Reżyser Dragon Age twierdzi, że dzięki porażce Anthem studio BioWare skupia się na tym, na czym się zna

Twórcy postanowili nie eksperymentować i nie przygotowywać kolejnych gier, na których się nie znają. Zamiast tego wykorzystują swoje mocne strony.

@ 12.08.2024, 11:07
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Reżyser Dragon Age twierdzi, że dzięki porażce Anthem studio BioWare skupia się na tym, na czym się zna

Kreatywny dyrektor Dragon Age: Straż Zasłony, John Epler, rozmawiał niedawno z redakcją Edge Magazine, a w trakcie wywiadu poruszono kwestię tego, jak Anthem wpłynęło na kolejne plany BioWare. Okazało się, że dzięki porażce projektu studio zrozumiało, że powinno się skupić na tym, na czym się zna i unikać bałaganów przypominających Anthem.

"Jestem dumny z wielu rzeczy w Anthem - byłem na tym projekcie półtorej roku. Ale ostatecznie budowaliśmy grę z gatunku, na którym się nie znaliśmy. Dla mnie i dla ekipy największą lekcją było to, by skupić się na rzeczach, na których się znasz. Nie chcesz zbyt mocno dzielić sił przerobowych".

John następnie powiedział, że niepotrzebne ryzyko rzadko przynosi oczekiwane rezultaty. Dlatego postanowiono pójść w to, nad czym BioWare się zna i przygotować kontynuację serii Dragon Age.

"Jesteśmy studiem, które zawsze skupia się na opowiadaniu historii oraz odgrywaniu ról. (...) Nie próbuj robić wielu różnych rzeczy, na których się nie znasz. Wielu ludzi z tej ekipy przybyło do niej by budować skupiające się na historii singlowe gry RPG".

Dragon Age: Straż Zasłony zadebiutuje pod koniec bieżącego roku, a dostępne będzie na PC, PS4, PS5, X1 oraz XS. BioWare nie ujawniło jeszcze konkretnej daty premiery, ale jak tylko się to zmieni, będziemy Was informować. Tymczasem pamiętajcie, że ekipa przygotowuje również Mass Effect 5. Jego debiut to raczej bardzo odległy temat.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoszubal22   @   11:41, 12.08.2024
Paradoksalnie Anthem moglo byc naprawde dobre, gdyby tylko EA dalo czas na rozwoj. Inna sprawa jednak, ze w tym czasie BioWare mogloby w pelni skupic sie na stworzeniu porzadnego RPG-a zamiast dlubac w grze usludze. Jesli potraktujemy Anthem tylko i wylacznie jako wypadek przy pracy to nagle okazuje sie, ze od 2017 i premiery nie najlepiej przyjetej Andromedy mija 7 lat, nowej gry Kanadyjczykow na rynku nadal nie ma. A mowimy przeciez o deweloperze, ktory jeszcze w latach 2008-2014 roku byl w stanie wydac 7 gier - w tym jedno MMO w swiecie SW. Koszty rosna w gore, ceny to samo, terminy sie przedluzaja, ale nie idzie za tym jakosc. Jednym slowem dramat.
0 kudosmrPack   @   14:03, 12.08.2024
Trzeba było to mówić EA, bo nikt chyba nie uwierzy, że sami chcieli robić taką grę jak Anthem Zdziwiony
0 kudosBarbarella.   @   14:08, 12.08.2024
Poczytałam o tym Anthem i nie moja bajka. Uśmiech
0 kudosMicMus123456789   @   16:07, 12.08.2024
Czegoś takie chyba jeszcze nie było. Zapomniał jak płakał, że EA wręcz wymusiło na nich ten gatunek i jak nie chciało słuchać sprzeciwów. Osobiście do Anthem nie mam dużego żalu, kupiłem na premierę i grało mi się przyjemnie, gdy nie EA, które zniszczyło wersję 2.0 pewnie nie tylko ja bym dobrze wspominał ten tytuł.
0 kudosBarbarella.   @   16:13, 12.08.2024
Cytat: MicMus123456789
Zapomniał jak płakał, że EA wręcz wymusiło na nich ten gatunek i jak nie chciało słuchać sprzeciwów.

No weź. Gdybyś Ty zarabiał taką kasę jak on to też byś Michasiu zapomniał że płakałeś nad wszystkim. Rozbawiony
Dodaj Odpowiedź