Świetne gry nie sprawią, że Xbox wygra tę generację twierdzi Phill Spencer
Phil Spencer twierdzi, że świetne gry na Xboksa to nie wszystko.
Twierdząc, że „konsola jest rdzeniem marki Xbox”, szef gier Microsoftu podkreślił, że firma musi skupić się na szerszym rynku gier, jeśli ma odnieść sukces.
Podczas podcastu Kinda Funny Games Xcast wspomniany Phil Spencer został zapytany, czy Xbox odwrócił wzrok od rynku konsol, skupiając się zbytnio na komputerach PC.
W odpowiedzi Spencer powiedział, że Microsoft myliłby się, sądząc, że samo tworzenie świetnych tytułów na konsole może pomóc mu wyprzedzić Sony i Nintendo pod względem sprzedaży sprzętu.
"Nie zajmujemy się ściganiem z Sony ani Nintendo" – powiedział. "Tak naprawdę nie ma dla nas świetnego rozwiązania ani wygranej. I wiem, że to zmartwi mnóstwo ludzi, ale taka jest prawda, kiedy zajmujesz trzecie miejsce na rynku konsol, a dwóch najlepszych graczy jest tak silnych jak oni".
"Widzę komentarze, że gdybyś po prostu stworzył świetne gry, wszystko by się odwróciło. To po prostu nieprawda, że jeśli wyjdziemy i stworzymy świetne gry, to nagle zobaczysz drastyczną zmianę udziału konsoli".
Zamiast tego gigant zdecydował się na inną strategię niż japońskie firmy, koncentrując się na realizacji wizji programistów, polegającej na umożliwieniu klientom grania w ich gry na dowolnym sprzęcie.
Spencer stwierdził, że 90% osób, które co roku kupują konsolę, posiada już konsolę PlayStation, Nintendo lub Xbox, a ich cyfrowa biblioteka gier opiera się na konkretnych systemach.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler