Indiana Jones i Wielki Krąg nie mogło być strzelanką, twierdzi deweloper
MachineGames to studio specjalizujące się w pierwszoosobowych shooterach. Nadchodzący projekt ekipy, Indiana Jones i Wielki Krąg, nie będzie jednak strzelanką, a deweloperzy wyjaśniają dlaczego.
Indiana Jones i Wielki Krąg przygotowywane jest przez studio MachineGames. Ekipa ta specjalizuje się w pierwszoosobowych strzelankach, ale Wielki Krąg to nie shooter, tylko przygodówka akcji. Jak wyjaśnili twórcy, nie mogło być inaczej.
Dyrektor projektu, Jens Andersson, rozmawiał niedawno z redakcją portalu PC Gamer, a podczas wywiadu zapytany został o to, dlaczego twórcy zdecydowali się na takie, a nie inne rozwiązania. Z wypowiedzi wynika, że nigdy nawet nie rozważano opracowania pierwszoosobowej strzelanki. Nie wpisywałoby się to najlepiej w uniwersum Indiego.
"Indiana Jones nie jest rewolwerowcem", powiedział deweloper. "On nie rozwiązuje sytuacji z broniami w dłoniach. To nigdy nie mógł być shooter, nie powinien to być shooter. Walka wręcz ma znacznie większy sens".
Warto w tym momencie nadmienić, że znaczna część ekipy studia MachineGames to ludzie, którzy wcześniej zajmowali się wydaną w 2004 roku grą Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, za którą odpowiada Starbreeze Studios. Także i w tym przypadku duży nacisk położono na walkę wręcz, a zatem team ma doświadczenie w tym temacie. Na szczęście Indy nie jest wojownikiem.
"On nie jest wojownikiem, to nie jest jego natura, choć często musi się bić. On jest bohaterem przez przypadek, ma szczęście - jak to wprowadzić do gry, sprawdzić, by było humorystycznie, jak to przekazać?".
"W porównaniu z Riddickiem, mamy całkiem inny system walki. Wielki Krąg jest nieco chaotyczne, wiele rzeczy dookoła możesz podnieść - garnki i patelnie - u rozbić na głowach ludzi".
Premierę Indiana Jones i Wielki Krąg zaplanowano na 9 grudnia w przypadku PC oraz XS, a jeśli chodzi o PlayStation 5, do debiutu dojdzie wiosną 2025 roku. Jeśli na grę czekacie, koniecznie rzućcie okiem na informacje, jakie na jej temat zgromadziliśmy w naszej encyklopedii.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler