Avowed pozwoli graczom zacząć prawie każdą misję na wiele sposobów

Deweloperzy chcą, by było to zależne od naturalnej progresji gracza w ramach wirtualnego świata gry.

@ 09.12.2024, 12:06
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox x/s

Avowed pozwoli graczom zacząć prawie każdą misję na wiele sposobów

Obsidian Entertainment przygotowuje się do premiery swojej nowej gry, czyli Avowed, a jeśli planujecie jej zakup, otrzymaliśmy garść nowych informacji. Pochodzą one z wywiadu zorganizowanego przez redakcję GamesRadar, w którym wziął udział projektant środowiska w grze, Berto Ritger.

Z wypowiedzi Ritgera wynika, że zadania w Avowed będziemy mogli rozpoczynać na wiele różnych sposobów, zależnych od tego, jak będziemy grać i postępować w ramach głównego wątku fabularnego. Na inicjowanie ich będą wpływać po prostu podejmowane przez nas decyzje.

"Myślę, że prawie wszystkie, jeśli nie wszystkie, zadania w grze można rozpocząć na więcej niż jeden sposób. Jeśli postępował będziesz nie w kolejności i podnosił przedmioty oraz dawał je osobom, które ich szukają, lub zabijesz jakąś postać, czy cokolwiek, możesz grać w ten sposób. Możesz dotrzeć do lochu z innego kierunku, niż byłoby to normalne. Chcemy byś mógł to zrobić na podstawie swojej naturalnej progresji w świecie gry".

W tym momencie nie wiemy niestety jak duże znaczenie będą mieć wybory i jak mocno zmienią one przebieg zabawy. Mieliśmy już co prawda okazję, by sprawdzić Avowed za sprawą udostępnionego nam wycinka gry, ale po kilku godzinach zabawy nie da się ocenić tak dużego i rozbudowanego RPG.

Premierę Avowed zaplanowano na 18 lutego. Grać będziemy wówczas na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X|S.


Sprawdź także:
Avowed

Avowed

Premiera: 18 lutego 2025
PC, XBOX X/S

Avowed to pierwszoosobowe cRPG akcji od studia Obsidian Entertainment utrzymane w klimatach fantasy, którego wydarzenia rozgrywają się w świecie znanym z innej serii auto...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   12:59, 09.12.2024
No ale to chyba nie jest odkrywanie Ameryki szczególnie w erpegach.
0 kudosDviga   @   14:37, 09.12.2024
Cytat: Barbarella.
No ale to chyba nie jest odkrywanie Ameryki szczególnie w erpegach.

Uwierz mi..jest. Wystarczy pograć w Dragon Age V-gdzie praktycznie nie ma żadnych wyborów i decyzji które rzutują na postęp gry i zakończenie. (nie odkryli jeszcze Ameryki, ani nawet sąsiedniej miejscowości)
I siąść potem do BG 3- gdzie każda rozmowa, nieprzemyślana decyzja, czy po prostu krok w jakiś kąt mapy mogą Ci zmienić wszystko. I jest to bardzo dopracowana i wszystko gra i ma sens, i jest odmienne dla każdego małego szczegółu (3 raz 1 rozdział przechodzę już widzę różnice).
Niepokoi mnie sformuowanie "zacząć prawie każdą misję na wiele sposobów", bo nie wiem czy to się wiąże z konsekwencjami i z zakończeniem tej misji a dalej całej gry. Czy to takie popierdułki które nie mają w sumie znaczenia na fabułę.
Nieważne wszak jak się zaczyna a jak się kończy.. Pokręcony
0 kudosBarbarella.   @   15:08, 09.12.2024
Cytat: Dviga
Niepokoi mnie sformuowanie "zacząć prawie każdą misję na wiele sposobów", bo nie wiem czy to się wiąże z konsekwencjami i z zakończeniem tej misji a dalej całej gry. Czy to takie popierdułki które nie mają w sumie znaczenia na fabułę.

Popierdułki to może nie ale też konsekwencje nie mogą być zbyt daleko posunięte bo zakończeń gry musiałoby być setki. Gram akurat w "The Walking Dead" gdzie każda nasza decyzja ma wpływ na przebieg fabuły ale to trochę pozorne jest bo konsekwencje są trochę krótkoterminowe a główna oś fabuły pozostaje niezmieniona. Może kiedyś będzie można robić takie gry gdzie faktycznie fabuła będzie się rozwijać w zależności od naszych uczynków, pewno SI będzie miało duże pole do popisu bo normalni żywi scenarzyści tego nie ogarną.

1 kudospetrucci109   @   21:53, 09.12.2024
Cytat: Barbarella.
Cytat: Dviga
Niepokoi mnie sformuowanie "zacząć prawie każdą misję na wiele sposobów", bo nie wiem czy to się wiąże z konsekwencjami i z zakończeniem tej misji a dalej całej gry. Czy to takie popierdułki które nie mają w sumie znaczenia na fabułę.

Popierdułki to może nie ale też konsekwencje nie mogą być zbyt daleko posunięte bo zakończeń gry musiałoby być setki. Gram akurat w "The Walking Dead" gdzie każda nasza decyzja ma wpływ na przebieg fabuły ale to trochę pozorne jest bo konsekwencje są trochę krótkoterminowe a główna oś fabuły pozostaje niezmieniona. Może kiedyś będzie można robić takie gry gdzie faktycznie fabuła będzie się rozwijać w zależności od naszych uczynków, pewno SI będzie miało duże pole do popisu bo normalni żywi scenarzyści tego nie ogarną.
Żywi scenarzyści pewnie by to i ogarnęli ale zajęłoby im to lata, nie mówiąc już o kosztach produkcji takiej gry.