Dzięki AI fabuła w grach będzie bardziej sugestywna, twierdzi jeden z szefów PlayStation

Szef PlayStation Productions rozmawiał niedawno na temat przyszłości gamingu oraz tego, jaką rolę odegra w nim PlayStation.

@ 24.05.2024, 13:52
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, ps5

Dzięki AI fabuła w grach będzie bardziej sugestywna, twierdzi jeden z szefów PlayStation

Na oficjalnej stronie Sony pojawił się interesujący wywiad z szefem PlayStation Productions, Asadem Qizilbashem, który rozmawiał o przyszłości PlayStation oraz jego marek. Poruszono w nim między innymi kwestię przeniesienia większej ilości serii na mały i wielki ekran, a także to, jak rozwój sztucznej inteligencji wpłynie na gry. W szczególności na opowiadanie historii.

Qizilbash uważa, że technologia oraz AI pozwolą deweloperom opowiadać bardziej sugestywne historii, a gry - jako całość - staną się bardziej spersonalizowanymi doświadczeniami.

"Jeśli chodzi o przyszłość gamingu, gry będą bardziej spersonalizowane dzięki postępom w technologii oraz AI, dzięki czemu doświadczenia będą dopasowywane do każdego z graczy. Ponadto, postęp technologiczny poprawi głębię emocjonalną w grach, pozwalając postaciom być bardziej emocjonalnymi i ekspresyjnymi, co doprowadzi do bardziej sugestywnych opowieści. Całe pokolenie twórców będzie mogło tworzyć znacznie bardziej emocjonalnie historie".

Szef PlayStation Productions powiedział prócz tego, że w najbliższym czasie gry będą skupiać się coraz bardziej na narracji oraz historiach, a mniej na jakości wizualnej.

"Zmieni się podejście do oprawy wizualnej, a większy nacisk będzie kładziony na narrację, która będzie rezonować w graczach długo po tym, jak odłożą kontroler. Jeśli chodzi o rolę PlayStation w tej ewolucji, widzę to jako kierunek wyznaczony przez społeczność oraz oddanie jakości, nieoczekiwanym i wartym zapamiętania doświadczeniom".

Qizilbash następnie powrócił do AI i opowiedział co nieco na temat tego, jak rozwój sztucznej inteligencji może pozwolić twórcom przygotowywać doświadczenia skrojone pod konkretnych graczy.

"Postępy w AI stworzą bardziej spersonalizowane doświadczenia oraz mające znaczenie opowieści. Dla przykładu NPC (postaci niezależne) w grach mogą prowadzić interakcję z graczem na podstawie jego poczynań, co uczyni ją bardziej osobistą. To ważne dla młodszych członków Generacji Z oraz Generacji Alfa, którzy są pierwszą generacją dorastającą w cyfrowym świecie, szukającą personalizacji we wszystkim, jak również szukającą doświadczeń, które mają większe znaczenie".

PlayStation Productions to część spółki, która odpowiada za rozwój filmowych i telewizyjnych adaptacji marek należących do PlayStation. Do tej pory najpopularniejszym jej projektem jest serial The Last of Us, który niebawem otrzyma drugi sezon.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   15:26, 24.05.2024
W pierwszym momencie się roześmiałam jak AI może sprawić że fabuła będzie ciekawsza bo przecież od tego jest scenarzysta i tylko on może dostarczyć wzruszeń i przeżyć w trakcie grania. Ale kurna przecież NPC-e faktycznie mogą mieć bardzo duży wpływ na fabułę, ich zachowania, reakcja na nasze poczynania a to przecież działka AI. Gram w Cyberpunka i tam bardzo ważna jest interakcja, rozmowy z różnymi postaciami. Przy doskonalszej AI takie rzeczy no to myślę że jeszcze bardziej by mnie wzruszały albo wbijały w fotel. Jestem za.
1 kudosMicMus123456789   @   19:22, 24.05.2024
Taa patrząc po tym jakie głupoty potrafi wymyślić AI dostając proste polecenie nie chce mi się wierzyć, że da radę stworzyć coś głębokiego, wzruszającego czy ciekawy zwrot akcji w historii.
0 kudosBarbarella.   @   19:44, 24.05.2024
Cytat: MicMus123456789
Taa patrząc po tym jakie głupoty potrafi wymyślić AI dostając proste polecenie

