nie dało się wszędzie wspiąć. Tylko tam gdzie twórcy to umożliwili, więc o co tu chodzi? Zdziwiony
jakoś od Unity albo Syndicate można było się wspinać po wszystkim, co było zwyczajnie nudne, więc cieszę się że pod tym względem wracają do korzeni

0 kudosBarbarella.   @   20:41, 09.01.2025
Cytat: Mar3cz3k
jakoś od Unity albo Syndicate można było się wspinać po wszystkim, co było zwyczajnie nudne

Aha. To Assassyn miał jakieś przyssawki czy co? Ale masz rację, podobałoby mi się to przez pół godziny, jednak znajdowanie właściwej drogi to ważny element takiej zabawy. Uśmiech
0 kudosmrPack   @   13:32, 10.01.2025
Cytat: Mar3cz3k
jakoś od Unity albo Syndicate można było się wspinać po wszystkim, co było zwyczajnie nudne, więc cieszę się że pod tym względem wracają do korzeni
To było też irytujące, bo postać uparcie właziła nawet na słupek czy niski murek, a w szczególności gdy było to najmniej pożądane (czytaj podczas pościgu).
0 kudosBarbarella.   @   14:19, 10.01.2025
Cytat: mrPack
To było też irytujące, bo postać uparcie właziła nawet na słupek czy niski murek, a w szczególności gdy było to najmniej pożądane (czytaj podczas pościgu).

Czyli coś odwrotnego do tego co było w pierwszych Assassynach, gdy zbyt szybko chciałam wskoczyć na jakąś ścianę to się od niej odbijałam. Też w czasie pościgu to do szału doprowadzało. Generalnie system wspinaczki czy parkouru był fajnie intuicyjnie zrobiony pod warunkiem że nie trzeba się było spieszyć. Uśmiech
0 kudosMicMus123456789   @   13:51, 12.01.2025
Faktycznie w niektórych częściach postać stanowczo za często chciała się wspinać gdy my tego nie chcieliśmy. W każdej części wspinaczka działa nieco inaczej. Osobiście myślę, że Assassin's Creed 2 miało najlepszą i najdokładniejszą wspinaczkę.
Dodaj Odpowiedź