Indiana Jones i Wielki Krąg nie będzie zachęcać nas do strzelania

Deweloperzy chcą, by gracze korzystali przede wszystkim ze swojego sprytu oraz bata.

@ 09.09.2024, 17:10
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Indiana Jones i Wielki Krąg nie będzie zachęcać nas do strzelania

Mimo że w Indiana Jones i Wielki Krąg będzie możliwość strzelania oraz walki wręcz, deweloperzy przygotowali jednak rozgrywkę tak, by nie zachęcać nas do wspierania się przemocą. Zamiast tego mamy robić możliwie często użytek z bata oraz własnego sprytu.

Nowe wieści na temat założeń gameplayu docierają do nas za sprawą wywiadu, jaki przeprowadziła z deweloperami redakcja magazynu Edge. W trakcie rozmowy kreatywny dyrektor projektu, Axel Torvenius, powiedział, że Indiana Jones i Wielki Krąg nie będzie nas zachęcać do strzelania.

"Nie zachęcamy do strzelania. Nie będzie to traktowane, jako główny sposób do progresji. Główną metodą do tego, by iść do przodu jest korzystanie ze sprytu oraz bata", powiedział Torvenius, po czym podkreślił, że gra z naciskiem na strzelanie nie pasowałaby do bohatera. 

"Indy nie ma super mocy. Bardzo często możesz dostrzec, że walka nie przychodzi mu łatwa. Jest on przecież nauczycielem i nieco niezręcznym archeologiem. Jego pasja sprawia, że znajduje się bezustannie w dziwnych sytuacjach, będąc otoczonym przez wrogów i pułapki".

"To nie pasowałoby do jego postaci, by bezustannie ostrzeliwał obozowiska wrogów. Ekipa MachineGames chce podkręcić poziom niebezpieczeństwa. Próbujemy uchwycić poczucie tego, że jeśli musisz walczyć, jest to dla Ciebie niebezpieczne. Niebezpiecznie jest też strzelać we wrogów, ponieważ mogą włączyć alarm i pojawią się posiłki".

Nie oznacza to oczywiście, że nie będzie broni palnej. Wręcz przeciwnie: wybór broni będzie szeroki, a gracze będą mogli zdecydować w jaki sposób chcą się mierzyć z napotkanymi przeciwnikami.

"Mamy grę, w której jest mnóstwo broni...", dodał dyrektor gry Jerk Gustafsson. "...samodzielnie jednak decydujesz o tym, by z nich nie korzystać, bo to zbyt głośne i niebezpieczne. Możesz podnieść broń, a następnie zdecydować o tym, by działała jak broń do walki wręcz. To bardzo charakterystyczne dla Indiany Jonesa".

Premierę Indiana Jones i Wielki Krąg zaplanowano na 9 grudnia, a grać będziemy wówczas na komputerach osobistych i konsolach Xbox Series X|S. Wydanie dla PlayStation 5 dostępne będzie wiosną 2025 roku. Jeśli nie mieliście jeszcze okazji, zerknijcie na ostatni solidny zwiastun.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   18:43, 09.09.2024
Scena w "Poszukiwaczach zaginionej Arki" w której Indy po prostu zastrzelił jakiegoś upierdliwca była dość szokująca i bardzo nietypowa jak na Indy'ego. Ale jak znam siebie, jeżeli używanie broni palnej będzie ułatwiało i upraszczało rozgrywkę to mój Indy będzie robił często "pif paf".
0 kudosmrPack   @   10:59, 10.09.2024
Cytat: Barbarella.
Scena w "Poszukiwaczach zaginionej Arki" w której Indy po prostu zastrzelił jakiegoś upierdliwca była dość szokująca i bardzo nietypowa jak na Indy'ego. Ale jak znam siebie, jeżeli używanie broni palnej będzie ułatwiało i upraszczało rozgrywkę to mój Indy będzie robił często "pif paf".
Od razu przyszło mi to na myśl Dumny Ponoć w dniu kręcenia tej sceny Ford nie czuł się zbyt dobrze i chcieli jak najszybciej dokończyć kręcenie dlatego tak ona wygląda Puszcza oko Wyszło dość niespodziewanie Dumny