No ale wiesz. Jeżeli to AI wroga to często zdarzało mi się wygrać trudną walkę bo wielki mięśniak gdzieś się zaklinował albo nie wpadł na pomysł że trzeba dwa kroki w lewo zrobić żeby mnie dorwać. to mi pasowało. Zadziorny Ale myślę że gdyby w te AI władować więcej bajtów czy megabajtów czy czegoś tam to jednak mogłoby kombinować o wiele lepiej. A na przykład jestem pełna podziwu jak funkcjonuje ruch samochodów czy ludzi w takim już nie najnowszym GTA V albo ruch samochodów w Euro Truck Simulator, trudno mi się nie oprzeć wrażeniu że to żywe jest. A to się przecież ciągle rozwija więc za 10 lat gry to mogą już być całkiem innym rodzajem doznania, o wiele bardziej interaktywnym. A jeszcze jak założysz gogle VR to kto wie czy nie zakochasz się w jakiejś pięknej AI-owej pannie.
0 kudosmrPack   @   10:57, 26.05.2024
Jestem bardzo sceptycznie nastawiony do wykorzystywania AI w zastępowaniu kreatywności ludzi Poirytowany AI nigdy nie dorówna takim geniuszom jak Hideo Kojima czy Yoko Taro.
0 kudosKononowicziMajor   @   14:18, 26.05.2024
AI będzie pisać scenariusze gier i jestem ciekawy co z tego wyjdzie. Konsternacja

Ja nie jestem sceptycznie nastawiony tylko mnie ciekawość zżera jak to wszystko będzie wyglądać! Cool
0 kudosBarbarella.   @   15:27, 26.05.2024
Cytat: mrPack
Jestem bardzo sceptycznie nastawiony do wykorzystywania AI w zastępowaniu kreatywności ludzi

Cytat: KononowicziMajor
Jestem bardzo sceptycznie nastawiony do wykorzystywania AI w zastępowaniu kreatywności ludzi

Ja myśle że tu nie chodzi o pisanie scenariuszy, kreowanie historii no bo tutaj też uważam że człowieka nic nie jest w stanie zastąpić. Natomiast zachowanie NPC-ów w grach i ich reakcja na poczynania gracza dzięki rozbudowanej AI mogą być bardzo zbliżone do naturalnego i dawać złudzenie kontaktu z żywą istotą. No a to z kolei będzie miało ogromny wpływ na opowiadaną historię. Już teraz muszę czasami przygotowywać chusteczki na niektóre sceny a za 10 lat jak immersja będzie jeszcze większa to nie wiem, wiadro będę musiała szykować. Chociażby taka kumpela jak Panam w Cyberpunku to nie wiem, wchodziłabym do gry tylko po to żeby na piwo desperadoska z nią iść i pogadać o murzynach samurajach. No jak wejdę z kimś w bliższą interakcję no to z taką AI to powiem że aż się tego boję. Dla mnie to jest fascynująca przyszłość w grach. A granie w soulsliki to już w ogóle będzie niemożliwe. Dzisiaj gracz pomału uczy się zachowań jakiegoś bossa i po jakimś czasie dochodzi do tego jak go pokonać. No a kiedyś taki boss będzie się uczył zachowań gracza i będzie się uczył o wiele szybciej od gracza tak że kaplica nawet na poziomie super easy. Całe szczęście że nie gram w soulsliki więc przeżyję tę rewolucję. Szczęśliwy
Dodaj Odpowiedź