Reżyser Dragon Age twierdzi, że dzięki porażce Anthem studio BioWare skupia się na tym, na czym się zna
Twórcy postanowili nie eksperymentować i nie przygotowywać kolejnych gier, na których się nie znają. Zamiast tego wykorzystują swoje mocne strony.
Kreatywny dyrektor Dragon Age: Straż Zasłony, John Epler, rozmawiał niedawno z redakcją Edge Magazine, a w trakcie wywiadu poruszono kwestię tego, jak Anthem wpłynęło na kolejne plany BioWare. Okazało się, że dzięki porażce projektu studio zrozumiało, że powinno się skupić na tym, na czym się zna i unikać bałaganów przypominających Anthem.
"Jestem dumny z wielu rzeczy w Anthem - byłem na tym projekcie półtorej roku. Ale ostatecznie budowaliśmy grę z gatunku, na którym się nie znaliśmy. Dla mnie i dla ekipy największą lekcją było to, by skupić się na rzeczach, na których się znasz. Nie chcesz zbyt mocno dzielić sił przerobowych".
John następnie powiedział, że niepotrzebne ryzyko rzadko przynosi oczekiwane rezultaty. Dlatego postanowiono pójść w to, nad czym BioWare się zna i przygotować kontynuację serii Dragon Age.
"Jesteśmy studiem, które zawsze skupia się na opowiadaniu historii oraz odgrywaniu ról. (...) Nie próbuj robić wielu różnych rzeczy, na których się nie znasz. Wielu ludzi z tej ekipy przybyło do niej by budować skupiające się na historii singlowe gry RPG".
Dragon Age: Straż Zasłony zadebiutuje pod koniec bieżącego roku, a dostępne będzie na PC, PS4, PS5, X1 oraz XS. BioWare nie ujawniło jeszcze konkretnej daty premiery, ale jak tylko się to zmieni, będziemy Was informować. Tymczasem pamiętajcie, że ekipa przygotowuje również Mass Effect 5. Jego debiut to raczej bardzo odległy temat.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler