AMD udostępnia technologię Fluid Motion Frames dla wszystkich gier DirectX 11 oraz DirectX 12
AMD udostępniło swoje najnowsze rozwiązanie, mające przyspieszyć działanie wszystkich gier wykorzystujących DirectX 11 oraz DirectX 12 na kartach z rodziny Radeon.
Firma AMD wprowadziła na rynek kolejną technologię, mającą za zadanie poprawę wydajności w grach działających z wykorzystaniem bibliotek DIrectX 11 oraz DirectX 12. Chodzi o AMD Fluid Motion Frames, które zadebiutowało jednocześnie z kartą graficzną AMD Radeon RX 7600 XT oraz sterownikami Adrenalin Edition 24.1.1.
Nowa karta graficzna dedykowana jest rozdzielczości 1080p, a wyceniono ją na 329 dolarów - przynajmniej jeśli mówimy o cenie sugerowanej modelu referencyjnego. W układzie znajduje się rdzeń NAVI 33, oferujący 32 jednostki CU, co natomiast przekłada się na 2048 procesorów strumieniujących. Więcej jest też pamięci VRAM, albowiem 16 GB. Działa ona na szynie 128-bitowej z wydajnością 18 Gbps.
Jeśli chodzi o AMD Fluid Motion Frames, czyli nową technologię generowania klatek, korzystającą ze sztucznej inteligencji oraz nauczania maszynowego, stworzono ją z myślą o układach Radeon RX 6000 i Radeon RX 7000, a także procesorach APU ze zintegrowanymi GPU Radeon 700M. Mowa więc o APU z rodziny Ryzen 8000G. AMD Fluid Motion Frames aktywujemy jako osobne rozwiązanie w sterowniku. Może ona działać we wszystkich kompatybilnych grach albo w wybranych - w zależności od wybranego settingu.
Z prezentacji przygotowanej przez AMD wynika, że przyrost wydajności w grach, po włączeniu Fluid Motion Frames, może sięgać nawet 97%. Jeśli dodatkowo grać będziemy w 1440p i zdecydujemy się na aktywowanie FSR 2 lub FSR 2 w trybie jakości, to wzrost FPS może być równy 103%. Kilka wyników wydajności, opublikowanych przez AMD, wskazuje faktycznie na spory skok, ale czy rzeczywiście z takowym mamy do czynienia, przekonamy się w ramach testów, które planujemy na nadchodzące dni.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler