Resident Evil 4, Assassin's Creed Mirage i Death Stranding sprzedały się kiepsko na iOS

Sprzedaż gier AAA na iOS nie wypada najlepiej. Możliwe, że kolejnych tego typu premier nie będzie.

@ 27.06.2024, 10:35
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, mob

Resident Evil 4, Assassin's Creed Mirage i Death Stranding sprzedały się kiepsko na iOS

Apple nie ma łatwego startu w branży gier wideo. Projekty AAA, które zostały wydane na iOS sprzedają się grubo poniżej oczekiwań amerykańskiego giganta.

Według analizy przeprowadzonej przez Mobilegamer.biz, opartej na szacunkach Appfigures, porty Resident Evil 4 Remake, Resident Evil: Village, Death Stranding i Assassin's Creed Mirage na iOS nie sprzedawały się dobrze, mimo że Apple prezentowało je podczas swoich głównych prezentacji.

Według szacunków Appmagic, Resident Evil 4 oraz Resident Evil: Village rozeszły się odpowiednio w nakładzie 7000 i 6000 egzemplarzy na iOS, Assassin’s Creed Mirage to około 3000 sztuk, zaś Death Stranding to mniej więcej 10 600 sztuk.

Liczby te są dalekie od sukcesu, zwłaszcza w porównaniu ze sprzedażą gier AAA na głównych platformach. Generalnie powodem takich słabych wyników jest to, iż gry działają tylko na najdroższych wersjach modeli iPhone oraz iPad, czyli stosunkowo niewielka liczba użytkowników mogła w nie zagrać.

Apple trudno będzie przekonać ludzi, że warto zakupić ich topowe modele sprzętów, aby zagrać w gry, w które można zagrać zdecydowanie wygodniej na tańszych platformach - PC czy konsolach.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   13:14, 27.06.2024
Znowu jakiś specjalista od słupków sprzedażowych wpadł na genialny pomysł. Wydawać takie gry żeby ludzie musieli kupować najdroższe modele telefonów. Trochę się nie udało ale premie pewno zgarnął i tak a Radzie Nadzorczej się tłumaczył że konsumenci nie chcieli współpracować. Zadziorny
1 kudosdabi132   @   10:52, 28.06.2024
Bo jest sens wydawać takie gry na smartfonach. Posiadacze smartfonów grają raczej w mniejsze gry, zabijacze czasu. A nie pełnoprawne produkcje AAA. Inna sprawa, że granie na smartfonie w tego typu tytuły to masochizm.
0 kudosBarbarella.   @   11:08, 28.06.2024
Cytat: dabi132
Inna sprawa, że granie na smartfonie w tego typu tytuły to masochizm.

Ja nawet ciągle nie daję się skusić na kupno trochę większego handhelda, Switcha czy Steamdecka bo mi to za małe się wydaje.