Cyberpunk 2 ma ustawić poprzeczkę jeszcze wyżej, jeśli chodzi o dystopiczny setting
Deweloperzy przyznają, że w przypadku Cyberpunk 2077 nie do końca udało im się odzwierciedlić dystopiczny świat gry.
Mimo że Cyberpunk 2077 nie był tak dopracowany, jak życzyliby sobie tego gracze, wiele elementów projektu deweloperzy przygotowali bardzo dobrze. Na pewno wyszedł im klimat oraz dystopiczny setting. Ostatni aspekt obiecują jednak opracować jeszcze lepiej w przypadku kontynuacji.
Paweł Sasko, zastępca reżysera Cyberpunk 2, wziął udział w ostatnim epizodzie podcastu AnswerRed, a w jego trakcie wspomniał o tym, że Cyberpunk 2077 nie podnosił wystarczająco mocno poprzeczki, jeśli chodzi o niektóre elementy swojego dystopicznego świata. Dla przykładu nie poruszał kwestii kryzysu bezdomnych, trawiącego obecnie USA.
"Widzę, że nie pchnęliśmy poprzeczki odpowiednio wysoko w niektórych miejscach. Powiedzmy, że w przypadku kryzysu bezdomnych. Gdy na to spojrzę, myślę, że nie sięgnęliśmy odpowiednio daleko w Cyberpunk 2077. Myśleliśmy, że jesteśmy dystopiczni, ale tylko musnęliśmy powierzchnię", powiedział Sasko, a swoje trzy grosze dołożył Dan Hernberg.
"Myślę, że świetne w Cyberpunku - oraz dystopicznym settingu - jest to, że tak mocno ma on znaczenie dzisiaj w przypadku megakorporacji, ludzi na krawędzi, wiecie, albo po prostu ludzi będących eksploatowanym zasobem. Różnic w bogactwie i temu podobnych rzeczy", powiedział Hernberg. "Myślę, że 2077 pozwoliło nam opowiedzieć te historie w taki sposób, że w ich rdzeniu zawsze były relacje pomiędzy ludźmi oraz ludzie. Świat jest zniszczony i możemy to wypunktować".
"Jeśli chodzi o mnie, tym właśnie był Cyberpunk, przyglądaniem się tym tematom w poruszający sposób. Uwielbniam świat i myślę, że właśnie to będziemy chcieli zrobić w przypadku Projektu Orion. Naprawdę będziemy się temu przyglądać i zastanawiać się jaki jest stan świata dzisiaj oraz jak będzie on wyglądał za kilka lat".
W październiku zeszłego roku CD Projekt RED ujawnił, że Cyberpunk 2 jest w fazie projektowania koncepcyjnego. W tym momencie nie wiemy na jakim etapie są prace, ale deweloperzy jednocześnie przygotowują Wiedźmina 4, który już wszedł albo wkrótce wejdzie w fazę pełnej produkcji.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler