Mapa Assassin's Creed: Shadows jest mniejsza od mapy Assassin's Creed: Valhalla

Deweloperzy Assassin's Creed: Shadows opowiadają co nieco na temat tego, jakiej wielkości mapę znajdziemy w grze.

@ 12.06.2024, 18:35
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Mapa Assassin's Creed: Shadows jest mniejsza od mapy Assassin's Creed: Valhalla

Zastępca reżysera Assassin's Creed: Shadows, Simon Lemay-Comtois, rozmawiał niedawno z redakcją VGC, a podczas wywiadu zapytany został m.in. o to, jak nowy projekt ma się do poprzedników. Z wypowiedzi dewelopera wynika, że rozmiar Shadows oraz Origins będzie mniej więcej podobny, ale Shadows będzie na pewno mniejsze od Assassin's Creed: Valhalla.

"Jest ono podobnej wielkości, jak Origins, a więc mniejsze od Valhalla, jeśli chodzi o obszar mapy", powiedział Lemay-Comtois. "Dookoła Japonii jest nieco wody, ale nie działa to tak, jak w przypadku Grecji w Odyssey, która w połowie była pokryta wodą. W przypadku Japonii tak nie jest. Mamy wybrzeża oraz jezioro Biwa, które jest wielkim jeziorem, ale mapa jest wielkości Origins".

Lemay-Comtois następnie powiedział o tym, czym Japonia z Assassin's Creed: Shadows różni się od Egiptu z Assassin's Creed: Origins. Egipt był raczej płaski, a Japonia będzie oferować doliny oraz góry. Natrafiać będziemy na nie na każdym kroku.

"W Japonii jest znacznie więcej gór, małych gór i dolin i to właśnie odkryliśmy, gdy wyruszyliśmy do Japonii, aby przeprowadzić research. Okazało się, że najbardziej interesujące są doliny. Na niektórych wzniesieniach są świątynie, ale w większości są one bardzo strome i pełne drzew, więc nie ma sensu, by się na nie wspinać".

Ważnym elementem gry mają być japońskie zamki, albowiem są bardzo charakterystyczne dla ery, w której toczy się gra. Ich wierne odwzorowanie oraz rozmieszczenie były dla studia kluczowe.

"Coś ważnego dzieje się w Kyoto, coś ważnego dzieje się w Osace, Azuchi - potrzebujemy tych miejsc, więc musieliśmy je wiernie odtworzyć, są bardzo interesujące, więc zbudowaliśmy te zamki, a są naprawdę imponujących rozmiarów".

"Następnie zaczęliśmy się zastanawiać ile świata potrzebujemy pomiędzy tymi zamkami, by było to wiarygodne i byś czuł, że uczestniczysz w przygodzie przemieszczając się pomiędzy nimi. Nie może to trwać cztery dni, aby dotrzeć z jednego do drugiego".

"To skomplikowana sprawa, ale finalnie udało nam się ogarnąć miasta i zamki, które chcieliśmy przedstawić, a to usprawiedliwiło wielkość mapy świata".

Premierę Assassin's Creed: Shadows zaplanowano na 15 listopada, a grać będziemy na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X|S i PlayStation 5. Jeśli nie mieliście jeszcze okazji, koniecznie rzućcie okiem na ostatni gameplay.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   18:45, 12.06.2024
Ech, japońskie zamki z tego okresu. Zwiedzanie tych różnych światów to coś co najbardziej do tej serii mnie przyciąga. Czasem się czuje jakbym faktycznie do jakiegoś Animusa weszła.
0 kudosAqix   @   22:53, 12.06.2024
Mapa mniejsza niż w Valhalli? I bardzo dobrze...lepiej mniejsza alle lepiej wypełniona Uśmiech Ubi umie w światy i eksplorację...ale co za dużo to nie zdrowo ;)
0 kudosRonaldo_   @   06:20, 13.06.2024
Uff, to dobrze. Bo nie ukrywam, że mapa w Valhalli była zdecydowanie za duża. Uśmiech
0 kudosMicMus123456789   @   18:30, 13.06.2024
Zdziwiłbym się gdyby była większa, bo tu jednak nie będzie żadnego "pojazdu" po za końmi tak przypuszczam. W poprzednich mieliśmy do dyspozycji statki więc mapa mogła być ogromna.