Control 2 - wiemy ile kopii musi się sprzedać aby zwrócić koszty produkcji
Remedy podało założenia sprzedażowe dla produkowanych obecnie gier.

Studio Remedy opublikowało założenia sprzedażowe dla tworzonych aktualnie gier - FBC: Firebreak oraz Control 2. Dowiadujemy się ile gracze muszą kupić kopii aby mówić nie tyle o wielkim sukcesie, co o zwrotach kosztów produkcji.
Okazuje się, że w przypadku nastawionej na sieciowe rozgrywki kooperacyjnej strzelanki FCB: Firebreak będzie to 3 mln kopii. Większe liczby musi wykręcić Control 2, bo tutaj założono 3-4 mln kopii. Pierwszy tytuł ma budżet w okolicach 30 mln euro, drugi z kolei 50 mln euro.
Warto dodać, że wyniki te dotyczą sprzedaży w całym okresie obecności gry na rynku - nie chodzi więc o opchnięcie kilku milionów kopii w ciągu kilku dni od debiutu (gdy gra kosztuje najwięcej).
Remedy nie ma ostatnio łatwego życia jeśli chodzi o wykręcanie dobrych wyników sprzedaży. Ich ostatni duży tytuł, Alan Wake 2, mimo bardzo dobrych ocen, nie przyciągnął do sklepów ogromnych tłumów. Studio na kilka miesięcy po premierze informowało, że koszty produkcji gry nadal się nie zwróciły. Wczoraj informowano z kolei, że sprzedano 1.8 mln kopii przygód Alana, ale nawet to nie wystarczyło do odzyskania zainwestowanych pieniędzy.
Alan Wake 2 wciąż jest pod kreską, ale podobno powoli widać w tej kwestii światełko w tunelu. Być może poprzeczka została ustawiona tutaj na 2 mln sprzedanych kopii.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler