CD Projekt potwierdził zwolnienia sporej części deweloperów, pracujących przy projekcie Sirius, czyli spin-offie Wiedźmina

Zwolnieniami dotknięte zostało studio The Molasses Flood. Chodzi o biura w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych Ameryki.

@ 16.05.2023, 14:31
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

CD Projekt potwierdził zwolnienia sporej części deweloperów, pracujących przy projekcie Sirius, czyli spin-offie Wiedźmina

CD Projekt ujawnił ostatnio, że wypracowane zostały nowe ramy dla projektu Sirius, opracowywanego przez studio The Molasses Flood. Chodzi o spin-off cyklu Wiedźmin, opracowywany przez wspomnianą ekipę. Wydawca postanowił zrobić delikatny restart, aby nie topić pieniędzy w czymś, co najpewniej nie przyniesie pożądanych korzyści.

Przedstawiciele CD Projekt potwierdzili redakcji PC Gamera, że w sumie 29 osób zostało zwolnionych z szeregów grupy. Większość straciła pracę w The Molasses Flood, a ponadto z etatami pożegnała się niewielka grupa ludzi w Polsce. W sumie chodzi o 21 osób w Stanach Zjednoczonych oraz 8 w naszym kraju.

"Ponieważ projekt się zmienił, zmienił się też skład ekipy, która przy nim pracuje - w głównej mierze, jeśli chodzi o The Molasses Flood", wyjaśniono.

Biorąc pod uwagę, że przy projekcie Sirius pracowało ponad 60 deweloperów, cięcia są znaczące, albowiem zredukowano rozmiar drużyny o blisko połowę. CD Projekt, osobą Piotra Nielubowicza, wyjaśnia, że lepiej ściąć koszty wcześniej i nawet zrobić restart, niż kontynuować.

Projekt Sirius nie ma oczywiście daty premiery, ani platform. Wciąż jest on na dość wczesnym etapie produkcji, a to oznacza, że na jakiekolwiek konkrety przyjdzie nam jeszcze długo poczekać.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoslogan23   @   16:23, 16.05.2023
Jeśli zwalniają ludzi, to raczej nie robi, to pozytywnego wrażenia.
0 kudosMicMus123456789   @   18:01, 17.05.2023
Nie ma w tym nic dziwnego, że projekt się zmienia na tak wczesnym etapie. Pewnie gdyby nie marka nad jaką pracują nikt najpewniej by się nie zainteresował tymi zwolnieniami.
0 kudosthiefi   @   07:53, 18.05.2023
Wiedźmin 3 GOTY był szczytem osiągnięć i możliwości CDProject.
Osiągnęli już swoj szczyt i teraz już tylko podupadają coraz bardziej.
Może jeszcze jakieś tam gry dadzą radę wyprodukować, ale to będzie cień dawnego siebie.
Odkąd weszli na giełdę to skupili się na niej zamiast na game developingu, odeszli wszyscy najzdolniejsi i to co zostało nie daje rady (vide Cyberprank do dzisiaj patchowany).
2 kudosshuwar   @   09:30, 21.05.2023
Myślę, że to posunięcie CPD było bardzo dojrzałe. Zawczasu zrezygnowali z kierunku, który mógłby być kichą. Pierwsze info mówiło o restarcie projektu i dokonaniu odpisu w wynikach spółki na kilkadziesiąt milionów (czyli wywalenie tych pieniędzy do kosza). Po kilku miesiącach nowe info było takie, że spora część tych odpisów (około 60% jeśli się nie mylę) zostało wycofana z uwagi na to, że spora część prac będzie wykorzystana przy restarcie. A zwolnienia? Może pozbyli się ludzi, którzy rozjechali się w pracach z wizją, jaką im przekazano? Who knows...

Ja tam widzę w spółce przemiany: z DLC do CP się nie spieszą, nie odkrywają nawet rąbka tajemnicy (a premiera w tym roku), by nie zawieźć. A gadanie, że się Redzi skupili tylko na giełdzie jest nie trafiona (może przez niezrozumienie zasad prowadzenia spółek S.A.?). Mistrzostwem było już wypuszczenie na Netflixie Edgerunners. To spowodowało powrót graczy do CP i historyczne wyniki w 2022 (dzięki temu firma ma bezpieczeństwo finansowe na lata i mogą sobie pozwolić na wyrzucenie do kosza prac, z których nie są zadowoleni i by dać w przyszłości satysfakcję graczom).
1 kudosBarbarella.   @   10:04, 21.05.2023
No i nie dali się wykupić Microsoftowi ani Sony'emu. Szczęśliwy
Dodaj Odpowiedź