Gracze muszą się przyzwyczaić do nieposiadania gier, twierdzi Ubisoft

Francuski wydawca chciałby ograniczyć możliwość posiadania gier przez graczy. Będziemy je wyłącznie wypożyczać.

@ 16.01.2024, 15:29
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, switch, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Gracze muszą się przyzwyczaić do nieposiadania gier, twierdzi Ubisoft

Od dłuższego czasu producenci i wydawcy cyfrowych treści chcą, aby ich konsumenci nie wchodzili w ich posiadanie, a jedynie je wypożyczali. Mowa tu oczywiście m.in. o muzyce, filmach, serialach, a także grach. Jedną z firm, całkowicie chcących wyeliminować "własność" w ostatnim z wymienionych medium jest Ubisoft. Spółka nie chce tego jednak zrobić natychmiastowo. Gracze muszą się bowiem do tej koncepcji przyzwyczaić.

"Jedną z rzeczy, które widzieliśmy jest to, że gracze są przyzwyczajeni, podobnie jak w przypadku DVD, do posiadania swoich gier", powiedział Philippe Tremblay z Ubisoftu. "Zmiana musi nadejść od strony konsumentów. Nie mają problemów z nieposiadaniem płyt CD oraz DVD. Ta transformacja przychodzi nieco wolniej w przypadku gier. W miarę jak gracze będą się przyzwyczajać... nie będziesz tracić postępów. Jeśli powrócisz do gry w dowolnym momencie, Twoje postępy będą zachowane. Nie zostały usunięte. Nie tracisz tego, co zrobiłeś w grze ani zaangażowania. Więc chodzi o przyzwyczajenie do nieposiadania gry".

To, o czym mówi Tremblay jest oczywiśćie scenariuszem idealnym, w którym wszystkie platformy są bezustannie rozwijane, wspierane i nigdy nie wygasają. Dobrze wiemy, że tak jednak nie jest. Wystarczy, że ze względu na jakieś zawirowania licencyjne dana produkcja czy usługa zniknie z sieci, byśmy mieli problem z dostępem do czegoś, z czego wcześniej korzystaliśmy.

Jeśli macie swoje zdanie w temacie, koniecznie dajcie znać w komentarzach.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   15:08, 20.01.2024
Cytat: Barbarella.
Cytat: balic87
Myślę że będzie spora konkurencja na tym polu

No ale to ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne. Gdy będę chciała grać faktycznie w gry które chcę a nie które mi oferują to będę musiała płacić abonament u pięciu dostawców bo ten nie będzie miał Cyberpunka, ten nie będzie miał The Last Of Us, ten nie będzie miał Symulatora Kozy itd. itd. Smutny
No wiadomo nie ma rozwiązań idealnych...

Nie mniej jednak, jeżeli nie operujesz używkami to regularne granie w gry i tak wiąże się ze sporymi wydatkami !
Jedna nowa gra w sklepie kosztuje od kilkudziesięciu do kilkuset zł, tak więc można przy nich zbankrutować Smutny Dumny
1 kudosBarbarella.   @   16:50, 20.01.2024
Przyznam że sama mam jeden abonament na uwadze. Grę The Elder Scrolls Online zgarnęłam co prawda za darmo ale za to dodatki do niej to już niezły wydatek. Materdea podsunął mi pomysł że można ich nie kupować są w abonamencie do gry. Być może gdy będę chciała zagrać to przekalkuluję tę ofertę.
0 kudosbalic87   @   21:08, 20.01.2024
Cytat: Barbarella.
Przyznam że sama mam jeden abonament na uwadze. Grę The Elder Scrolls Online zgarnęłam co prawda za darmo ale za to dodatki do niej to już niezły wydatek. Materdea podsunął mi pomysł że można ich nie kupować są w abonamencie do gry. Być może gdy będę chciała zagrać to przekalkuluję tę ofertę.
Ja za to wpadłem na pomysł aby w razie potrzeby migrować z jednego abonamentu na inny i korzystać z nich według uznania...

Wykupienie abonamentu to nie podpisanie cyrografu, więc nie jest to oferta na wieczność i do piekła za to nie pójdziesz Dumny Uśmiech
0 kudosBarbarella.   @   21:14, 20.01.2024
Cytat: balic87
Ja za to wpadłem na pomysł aby w razie potrzeby migrować z jednego abonamentu na inny i korzystać z nich według uznania...

Wykupienie abonamentu to nie podpisanie cyrografu, więc nie jest to oferta na wieczność i do piekła za to nie pójdziesz

Racja. Z tego co kojarzę to Game Pass ma czasem promocję 1zł za pierwszy miesiąc. Uśmiech Ale Starfielda przez 1 miesiąc raczej nie ukończę. Zdziwiony
2 kudosMicMus123456789   @   22:36, 20.01.2024
Na dzień dzisiejszy takie słowa i podejście jest nieakceptowalne, co już udowadniają ludzie na forach na całym świecie. Ale kiedyś prawdopodobnie przyjdzie pokolenie graczy, którzy nie będą potrzebować pudełek i będzie im zwyczajnie wszystko jedno czy coś jest ich czy mają to "wypożyczone". Choć patrząc jak poziom głupoty rośnie wśród ludzi, to obawiam się, że ludzie będą myśleć, że jak opłacają jakiś abonament czy usługę to te gry czy filmy są ich i koniec kropka.
0 kudosBarbarella.   @   23:02, 20.01.2024
Cytat: MicMus123456789
Ale kiedyś prawdopodobnie przyjdzie pokolenie graczy, którzy nie będą potrzebować pudełek i będzie im zwyczajnie wszystko jedno czy coś jest ich czy mają to "wypożyczone"

Przepowiednia się spełniła. Oto jestem. Już przyszłam. Radujcie się bracia i siostry Szczęśliwy
0 kudosKononowicziMajor   @   12:47, 21.01.2024
Skoro usuwają grę The Crew + DLC to niech oddają mi kasę.

To jest jawne chamstwo by usuwać grę z biblioteki gracz czy mu się podoba czy nie.
0 kudosbalic87   @   13:57, 21.01.2024
Cytat: MicMus123456789
Na dzień dzisiejszy takie słowa i podejście jest nieakceptowalne, co już udowadniają ludzie na forach na całym świecie. Ale kiedyś prawdopodobnie przyjdzie pokolenie graczy, którzy nie będą potrzebować pudełek i będzie im zwyczajnie wszystko jedno czy coś jest ich czy mają to "wypożyczone". Choć patrząc jak poziom głupoty rośnie wśród ludzi, to obawiam się, że ludzie będą myśleć, że jak opłacają jakiś abonament czy usługę to te gry czy filmy są ich i koniec kropka.
No racja !

Ja akurat nie miałem na myśli poparcia likwidacji fizycznych nośników, a popieram abonamenty tylko dlatego że wiem że to nieuniknione (cyfryzacja nowego pokolenia) i że są zdecydowanie lepsze niż poleganie tylko i wyłącznie na wersjach cyfrowych ... Uśmiech

Pamiętam czasy kiedy byłem dzieckiem/nastolatkiem... Muzyki słuchało się wtedy na płytach CD, filmy oglądało na płytach DVD a w gry grało się na kartridżach. Teraz dzieci i nastolatkowie nie mają nic z tych rzeczy i nie posiadają żadnej własnej kolekcji/własności fizycznej.
Wszystko mieści się na aplikacji w telefonie, ale gdy ten się popsuje lub utracą dostęp do internetu to nagle tracą dostęp do wszystkiego ! Smutny
0 kudosBarbarella.   @   14:17, 21.01.2024
Cytat: balic87
wiem że to nieuniknione

Dokładnie. No już teraz musiałam do nowego zestawu komputerowego dokupić zewnętny napęd żeby mieć gdzie te fizyczne nośniki wkładać. Za parę lat pewno już nawet tego nie będą produkować i będę mogła te nośniki sobie na ścianie powiesić. Zdziwiony Pewnych rzeczy się nie powstrzyma. Nasi prapradziadkowie też narzekali na automobile bo to diabelski wynalazek a koń nie rdzewieje, nie psuje się , sam do domu trafi jak właściciel popije i benzyny mu nie trzeba tylko owsa dać i jedzie. Wtedy to narzekanie wydawało się zasadne a teraz kurka wszyscy autami jeżdżą. Świat się zmienia dziadki. Zadziorny
1 kudosLucas-AT   @   17:38, 21.01.2024
Chyba każdy kiedyś wracał do gier ze swojego dzieciństwa. Ja nie wyobrażam sobie nie mieć takiej możliwości. I tak, prawda, że do wielu takich tytułów powróciłem za sprawą remasterów czy remake’ów (jak Metal Gear Solid lub Spyro the Dragon) czy abonamentu PS Plus, gdzie Sony wrzuca klasyki, ale tę opcje posiadam. Mam PS3, mam kilka gier na PS One i mogę je w każdej chwili odpalić gdy najdzie mnie taka ochota.
2 kudosbalic87   @   11:20, 22.01.2024
@Lucas-AT

Tu nie chodzi tylko o sam dostęp do gier ale o magię towarzyszącą nośnikom fizycznym...

Kiedyś chodziło się do siebie po szkole i pokazywało innym jakie to ma się ciekawe gry i ewentualnie dokonywało wymiany i w tym był cały urok ! Uśmiech
Poza tym stworzona przez nas kolekcja w pewnym sensie określała naszą osobowość jak i Tworzyła nierozerwalną więź z daną konsolą i wywoływała większą nostalgie.

Teraz dzieciaki grają w nieskończoność raptem w kilka tych samych gier - fortnite, roblox i minecraft i nie ma tutaj miejsca na jakikolwiek indywidualizm ...

Myślę że nie każdy to zrozumie a jedynie Ci którzy są sentymentalni I mają jakieś przywiązanie do tradycji i przedmiotów I tęsknią za lepszą kulturą gamingu Uśmiech
0 kudosBarbarella.   @   11:59, 22.01.2024
Cytat: balic87
Tu nie chodzi tylko o sam dostęp do gier ale o magię towarzyszącą nośnikom fizycznym...

Kiedyś chodziło się do siebie po szkole i pokazywało innym jakie to ma się ciekawe gry i ewentualnie dokonywało wymiany i w tym był cały urok ! Uśmiech
Poza tym stworzona przez nas kolekcja w pewnym sensie określała naszą osobowość jak i Tworzyła nierozerwalną więź z daną konsolą i wywoływała większą nostalgie.

Fajnie to napisałeś i w pełni szanuję Twoje podejście do kolekcjonerstwa. Lubię, wręcz uwielbiam ludzi pozytywnie zakręconych a takimi są kolecjonerzy. Sęk w tym że ja nie specjalnie połknęłam kolecjonerskiego bakcyla a kolekcjonowanie gier to już sprawa zupełnie dla mnie niezrozumiała. Gra to w zasadzie kawałek kodu, czasem dość spory kawałek kodu, czasem jest w nim magia o której wspomniałeś i kupa frajdy z zabawy. A pudełko z obrazkiem i płytka no to tylko pudełko i płytka, dla mnie tylko opakowanie i nośnik, wartość sentymentalna raczej zostaje mi w głowie. Zresztą bardzo rzadko wracam do ogranych już tytułów i trzymanie ich wszystkich na półce nie miałoby dla mnie sensu. Magia dla mnie jest bardziej eteryczna niż fizyczna, przywiązywanie się do rzeczy to jednak forma ograniczenia, zniewolenia chyba. Zdziwiony Tak to czuję.
1 kudosLucas-AT   @   14:27, 22.01.2024
Kiedyś pudełkowe wydania były lepsze. W zestawie była instrukcja, lista ciosów, mapa, wskazówki czy nawet mini poradnik. Dziś dostaje się zazwyczaj pudełko z płytą i tyle. Dlatego pudełko jest dziś mniej warte, chyba że decydujemy się na zakup wersji limitowanych ze steelbookiem i różnymi dodatkami.
0 kudosBarbarella.   @   14:52, 22.01.2024
Cytat: Lucas-AT
Kiedyś pudełkowe wydania były lepsze. W zestawie była instrukcja, lista ciosów, mapa, wskazówki czy nawet mini poradnik.

No fakt że mam fajne wydania np. Wiedźmina 2 czy Sacred z dwoma pudełkami z płytą, instrukcją, muzyką. Te akurat będą długo u mnie na półce stały. Tylko że paradoksalnie tego Wiedźmina i tak musiałam instalować z GOG-a, całe szczęście że była taka możliwość bo płytka mi nie chciała działać, jakiś błąd CRC wyskakiwał.
Cytat: Lucas-AT
Dziś dostaje się zazwyczaj pudełko z płytą i tyle.

Albo bez płyty i z kodem. To już chyba jest dla ekstremalnych, ortodoksyjnych pudełkowców. Rozbawiony
0 kudosbalic87   @   15:32, 22.01.2024
@ Lucas-AT

Dokładnie!
Kiedyś wersja standard to dzisiaj wersja deluxe za dużo większą kwotę Dumny
Dodaj Odpowiedź