Dead Island 2 było początkowo zbyt skomplikowane, twierdzą deweloperzy

Chodzi oczywiście o pierwotną wizję Dead Island 2, przygotowaną przez studio Yager. Deweloping finalnie powierzono studiu Dambuster.

@ 08.05.2023, 15:49
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Dead Island 2 było początkowo zbyt skomplikowane, twierdzą deweloperzy

Dead Island 2 powstawało długo, a cały proces do płynnych i łatwych nie należał. Na szczęście dzieło studia Dambuster wylądowało wreszcie na półkach sklepowych, a z naszej recenzji wynika, że jest ono całkiem udane. W programie przygotowanym przez redakcję IGN deweloperzy postanowili opowiedzieć co nieco o swojej drodze do premiery oraz o tym, jak zmieniał się kształt przedsięwzięcia. Kreatywny dyrektor Dead Island 2, James Worrall, przyznał m.in. że oryginalna wizja była zbyt skomplikowana.

"Wiele z tego było prawdopodobnie spowodowane tym, że projekt był zbyt skomplikowany", powiedział Worrall nawiązując do pierwszej prezentacji oraz późniejszych obsuw i zmian deweloperów. Gdy wreszcie za grę wzięło się Dambuster, postanowiono ograniczyć mechaniki rozgrywki i przygotować bardziej skupiony projekt.

"Myślę, że problem, który widoczny jest we wszystkich grach, to rosnące skomplikowanie. Mści się to niestety na studiach, które próbują wydawać swoje gry. Z tego względu już na początku zdecydowaliśmy: 'Tak, nie, będzie walka ludźmi z zombie, a my mamy silnik, który pozwoli nam przygotować naprawdę zabójcze pojedynki'".

Ze względu na powyższe, oryginalny projekt Dead Island 2, ten przygotowany przez studio Yager, nigdy nie był inspiracją do tego, co finalnie zobaczyliśmy. Dambuster miał swoją wizję i to właśnie w nią gramy. Więcej z poniższego materiału filmowego, jeśli poczuliście się zaintrygowani.

Dead Island 2 dostępne jest obecnie na PC, Xboksach oraz PlayStation. Jeśli rozważacie zakup wydania przeznaczonego dla blaszaków, koniecznie rzućcie okiem na jego wymagania sprzętowe.


Sprawdź także:
Dead Island 2

Dead Island 2

Premiera: 21 kwietnia 2023
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Dead Island 2 to kontynuacja polskiego hitu od wrocławskiego studia Techland. Tym razem jednak za produkcję odpowiada zespół Dumbaster Studios - wewnętrzny oddział wydawc...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   16:18, 08.05.2023
Łaaał. Masakrowanie jednak jest piękne. Poezja. Diabelski pomysł Cmoka
0 kudosRonaldo_   @   17:04, 08.05.2023
Jestem pełen podziwu, jak ta gra pięknie chodzi. Tak się powinno wydawać gry.
0 kudosthiefi   @   21:51, 08.05.2023
Gry powinny być proste (ale nie prostackie) w swoich mechanikach, czytelne, sterowanie intuicyjne by wogole o nim zapomnieć, a gameplay tak miodny, że człowiek woli mocz trzymać niż pada odłożyć.
Twórcy gier zapomnieli już chyba czym są gry i dlaczego tak świat je pokochał. Ścigają się kto zrobi bardziej przytłaczająca, męcząca i powtarzalna do znudzenia mechanikę w której połowę kombinacji ciosów gracze nigdy nie używają, bo nie mogą ich zapamiętać i mapa w której 90% ludzi itak wszystkiego nie obejrzy.
Liczy się miodny gameplay i dlatego dla mnie GOTY tego roku będzie Resident Evil 4 remake, remake starej gry w której to wszystko co napisałem na początku zagrało i jeszcze doszło ulepszanie broni i new game plus.

Gry powinny bawić, a zabawa wciąga, dlatego na wiejskich weselach 30 lat temu wujek staszek bawił się do świtu, bo była wciągająca zabawka i alkohol się nie kończył.
Gra tak samo ma bawić i fun ma się nie kończyć nawet jak są napisy końcowe dajesz new game plus i grasz ze swoim ekwipunkiem i rozbudowana postacią dalej.