Progresja Dragon Age: Straż Zasłony mocno inspirowana Final Fantasy X oraz XII

Kolejne szczegóły na temat Dragon Age: Straż Zasłony docierają do nas za sprawą reżyserki gry, Corinne Busche.

@ 14.06.2024, 19:19
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Progresja Dragon Age: Straż Zasłony mocno inspirowana Final Fantasy X oraz XII

Dragon Age zaczynało jako pełnoprawne RPG, ale w miarę upływu czasu i debiutu kolejnych odsłon coraz mocniej szło w akcję. Najnowsza część cyklu, Dragon Age: Straż Zasłony, będzie już pełnoprawnym RPG akcji, w którym większy nacisk kładziony jest na dynamiczne starcia niż na rozwój postaci. Mimo to progresja i tak jest ważna.

Reżyserka najnowszej gry BioWare, Corinne Busche, rozmawiała niedawno z redakcją RPG Site, a podczas wywiadu została zapytana między innymi właśnie o progresję. Powiedziała ona, że drzewo umiejętności w Dragon Age: Straż Zasłony jest ogromne. Będzie się ono ponadto zmieniać w zależności od naszego stylu grania i w miarę postępów pojawiać będą się kolejne opcje.

Busche przyznała, że progresja w Dragon Age: Straż Zasłony mocno inspirowana jest Final Fantasy X oraz Final Fantasy XII. Oba projekty są ulubionymi reżyserki.

"Mocno się wzorowaliśmy! Absolutnie. Final Fantasy X - jedna z moich ulubionych gier. Powiem Wam że XII, szczególnie edycja Zodiac, jest moją ulubioną. Poziom wyboru zdolności, umiejętności pasywne, w naszym przypadku także cechy - powiedziałabym, że ilość customizacji jest analogowa. Organizacja przypomina sferę".

Co ciekawe, nie tylko główny bohater ma rozbudowane drzewko umiejętności. Skille są też przydzielone do postaci towarzyszących, choć jest ich zdecydowanie mniej, aby nie przytłaczać grającego. By mógł się on skupić na zabawie, a nie na zarządzaniu zdolnościami.

Busche zdradziła przy okazji, że maksymalny poziom postaci w Dragon Age: Straż Zasłony to 50. Możliwe będzie dowolne zmienianie wcześniej przydzielanych zdolności, bo ogólnie cały system ma być przyjazny graczowi.

Dragon Age: Straż Zasłony nie ma jeszcze daty premiery, ale zadebiutuje jesienią. Będzie dostępne wówczas na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X|S.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosLabrio   @   20:01, 14.06.2024
aha czyli w grach zostalo juz wszystko wymyslone
0 kudosBarbarella.   @   20:05, 14.06.2024
No na razie tylko "dziewiątkę" z FF zaliczyłam więc nie wiem czy mam jakiś obraz tego o czym mowa.
0 kudoszubal22   @   10:08, 15.06.2024
Cytat: Labrio
aha czyli w grach zostalo juz wszystko wymyslone
Ważne, że BioWare przoduje w kategorii "quuerowe elfy i krasnoludy w grach". Tego chcą gracze, prawda?
0 kudosBarbarella.   @   12:18, 15.06.2024
Cytat: zubal22
Ważne, że BioWare przoduje w kategorii "quuerowe elfy i krasnoludy w grach". Tego chcą gracze, prawda?

Pewno dlatego elfy, krasnoludy i orki wyginęły bo lizały się po tyłkach zamiast Po Bożemu to robić. Pokręcony Ale tak prawdę mówiąc to nie wiem czy BioWare przoduje bo jak kiedyś widziałam na żywo transmisję z Baldur's Gate i dwóch obściskujących się gołych panów elfów to się zastanawiałam czy aby na pewno nie klikłam na jakąś stronkę dla ....księży. Zdziwiony
0 kudosMicMus123456789   @   14:15, 15.06.2024
Skoro ujawniła maksymalny poziom to mam nadzieję, że nie wbijemy go w połowie gry i dalej nie będzie już nic do zdobycia. To częsty problem w grach, bardzo podobało mi się w Elexie 1 i 2, że tam nie było ściany, a przynajmniej ja na nią nie trafiłem. Tak samo Diablo 3 i 4, po wbiciu maksymalnego poziomu wbijamy inne rangi.
0 kudosBarbarella.   @   14:59, 15.06.2024
Cytat: MicMus123456789
Skoro ujawniła maksymalny poziom to mam nadzieję, że nie wbijemy go w połowie gry i dalej nie będzie już nic do zdobycia.

Mnie co prawda rzadko się coś takiego zdarza, nie maksuję na maksa no ale coś takiego może odebrać ochotę do grania. Zwykle jak dodają DLC to podnoszą max level postaci. Zobaczymy.
0 kudosLabrio   @   11:07, 16.06.2024
Cytat: zubal22
Cytat: Labrio
aha czyli w grach zostalo juz wszystko wymyslone
Ważne, że BioWare przoduje w kategorii "quuerowe elfy i krasnoludy w grach". Tego chcą gracze, prawda?


Nie sadze aby gracze tego chcieli. Mysle ze ktos tym producentom oplacil $$$ straty w razie wtopy bo kto normalny by zaryzykowal wydania takiej gry liczac sie z wieloma mln $ straty.
0 kudosBarbarella.   @   13:14, 16.06.2024
Gracze są różni, jeden chce tego, drugi tamtego, a trzeci owamtego, nie ma tak jak u Łukaszenki że wszyscy chcą tego samego. Ewentualnie można się zastanowiać czego chce średnia gracza na kilometr kwadratowy ale mnie to akurat wali serdecznie. Tym niech się martwią deweloperzy a jak nie trafią w tę średnią albo w mój gust to też mnie wali bo wybór gier do grania jest póki co taki duży że nie musze się tym przejmować. Szczęśliwy
Dodaj Odpowiedź