Cyberpunk 2 ma ustawić poprzeczkę jeszcze wyżej, jeśli chodzi o dystopiczny setting

Deweloperzy przyznają, że w przypadku Cyberpunk 2077 nie do końca udało im się odzwierciedlić dystopiczny świat gry.

@ 02.07.2024, 11:04
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Cyberpunk 2 ma ustawić poprzeczkę jeszcze wyżej, jeśli chodzi o dystopiczny setting

Mimo że Cyberpunk 2077 nie był tak dopracowany, jak życzyliby sobie tego gracze, wiele elementów projektu deweloperzy przygotowali bardzo dobrze. Na pewno wyszedł im klimat oraz dystopiczny setting. Ostatni aspekt obiecują jednak opracować jeszcze lepiej w przypadku kontynuacji.

Paweł Sasko, zastępca reżysera Cyberpunk 2, wziął udział w ostatnim epizodzie podcastu AnswerRed, a w jego trakcie wspomniał o tym, że Cyberpunk 2077 nie podnosił wystarczająco mocno poprzeczki, jeśli chodzi o niektóre elementy swojego dystopicznego świata. Dla przykładu nie poruszał kwestii kryzysu bezdomnych, trawiącego obecnie USA.

"Widzę, że nie pchnęliśmy poprzeczki odpowiednio wysoko w niektórych miejscach. Powiedzmy, że w przypadku kryzysu bezdomnych. Gdy na to spojrzę, myślę, że nie sięgnęliśmy odpowiednio daleko w Cyberpunk 2077. Myśleliśmy, że jesteśmy dystopiczni, ale tylko musnęliśmy powierzchnię", powiedział Sasko, a swoje trzy grosze dołożył Dan Hernberg.

"Myślę, że świetne w Cyberpunku - oraz dystopicznym settingu - jest to, że tak mocno ma on znaczenie dzisiaj w przypadku megakorporacji, ludzi na krawędzi, wiecie, albo po prostu ludzi będących eksploatowanym zasobem. Różnic w bogactwie i temu podobnych rzeczy", powiedział Hernberg. "Myślę, że 2077 pozwoliło nam opowiedzieć te historie w taki sposób, że w ich rdzeniu zawsze były relacje pomiędzy ludźmi oraz ludzie. Świat jest zniszczony i możemy to wypunktować".

"Jeśli chodzi o mnie, tym właśnie był Cyberpunk, przyglądaniem się tym tematom w poruszający sposób. Uwielbniam świat i myślę, że właśnie to będziemy chcieli zrobić w przypadku Projektu Orion. Naprawdę będziemy się temu przyglądać i zastanawiać się jaki jest stan świata dzisiaj oraz jak będzie on wyglądał za kilka lat".

W październiku zeszłego roku CD Projekt RED ujawnił, że Cyberpunk 2 jest w fazie projektowania koncepcyjnego. W tym momencie nie wiemy na jakim etapie są prace, ale deweloperzy jednocześnie przygotowują Wiedźmina 4, który już wszedł albo wkrótce wejdzie w fazę pełnej produkcji.


Sprawdź także:
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Premiera: 10 grudnia 2020
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Cyberpunk 2077 to produkcja rodzimego studia CD Projekt RED, znanego wcześniej z serii Wiedźmin. Tytuł to przedstawiciel gatunku RPG akcji, jednak tym razem świat fantasy...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   11:58, 02.07.2024
O rany. Musiałam w słowniku sprawdzić o co chodzi z tym dostopicznym settingiem. Większość gier traktujących o przyszłości ma taki setting, czasem nawet w większym stopniu niż Cyberpunk. Nie wiem czy takie wizje to przesada ale jak się trochę zna naszą historię to trudno o jakieś bardziej optymistyczne wizje o świetlanej przyszłości rodzaju ludzkiego.
0 kudosfebra1976   @   13:09, 02.07.2024
@Barb. Przecież to takie proste, dostopiczny setting występuje wtedy gdy gra pójdzie Ci w pięty, a pięty są częścią stopy. 🥸
0 kudosBarbarella.   @   13:26, 02.07.2024
Ok. Może masz rację i lepiej zostanę przy tym dostopicznym settingu skoro tak mi się napisało. Przynajmniej jest prościej. Szczęśliwy Nie dostanę dostopicznej dysfunkcji. Zadziorny
Całe szczęście że moja V, Johnny Silverhand, Panam oraz mój chłoptaś Rivers nie używaja takich określeń. Raczej słyszę teksty w rodzaju " Co ty tu k Cenzura a odp Cenzura asz, V "
0 kudosGuilder   @   19:05, 02.07.2024
No ciekaw jestem, co wymyślą. Projekt miasta i tak był bardzo mocną stroną jedynki, więc jeśli daliby radę to jeszcze ulepszyć, zaimponowaliby mi. Inna sprawa, że dla mnie - człowieka lubiącego spokój i raczej mniej niż więcej ludzi wokół siebie - miasto było wystarczająco przytłaczające: albo widzieliśmy tłumy w bogatym centrum Night City, albo biedę na obrzeżach.
0 kudosBarbarella.   @   19:16, 02.07.2024
Cytat: Guilder
dla mnie - człowieka lubiącego spokój i raczej mniej niż więcej ludzi wokół siebie - miasto było wystarczająco przytłaczające: albo widzieliśmy tłumy w bogatym centrum Night City, albo biedę na obrzeżach.

Ja to w ogóle czuje się w tym Night City jak w dżungli. Taka cywilizacyjna dzicz. Faktycznie, świetnie to zrobili. Jeżeli chcą te różne negatywne aspekty jeszcze uwypuklić no to...strach się bać.
0 kudosRonaldo_   @   23:20, 02.07.2024
Mam nadzieje, że do 2030 ta gra wyjdzie. Szczęśliwy
Dodaj Odpowiedź