Creative Assembly zamierza wrócić do robienia klasycznych RTSów
Creative Assembly zamierza tworzyć klasyczne strategie czasu rzeczywistego, koniec eksperymentów.
Wygląda na to, że Creative Assembly wraca do tworzenia gier z gatunku strategii czasu rzeczywistego po anulowaniu strzelanki wieloosobowej Hyenas.
Podczas odprawy finansowej prezes Segi, Haruki Satomi, powiedział: "Mówiąc wprost, firma Creative Assembly była dobra w grach offline z gatunku RTS, ale podjęła wyzwanie stworzenia Hyenas, gry online z gatunku FPS".
W pierwszych dniach pandemii Covid-19 Sega próbowała przyspieszyć rozwój, zlecając studiom skupienie się na obszarach, których w przeszłości nie doświadczyły. Niektóre studia były w stanie się przystosować, a inne nie, więc teraz Sega wraca do skupiania się na mocnych stronach ekip deweloperskich.
"W ramach procesu reform strukturalnych skupionych wokół Creative Assembly zamierzamy zoptymalizować przepływ pracy i skoncentrować zasoby firmy na rozwoju gatunków, w których się specjalizują".
Produkcja Hyenas została oficjalnie anulowana we wrześniu w ramach restrukturyzacji firmy Sega. Dodatkowo anulowano także kilka innych niezapowiedzianych tytułów. Jeśli chodzi o Hyenas było ono podobno największą wysokobudżetową produkcją Japończyków w historii, ale jej rozwój był rzekomo utrudniony przez brak jasnego kierunku. Była to także ponoć gra premium, zanim przeszła na model free-to-play z mikrotransakcjami.
Wspomniane Creative Assembly jest najbardziej znane z serii strategii czasu rzeczywistego Total War, a jej najnowsza odsłona, Total War: Pharoah, została wydana w październiku na PC nie zyskując szczególnego rozgłosu, ani przychylności graczy. Studio teraz ma się skupić wyłącznie na tworzeniu strategii odpuszczając jednocześnie projekty z innych gatunków.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler