Resident Evil 4, Assassin's Creed Mirage i Death Stranding sprzedały się kiepsko na iOS
Sprzedaż gier AAA na iOS nie wypada najlepiej. Możliwe, że kolejnych tego typu premier nie będzie.
Apple nie ma łatwego startu w branży gier wideo. Projekty AAA, które zostały wydane na iOS sprzedają się grubo poniżej oczekiwań amerykańskiego giganta.
Według analizy przeprowadzonej przez Mobilegamer.biz, opartej na szacunkach Appfigures, porty Resident Evil 4 Remake, Resident Evil: Village, Death Stranding i Assassin's Creed Mirage na iOS nie sprzedawały się dobrze, mimo że Apple prezentowało je podczas swoich głównych prezentacji.
Według szacunków Appmagic, Resident Evil 4 oraz Resident Evil: Village rozeszły się odpowiednio w nakładzie 7000 i 6000 egzemplarzy na iOS, Assassin’s Creed Mirage to około 3000 sztuk, zaś Death Stranding to mniej więcej 10 600 sztuk.
Liczby te są dalekie od sukcesu, zwłaszcza w porównaniu ze sprzedażą gier AAA na głównych platformach. Generalnie powodem takich słabych wyników jest to, iż gry działają tylko na najdroższych wersjach modeli iPhone oraz iPad, czyli stosunkowo niewielka liczba użytkowników mogła w nie zagrać.
Apple trudno będzie przekonać ludzi, że warto zakupić ich topowe modele sprzętów, aby zagrać w gry, w które można zagrać zdecydowanie wygodniej na tańszych platformach - PC czy konsolach.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler