Redfall umarło na PC. W grę gra zaledwie 100 osób

Tytuł największej porażki roku jest raczej pewniakiem.

@ 18.05.2023, 11:02
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, xbox x/s

Redfall umarło na PC. W grę gra zaledwie 100 osób

Niebywała porażka Redfall jest już faktem. W chwili pisania tego newsa w grę gra jednocześnie zaledwie 105 graczy - taki wynik podaje platforma Steam.db. Przypomnijmy, że debiutowała ona niecałe 3 tygodnie temu!

Redfall to porażka na całej linii. Zebrała ono bardzo słabe recenzje - średnia ocen na portalu metacritic.com to zaledwie 54/100 punktów (nasza recenzja również jest dostępna). Zdaje się jednak, że te 5.5/10 to i tak trochę za dużo, skoro nawet sami gracze po prostu od niej uciekli. Na PC w najnowsze dzieło studia Arkane dziś już praktycznie nikt się nie bawi. Na konsolach być może sytuacja wygląda nieco lepiej, ale nie oszukujmy się - z pewnością nawet tam serwery nie pękają w szwach.

Blamaż Redfall ogłosił tuż po premierze sam Phil Spencer z Microsoftu:

"Nie ma dla mnie nic trudniejszego, niż rozczarowanie społeczności Xbox i patrzenie na fanów, którzy tracą wiarę. Sam jestem rozczarowany i zły na siebie. Zastanawiam się nad tym, co obiecywaliśmy przed premierą i wracam myślami do naszych ogłoszeń, jak chociażby obietnic o stabilnych 60 fps - czego ostatecznie nie zrealizowaliśmy. [...] Będziemy jednak dalej pracować nad tą grą, a przykłady Sea of Thieves czy Grounded pokazują, że potrafimy wyprowadzić gry na prostą." - komentował Spencer.

Chwilę później okazało się, że Microsoft prawdopodobnie dał studiu Arkane wolną rękę, jeśli chodzi o tworzenie Redfall. Widocznie zerkając na poprzednie, bardzo udane tytuły (Dishonored, Deathloop), przedstawiciele Giganta z Redmond stwierdzili, że można spać spokojnie i nie kontrolować developerów. Dziś już jednak wiemy, że był to poważny błąd i zarazem istotna szrama na marce Xbox, dla której Redfall miało być jednym najważniejszych tytułów na 2023 rok.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   11:24, 18.05.2023
Wampiry bez zębów? Dracula się w grobie przewraca. Szkoda, zapowiadało się na fajną rozpierduchę a tu fuszerkę odstawili. Na razie nie skreślam z listy życzeń, A może coś poprawią.
2 kudosthiefi   @   11:38, 18.05.2023
Gra jakby była mroczna, poważna z realistyczną grafika to by się broniła, a tak jest jeden wielki kicz (np pastorowa, WTF!), fiolet, róż i emo shit.
Na drzewo z takim syfem, nawet dobrze, że to padło.
Jakby chociaż była stylistyka z Dishonored, brud, realizm i brutalność, a wampiry wygladaly jak maszkary z Resident Evil Village to człowiek by grał dla klimatu.
A tak, syf niewiadomo dla kogo.
0 kudosKononowicziMajor   @   11:49, 18.05.2023
Cytat: Barbarella.
Wampiry bez zębów? Dracula się w grobie przewraca. Szkoda, zapowiadało się na fajną rozpierduchę a tu fuszerkę odstawili. Na razie nie skreślam z listy życzeń, A może coś poprawią.

Jak bym wziął dopalacze to może bym zagrał. Dumny
1 kudosmrPack   @   13:55, 18.05.2023
Największym sukcesem Phila jest anulowanie wersji na PS5 Diabelski pomysł Może wyciągną nauczkę z tego, że nie wystarczy kupić jakieś studio, ale trzeba też umieć nim zarządzać. Wolność kreatywna jest ważna, ale kontrola jakości musi iść z nią w parze jeśli nie chcą powtórki z kolejnymi grami np. Starfield.
0 kudosbalic87   @   08:20, 19.05.2023
Cytat: mrPack
Największym sukcesem Phila jest anulowanie wersji na PS5 Diabelski pomysł Może wyciągną nauczkę z tego, że nie wystarczy kupić jakieś studio, ale trzeba też umieć nim zarządzać. Wolność kreatywna jest ważna, ale kontrola jakości musi iść z nią w parze jeśli nie chcą powtórki z kolejnymi grami np. Starfield.
Super to ująłeś ! Premiera Starfield już niedługo i jeżeli jego produkcja również nie była nadzorowana przez MS to raczej nie będzie dało się już zbyt wiele zmienić i jesienią czeka ich kolejna wielka klapa, która może w istotny sposób zaważyć nad przyszłością samego x-box :]

Myślę że skoro Redfall okazał się wielkim rozczarowaniem to Starfield będzie oznaczał już być albo nie być kimś znaczącym dla MS w świecie gamingu Uśmiech
1 kudosBarbarella.   @   11:12, 19.05.2023
Cytat: mrPack
Wolność kreatywna jest ważna, ale kontrola jakości musi iść z nią w parze

To tych kontrolerów by musiało być multum zatrudnionych. Kontrolerzy z Arkane kontrolujący bezpośrednio proces dewelopingu, kontrolerzy z Bethesdy kontrolujący kontrolerów z Arkane i kontrolerzy z Microsoftu kontrolujący kontrolerów z Bethesdy. Czacha się dymi. Trudno byłoby się przecisnąć między tymi kontrolerami. Zadziorny Rozbawiony Puszcza oko
0 kudosmrPack   @   13:22, 19.05.2023
Cytat: Barbarella.
To tych kontrolerów by musiało być multum zatrudnionych. Kontrolerzy z Arkane kontrolujący bezpośrednio proces dewelopingu, kontrolerzy z Bethesdy kontrolujący kontrolerów z Arkane i kontrolerzy z Microsoftu kontrolujący kontrolerów z Bethesdy. Czacha się dymi. Trudno byłoby się przecisnąć między tymi kontrolerami. Zadziorny Rozbawiony Puszcza oko
Skoro konkurencja jakoś sobie radzi z nadzorowaniem prac należących do nich studiów to nie jest coś niemożliwego do wykonania Dumny Poza tym chodziły słychy, że Redfall może się okazać wtopą i MS nie zareagował w porę, a mogli jeszcze w ostatniej chwili przesunąć premierę co obecnie nie jest niczym nowym.
0 kudosBarbarella.   @   13:37, 19.05.2023
Cytat: mrPack
Skoro konkurencja jakoś sobie radzi z nadzorowaniem prac należących do nich studiów to nie jest coś niemożliwego do wykonania

Tak sobie radzi że w wielu przypadkach liczy się nie termin premiery gry a termin wydania ostatniego patcha. Rozbawiony
Dodaj Odpowiedź