Reżyser oryginalnego Silent Hill 2 bardzo zadowolony z remaku

Masashi Tsuboyama uważa, że remake Silent Hill 2 to projekt, któremu powinna się przyjrzeć nowa generacja graczy.

@ 07.10.2024, 14:43
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5

Reżyser oryginalnego Silent Hill 2 bardzo zadowolony z remaku

Remake Silent Hill 2 będzie w sprzedaży oficjalnie od jutra, a w sieci dostępne są już gdzieniegdzie recenzje. Swoje zadowolenie z projektu wyraził też reżyser oryginału z 2001 roku, Masahashi Tsuboyama. Swoją aprobatę wyraził on na portalu społecznościowym X. W jego opinii nowy projekt wykracza poza ograniczenia technologiczne, z jakimi mierzył się pierwowzór, a jednocześnie pozwala nowym odbiorcom się z nim zapoznać.

"Gry i technologia bezustannie ewoluują, a w efekcie występują naprawdę znaczące różnice w ograniczeniach oraz poziomach ekspresji. To pospolity problem w przypadku wszelkich sztuk przekazu, ale niełatwo utrzymać i docenić środowisko czasu", napisał Tsuboyama.

"Myślę, że wartość remaku jest taka, że zagra w niego nowa generacja. Jako twórca jestem z niego bardzo zadowolony. Minęło 23 lata. Nawet jeśli nie znasz oryginału, możesz cieszyć się remakiem. Nieważne czy jest on dobry, czy nie, nie wpływa to na oryginał".

Jeśli chodzi o sam remake, Tsuboyama dość krytycznie podszedł do tego, jak był on promowany. W jego opinii kampania nie oddawała ducha pierwowzoru. Jego zdaniem Konami nie powinno się skupiać na 4K oraz fotorealizmie, ale na tym, by przyciągnąć do gry osoby, które nie znają Silent Hill.

Jest jednak rzecz, którą się ekscytuje Tsuboyama. W jego opinii świetną robotę robi kamera, którą umiejscowiono nad ramieniem głównego bohatera. Całkowicie zmienia ona doświadczenie.

"Warto zwrócić uwagę na perspektywę kamery. Zmiana pod tym względem ma znaczący wpływ na wiele aspektów gry, w tym projekt poziomów, walkę, zasoby itd. Wpływ na historię jest względnie niewielki, mamy znaczącą zmianę w sposobie, w jaki odczuwasz grę".

"Prawdę mówiąc nie jestem zadowolony z kamery sprzed 23 lat. Pole widzenia i kąty były ograniczone przez wydajność. To był ciągły proces ciężkiej pracy, który nie był wynagradzany. Ale takie było ograniczenie".

"Kamera znad ramienia na pewno wpływa na realizm. Innymi słowy, chcę zagrać w bardziej wciągający remake Silent Hill 2".

Remake Silent Hill 2 będzie miał swoją premierę jutro. Będzie on dostępny na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5. Gdybyście planowali grać na komputerach osobistych, koniecznie zerknijcie na wymagania sprzętowe.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   14:53, 07.10.2024
Cieszy takie uznanie. Ja to zresztą w ogóle jestem zdziwiona że Konami które nie uznaje Polski za krainę graczy dla których warto robić lokalizacje swoich gier powierzyło ten remake Polakom.
0 kudosmrPack   @   17:04, 07.10.2024
Szkoda tylko, że niektóre intencjonalne kwestie zostały zmienione, by być bardziej dzisiejsze co zaburza przekaz Niewinny
0 kudosBarbarella.   @   18:54, 07.10.2024
Cytat: mrPack
Szkoda tylko, że niektóre intencjonalne kwestie zostały zmienione, by być bardziej dzisiejsze co zaburza przekaz Niewinny

Ale że jak? Że nie ma kwestii w stylu "azaliż", "zaiste" i "acan"? Zdziwiony
0 kudosmrPack   @   10:23, 08.10.2024
Cytat: Barbarella.
Ale że jak? Że nie ma kwestii w stylu "azaliż", "zaiste" i "acan"? Zdziwiony
Już kiedyś zaspoilerowałem sobie o co chodzi w SH2 i czemu np Maria celowo wygląda jak wygląda Niewinny
0 kudosBarbarella.   @   10:34, 08.10.2024
Cytat: mrPack
Już kiedyś zaspoilerowałem sobie o co chodzi w SH2 i czemu np Maria celowo wygląda jak wygląda

Próbowałam znaleźć tego spoilera ale w temacie SH2 nie ma. Smutny
Dodaj Odpowiedź