Stellar Blade mocno zyskuje na PS5 Pro. Twórcy przygotowali solidny upgarde

Nie wszystkie aktualizacje gier do wersji PS5 Pro okazały się udane, ale akurat twórcy Stellar Blade postarali się w tej kwestii.

@ 23.11.2024, 13:03
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
ps5

Stellar Blade mocno zyskuje na PS5 Pro. Twórcy przygotowali solidny upgarde

Gra Stellar Blade trafiła na wciąż powiększającą się listę gier ulepszanych z myślą o PS5 Pro. Zarazem okazało się, że studio Shift Up przygotowało jedno z najlepszych dotychczasowych usprawnień dla nowego sprzętu Sony.

Twórcy gry z myślą o PlayStation 5 Pro przygotowali dwa nowe tryby graficzne - Pro oraz Pro Max. Ten pierwszy skupia się na odblokowaniu liczby klatek i zmniejszeniu input laga i warto go używać przede wszystkim z telewizorami z funkcją VRR. Jak twierdzi redakcja Digital Foundry, która zrobiła analizę aktualizacji Stellar Blade, poprawiona płynność jest widoczna gołym okiem.

Dla fanów jak najlepszej grafiki przygotowano tryb Pro Max, który korzysta z nowej technologii od Sony czyli upscalingu PSSR. Dzięki temu Steller Blade wygląda jeszcze lepiej niż na podstawowym PS5 w trybie jakości, oferując zarazem wyższą płynność na poziomie 50-60 klatek. Niestety, nie udało się utrzymać stabilnych 60 fps, ale redakcja DF zapewnia, że obraz jest bardzo płynny, a przy tym gra wygląda fenomenalnie. W menu gry możemy przełączyć obraz na trzy podstawowe tryby przygotowane oryginalnie i porównać, jak duże różnice wnosi aktualizacja dla PS5 Pro.

Stellar Blade debiutowało w kwietniu bieżącego roku na PlayStation 5. Gra jest slasherem akcji, przypominającym serie NieR, Bayonetta czy Devil May Cry. Tytuł zebrał bardzo wysokie noty, co potwierdza nasza recenzja. Na przyszły rok planowana jest wersja PC.



Sprawdź także:
Stellar Blade

Stellar Blade

Premiera: 2025
PC, PS5, XBOX X/S

Stellar Blade to przygodowa gra akcji z elementami RPG osadzona w postapokaliptycznej przyszłości. Za projekt odpowiada debiutanckie studio Shift Up.Fabuła Stellar Blade ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   13:19, 23.11.2024
Coś mi mówi że Mr.Pack nie oprze się przed kupnem PS5 Pro. Szczęśliwy
0 kudosLucas-AT   @   19:22, 23.11.2024
Brak Unreal Engine 5, brak ray tracingu na konsoli - przepis na dobrze wygladajaca i dzialajaca gre? Cieszy fakt, ze male studio z Korei pokazuje wielkim molochom jak robic gry.
0 kudosmrPack   @   22:06, 23.11.2024
Cytat: Barbarella.
Coś mi mówi że Mr.Pack nie oprze się przed kupnem PS5 Pro. Szczęśliwy
Lepiej nie, bo mi gały wypali już do końca od gapienia się na EVE i tak grubych szkieł nie kupię Dumny Dobrze, że bez komplikacji udaje im się ulepszać jedną z najlepszych gier jakie wyszły w tym roku.

0 kudosguy_fawkes   @   11:54, 24.11.2024
Mimo wszystko brak stabilnych 60 klatek na niby najmocniejszej obecnie konsoli mnie rozczarowuje. Grę kiedyś z pewnością kupię na jakiejś promocji, ale póki co dalej nie widzę absolutnie żadnego sensownego argumentu za przesiadką z podstawowego PS5 na Pro.
0 kudosBarbarella.   @   12:39, 24.11.2024
Cytat: guy_fawkes
dalej nie widzę absolutnie żadnego sensownego argumentu za przesiadką z podstawowego PS5 na Pro.

Nie znam się na konsolach ale jestem przekonana że nie całkiem taki był cel powstania PS5 Pro. Raczej chodziło o przyciągnięcie nowych użytkowników PS niż skłonienie starych do przesiadki. Ja też decyduję się na upgrade ( czyli de facto) wymianę peceta kiedy pojawiają się gry których już na nim nie ruszę a nie z okazji premiery nowej karty czy procka. I myślę że nie jestem w tym odosobniona, być może większość graczy ma takie podejście.
Dodaj Odpowiedź