Final Fantasy XVI - Square Enix eksperymentowało z interfejsem gry

Naoki Yoshida, twórca Final Fantasy XVI, słucha fanów i na podstawie ich opinii próbował nawet zmienić interfejs użytkownika.

@ 29.05.2023, 14:13
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
ps5

Final Fantasy XVI - Square Enix eksperymentowało z interfejsem gry

Interfejs użytkownika Final Fantasy XVI został tymczasowo zmieniony ze względu na opinie graczy. Twórcy przyjrzeli się jednak projektowi raz jeszcze i finalnie zdecydowali się powrócić do tego, co pokazywali w trakcie prezentacji. Swój sposób rozumowania na ten temat wyraził producent gry, Naoki Yoshida, w wywiadzie dla Final Fantasy Union.

"Zdecydowanie słyszeliśmy opinie, kiedy wypuściliśmy ten pierwszy zwiastun, a ludzie zobaczyli interfejs użytkownika, a następnie przekazali wiele opinii na temat tego, że być może za bardzo przypomina bijatykę" - odpowiedział Yoshida. "To było zbyt science-fiction, nie pasowało do stylu gry".

"Słyszeliśmy to i wróciliśmy, przerobiliśmy interfejs użytkownika i zrobiliśmy z niego coś, co trochę lepiej pasuje do stylu, ale okazało się, że za bardzo miesza się z tym, co się dzieje, stał się on trudny do zauważenia".

"Finalnie, Final Fantasy XVI to gra akcji RPG i akcja jest bardzo szybka, a rzeczy się przemieszczają. Musisz widzieć te cyfry, a te grafiki muszą odstawać, albo ich nie zauważysz w trakcie toczenia pojedynku".

"Jeśli są zbytnio wtopione i pasują do świata zbyt dobrze, nie będziesz w stanie ich dostrzec i nie będziesz wiedział, co się dzieje. Więc zdecydowaliśmy powrócić do tego, co mieliśmy początkowo, ponieważ pasowało najlepiej".

"Zauważyliśmy, że początkowo faktycznie Cię to odciąga. Ale im więcej na to patrzysz, przyzwyczajasz się i zdajesz sobie sprawę z tego, że pasuje do tego, co się dzieje".

"Mam nadzieję, że gracze także to dostrzegą w miarę zabawy".

Final Fantasy XVI ukaże się na PlayStation 5 już z dniem 22 czerwca. Przed momentem pisaliśmy też o tym, że przez pewien czas deweloperzy rozważali wydanie dla PlayStation 4.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?