Capcom zarabia głównie na dystrybucji cyfrowej, ale nie zamierza rezygnować z pudełek
Capcom pomimo ogromnej przewagi zarobków z edycji cyfrowych gier nie zamierza rezygnować z pudełek.
Po niedawnym spotkaniu w studiu Capcom udziałowcy doszli do wniosku, iż nawet pomimo znakomitego roku fiskalnego nie zamierzają rezygnować z pudełek. Większość gier sprzedawanych jest drogą cyfrową, ale to nie będzie miało realnego wpływu na ich decyzje odnośnie wariantów w pudełkach.
Jeśli chodzi o rok finansowy 2023, firma Capcom ogłosiła, że 90,1% jej sprzedaży dotyczyło tytułów cyfrowych i według prognoz w bieżącym roku finansowym wartość ta osiągnie ponad 93%.
Chociaż Capcom wydaje wszystkie swoje główne tytuły zarówno w wersji fizycznej, jak i cyfrowej, firma opublikowała kilka mniejszych produkcji wyłącznie w wersji cyfrowej. Przykładem takiego projektu jest Kunitsu-Gami: Path of the Goddess, które zadebiutowało wyłącznie w wersji cyfrowej.
Sprzedaż cyfrowa stanowi gro sprzedaży w obszarze gier wideo, a odsetek graczy decydujących się na tytuły cyfrowe rośnie z roku na rok. W zeszłym roku w Wielkiej Brytanii sprzedaż oprogramowania fizycznego spadała o 5% rok do roku. Pomimo tego firmy nie rezygnują z nośników gier, a Capcom jest tego najlepszym przykładem.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler