Twórcy silnika Unity przepraszają za zmiany w opłatach
Firma obiecuje wprowadzić zmiany na podstawie tego, o czym mówią deweloperzy i wydawcy.

Unity przygotowało oświadczenie, reagując na krytykę, z jaką spotkało się w wyniku planowanych zmian w opłatach. Spółka odpowiedzialna za bardzo popularny silnik graficzny, planowała wprowadzić opłaty za każdą, pojedynczą instalację, co nie spotkało się ze zbyt dobrym przyjęciem. Deweloperzy dość głośno wyrazili swoją dezaprobatę, dostrzegając dziury w planowanych zmianach.
Na szczęście szefostwo Unity dość szybko dostrzegło problem i wystosowało specjalne oświadczenie. Pojawiło się ono na portalu X (dawniej Twitter), a czytamy w nim, że Unity pracuje blisko z członkami ekipy, społecznością, klientami oraz partnerami. Planowane są zmiany we wprowadzanych płatnościach, a szczegóły mamy poznać w najbliższych dniach, czy tygodniach.
Zmiana w polityce płatności nie jest oczywiście niczym zaskakującym, kiedy weźmiemy pod uwagę, że Unity nie wzgięło pod uwagę gier dystrybuowanych charytatywnie, gier udostępnianych w usługach subskrypcyjnych, a także wielu innych zmiennych, mogących generować koszty. Dla przypomnienia, Unity chciało od 1 stycznia wprowadzić opłatę za każde unikatowe zainstalowanie gry. Opłata miałaby obowiązywać co prawda dopiero po tym, jak gra na siebie zarobi, ale mimo wszystko wielu twórców mogłoby mieć problemy z jej uiszczaniem.
Czekamy na konkrety, a gdy takowe się pojawią, będziemy Was oczywiście informować.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler