Meta zamyka studio Ready At Dawn, twórców spin-offów God of War oraz The Order: 1886

Meta zamyka byłych twórców God of War czy The Order: 1886, studio Ready At Dawn.

@ 08.08.2024, 13:45
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc

Meta zamyka studio Ready At Dawn, twórców spin-offów God of War oraz The Order: 1886

Kolejne słowo zwija się z rynku gier wideo. Tym razem za sprawą decyzji Meta zamknięte zostało Ready At Dawn.

Studio z siedzibą w Kalifornii w USA założone zostało w 2003 roku i przejęte przez Meta w roku 2020, po tym, jak przygotowało ono całkiem udaną grę VR pt. Lone Echo. Doświadczyło ono w zeszłym roku zwolnień, a teraz zostało całkiem zamknięte.

W rozmowie z Android Central rzecznik Meta powiedział, że cięcia zostały przeprowadzone, by ​​oddział zwany Reality Labs, a specjalizujący się w VR, zmieścił się w budżecie oraz ze względu na to, że Oculus Studios może mieć „lepszy długoterminowy wpływ” na rozwój wirtualnej rzeczywistości. Dlatego pracownicy Ready at Dawn zachęcani są do przejścia do Oculus Studios.

Ready at Dawn kilka lat przed przejęciem przez Meta przestawiło się na rozwój gier VR, a zaczynało od tworzenia tytułów na platformy PlayStation. Należy wspomnieć tu o takich projektach, jak Daxter, God of War: Chains of Olympus i God of War: Ghost of Sparta. Ich ostatnim dużym przedsięwzięciem było The Order: 1886, które niestety nie zyskało przychylności graczy.

Firma Meta poinformowała, że ​​pracownicy Ready at Dawn są zachęcani do składania podań o pracę w innych oddziałach Oculus Studios i że chce utrzymać jak najwięcej programistów w ramach swojej organizacji. Podejście godne pochwały, albowiem ludzie nie zostaną na lodzie i będą mieli szansę nadal zajmować się tym, na czym się znają.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   14:02, 08.08.2024
Gdyby ten The Order 1886 ukazał się na pecety to może zyskałby przynajmniej moją przychylność.
0 kudosmrPack   @   14:08, 08.08.2024
Nawet nie wiedziałem, że ich Meta przejęła Konsternacja Po drugie nie kojarzyłem, że prócz The Order 1886 byli też odpowiedzialni za GoWy i Daxtera na PSP Zdziwiony
0 kudosMicMus123456789   @   15:06, 08.08.2024
Szkoda, że nigdy nie rozwinęli marki The Order, z tego co pamiętam jedynka miała dość otwarte zakończenie jak i w sumie cała gra wyglądała bardziej jak pierwsza część serii niż jak kompletna historia.
0 kudosthiefi   @   09:12, 12.08.2024
The Order: 1886 to był niezły pokaz możliwosci PS4.
Byłem przekonany, ze na PS5 to już niemal każda gra bedzie miala podobnie dobrą realistyczną grafikę.
Niestety mamy regres, gry w tej generacji wręcz sa brzydsze niż w poprzedniej.

Wystarczy porownac np Assasins Creed Mirage z Unity, poza tym czy cokolwiek osiaga grafike jak RDR 2, Uncharted 4, The Order 1886.

Spiderman i God of War to gry takze z PS4, podobnie Horizon.
Z FPS od Crysisa 3 juz drugą dekadę nie widzę nic ładniejszego.

Brak rozwoju, wrecz regres, a wymagania sprzetowe... rosną. Czyli programisci też sa coraz gorsi i bardziej leniwi.
0 kudosBarbarella.   @   09:27, 12.08.2024
Cytat: thiefi
Brak rozwoju, wrecz regres, a wymagania sprzetowe... rosną.

No wiesz. Producenci kart graficznych i procków muszą z czegoś żyć. Zadziorny Z tym że jak dla mnie to nie ma już takiego mocnego wzrostu wymagań jak kiedyś gdy komputer przy każdej zmianie generacji konsol też nadawał się do wymiany. Uśmiech
Dodaj Odpowiedź