Sony o porażce Concord: "Wciąż się uczymy"

Szefostwo Sony stwierdziło, że potrzebuje dokładniej testować gry przed premierą.

@ 10.11.2024, 15:45
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps5

Sony o porażce Concord:

Jeśli spojrzymy na ogólny stan spółki Sony Interactive Entertainment, trzeba przyznać, że ma się ona bardzo dobrze. Sprzedaż konsol PlayStation 5 osiągnęła już 65,5 mln egzemplarzy, a do tego dochodzi jeszcze spore zainteresowanie oprogramowaniem. Nie wszystko firmie jednak wychodzi równie dobrze, czego dowodem jest nieudany debiut Concord.

Z ostatnich doniesień - nieoficjalnych - wynika, że Concord na PC sprzedało się w nakładzie przekraczającym 25 tysięcy egzemplarzy i w ciągu zaledwie dwóch tygodni od premiery zniknęło z rynku. Kosztowało ono ponad 200 milionów dolarów, więc coś dla budżetu był istotny. Szef finansów oraz operacyjny Sony, Hiroki Totoki, postanowił temat Concord poruszyć podczas ostatniej konferencji dotyczącej wyników finansowych korporacji. Powiedział, że firma wciąż się uczy.

"Jeśli chodzi o nowe IP, oczywiście nie wiemy jaki będzie efekt do momentu, gdy sprawdzimy. Więc dla nas, jeśli chodzi o przemyślenia, prawdopodobnie potrzebujemy więcej bramek, włączając w to testy użytkowników, wewnętrzne oceny oraz odpowiednie rozłożenie tego w czasie. Musimy to wprowadzić, powinniśmy to mieć wcześniej".

"Mamy odizolowaną organizację, więc wykraczanie poza granice tej organizacji, jeśli chodzi o proces opracowywania oraz sprzedaż, myślę że powinno to być lepiej zorganizowane".

"Idąc do przodu, zarówno w przypadku naszych gier oraz gier partnerów, mamy wiele okazji. Chcemy być w stanie wybierać odpowiednie oraz optymalne okazje, abyśmy mogli je wprowadzać na naszą platformę bez kanibalizowania, byśmy mogli zmaksymalizować nasze osiągi jeśli chodzi o premiery".

Jak porażka Concord wpłynie na dalsze plany Sony? Na razie nie wiemy. Spółka obiecuje natomiast od premiery Ghost of Yōtei, zaplanowanej na przyszły rok, regularnie wydawać fabularne hity każdego roku. Wszystko jest już ponoć na odpowiedniej drodze do tego celu.


Sprawdź także:
Concord

Concord

Premiera: 23 sierpnia 2024
PC, PS5

Concord to pierwszoosobowa strzelanka science-fiction nastawiona na zmagania sieciowej, której akcja osadzona została w dalekiej przyszłości. Za projekt odpowiada debiuta...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   22:03, 10.11.2024
Jeśli ta wypowiedź jest prawdziwa czy też raczej dobrze przetłumaczona to gość ewidentnie nie wie o czym gada i gdzie był i jest problem z porażkami ich gier.
1 kudosBarbarella.   @   23:36, 10.11.2024
Cytat: MicMus123456789
Jeśli ta wypowiedź jest prawdziwa czy też raczej dobrze przetłumaczona to gość ewidentnie nie wie o czym gada i gdzie był i jest problem z porażkami ich gier.

Dyrekcja jak zawsze najmniej zorientowana. Zadziorny
0 kudosguy_fawkes   @   07:03, 11.11.2024
Dużo mówił i niczego nie powiedział, ale czytałem też inne wypowiedzi o Concordzie.
Generalnie całe to gadanie o nowym IP i jakie to wielkie ryzyko mnie nie przekonuje, bo i tak miał im zrównoważyć fakt, że to miało być dość bezpieczne multi, przynoszące zysk w dłuższym czasie. No i się przejechali - widać gracze jednak nie łykają wszystkiego, co zostanie zrobione według tabelek wyplutych przez analityków.