Activision chce proceduralnie generować mapy w grach
Najnowszy patent korporacji wskazuje nowe rozwiązania, dzięki którym opracowywanie map byłoby mniej czasochłonne i wymagałoby mniejszej ilości deweloperów.
Activision planuje mocno zautomatyzować proces powstawania gier, na co wskazuje najnowszy patent przygotowany przez wydawcę. Dzięki proponowanemu systemowi, deweloperzy mieliby znacznie szybciej tworzyć i wypełniać obiektami wirtualne obszary. Spółka uważa, że obecne metody tworzenia obszarów w grach są bardzo czasochłonne i wymagają ogromnych nakładów pracy.
Nowy patent zakłada, że biomy będą przygotowywane przy pomocy specjalnych algorytmów. Obecne narzędzia do generowania terenów działają tak, że wpływają jedynie na fragmenty opracowywanego obszaru, albowiem nastawione są one na detale. Te obszary są następnie łączone w całość. Nowe rozwiązanie ma zautomatyzować cały proces i pozwolić twórcom generować większe tereny szybciej.
Jako przykład Activision podaje też konieczność przygotowywania map w grach na różne platformy. Te szybsze pozwalają upychać większą ilość obiektów, a te wolniejsze niestety mniejszą. Nowe narzędzia także i ten proces miałyby zautomatyzować i znacząco skrócić. Twórcy będą w stanie szybko przeskakiwać pomiędzy różnymi wersjami biomów, wybierając te najlepsze i działające z możliwie najwyższą wydajnością.
Jeśli chcielibyście się dowiedzieć czegoś więcej na temat proponowanej technologii, koniecznie zerknijcie tutaj. Dzięki niej prawdopodobnie jeszcze szybciej opracowywane byłyby np. kolejne odsłony serii Call of Duty, a dzięki temu Activision mogłoby część deweloperów przekierować do innych gier, ewentualnie zwolnić.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler