Reżyser Final Fantasy XVI obiecuje 60 FPS w trybie wydajności

Final Fantasy XVI działać będzie w dwóch trybach. Jeden stawiać będzie na wydajność, a drugi na jakość oprawy wizualnej.

@ 31.05.2023, 17:42
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps5

Reżyser Final Fantasy XVI obiecuje 60 FPS w trybie wydajności

Reżyser Final Fantasy XVI, Hiroshi Takai, podzielił się ze społecznością graczy kolejnymi szczegółami na temat nadchodzącej gry Square Enix. Wieści docierają do nas z wywiadu, jakiego udzielił deweloper redakcji GNN. Podczas rozmowy poruszono m.in. wydajność oraz to, jakie tryby wyświetlania obrazu dostępne będą w przedsięwzięciu. Takai obiecał, że w trybie wydajności cieszyć będziemy się stabilnymi 60 klatkami na sekundę. Jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy, zostaną one zlikwidowane kolejnymi aktualizacjami.

"Jednym z powodów, dla których ludzie mogą mieć wrażenie, że gra działa z różną płynnością podczas eksploracji oraz walki, jest to, że walkę poddaliśmy wielu zmianom, a w efekcie optymalizacja jest w trakcie walki lepsza. Innym powodem może być to, że w walce zastosowaliśmy różne sztuczki, bo uwaga graczy jest na przeciwników, a nie na oświetleniu, cieniach oraz otoczeniu, dzięki czemu FPS jest lepszy", wyjaśnił Takai.

Ze względu na powyższe w materiałach z rozgrywki, jakie do tej pory opublikowano, płynność jest lepsza w trakcie walki niż podczas eksploracji. Ogólnie Final Fantasy XVI będzie jednak odpowiednio zoptymalizowane, a osoby, które chcą mieć na ekranie więcej klatek, a nieco niższą jakość obrazu, mogą też zawsze zdecydować się na włączenie trybu nastawionego na wydajność. Ilość generowanych na sekundę klatek będzie wówczas bliska 60.

W kolejnej części tego samego wywiadu Takai poruszył także inne tematy, w tym zadania poboczne. Z wypowiedzi dewelopera wynika, że będą one różnić się długością, założeniami oraz celami, które mamy zrealizować. Misje będą bardzo zróżnicowane. Niektóre będą stawiać na walki, inne na pozyskiwanie przedmiotów, a jeszcze inne rozszerzą po prostu główny wątek fabularny, oferując nam dodatkowe informacje.

"Gdy gracze ukończą jakieś zadanie poboczne, otrzymają nagrodę, ale nagrody nie są najważniejsze. Najważniejsze jest to, żeby gracze zrozumieli świat Valisthea poprzez te misje. Gracze zobaczą dlaczego muszą iść pokonać te bestie, dlaczego mają zrobić to, o co zostali poproszeni i jak ważne są wydarzenia dla postaci niezależnej, która prosi o pomoc. Osoby niezainteresowanie historią także znajdą motywację, albowiem zadania wpływać będą na reputację oraz nowe umiejętności", dodał Takai.

Jeśli macie ochotę, zerknijcie na cały wywiad - link do niego znajdziecie powyżej. Pamiętajcie też, że premierę Final Fantasy XVI zaplanowano na 22 czerwca, a grać będziemy wyłącznie na PlayStation 5. Poniżej zwiastun premierowy gry.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?