Hi-Fi Rush komercyjną porażką w oczach Microsoftu?

Całkiem udana gra studia Tango Gameworks, Hi-Fi Rush, nie zarobiła tyle, ile potrzebowała zarobić. Tak przynajmniej uważa znany dziennikarz.

@ 21.04.2023, 15:16
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox x/s

Hi-Fi Rush komercyjną porażką w oczach Microsoftu?

Hi-Fi Rush to dość unikatowa gra akcji, w której kluczową rolę odgrywa rytmika. Przygotowało ją studio Tango Gameworks, czyli ekipa odpowiedzialna m.in. za cykl The Evil Within. Przedsięwzięcie zadebiutowało bez żadnej kampanii reklamowej, albowiem zapowiedź i premiera były w zasadzie tożsame, a z najnowszych doniesień na jego temat wynika, że nie było w stanie spełnić wymagań Microsoftu.

Znany dziennikarz, Jeff Grubb, opublikował kolejny odcinek programu Game Mess Decides. W jego trakcie Grubb powiedział, że słyszał, iż Hi-Fi Rush nie było w stanie sprostać oczekiwaniom Microsoftu, przynajmniej jeśli chodzi o komercyjny sukces, czyli po prostu sprzedaż. Gra nie zarobiła tyle, ile miała zarobić.

Nie znamy oczywiście konkretnych liczb, ale wiele publikowanych wcześniej informacji wskazywało na to, że projekt cieszy się dużą popularnością. Bethesda - wydawca - ujawniła jakiś czas temu, że w Hi-Fi Rush zagrało ponad 2 mln graczy, a to oznaczałoby sukces - przynajmniej jeśli mówimy o klasycznej dystrybucji. W przypadku gier dostępnych w ramach usługi Game Pass, przelicznik jest ewidentnie jednak całkiem inny.

Hi-Fi Rush dostępne jest obecnie na PC oraz Xboksach Series X|S. Możecie w nie zagrać także mając subskrypcję Game Pass.


Sprawdź także:
Hi-Fi Rush

Hi-Fi Rush

Premiera: 25 stycznia 2023
PC, XBOX X/S, PS5

Hi-Fi Rush to kolorowy i muzyczny slasher autorstwa studia Tango Gameworks - deweloperów stojących do tej pory raczej za cięższymi klimatycznie produkcjami (takimi jak Th...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   19:15, 21.04.2023
Czyli co? Żegnajcie ciekawe, nietypowe gry bo nie zarabiają tyle ile powinny? Witaj komercyjny chłamie? Całe szczęście że to tylko pogłoski, jakiś dziennikarz coś tam, gdzieś tam usłyszał i nagłośnił.
0 kudoslogan23   @   02:09, 22.04.2023
Potrafiły inne gry tego typu się sprzedawać a to nie mogło.
0 kudosBarbarella.   @   07:41, 22.04.2023
Bethesda uważa że sprzedaż była dobra. Uśmiech
0 kudosdabi132   @   15:17, 22.04.2023
Jeśli nie zainwestowali w odpowiednią reklamę, to czemu się dziwią, że gra się nie sprzedała na zadowalającym poziomie. Bez marketingu nie ma sprzedaży.
0 kudosthiefi   @   20:46, 22.04.2023
Nie uważam gry za porażkę, wręcz przeciwnie to najciekawsza i najbardziej wysoko budżetowa gra tego roku.
Grając w nią przypominasz sobie czym były gry konsolowe, czysty fun, arcade, akcja i zręcznościowy charakter gry.
A że finansowo nie bije rekordów? Ma czas, póki jest w sprzedaży (i w gamepass) to będzie na siebie zarabiać.
Nie wszystko musi na premierę rozbijać bank, żeby było opłacalne.
Dla mnie ta gra jest ciekawsza niż tegoroczne gry Sony i Nintendo, a że ograłem ją bez wydawania kasy w gamepass? Tym lepiej dla mnie!
0 kudosBarbarella.   @   21:02, 22.04.2023
Cytat: thiefi
Nie uważam gry za porażkę, wręcz przeciwnie to najciekawsza i najbardziej wysoko budżetowa gra tego roku.

No tak ale Ty nie jesteś księgowym i finansistą tylko graczem który gra w gry a nie liczy pieniądze. W dzisiejszych czasach po premierze jakiejś gry najważniejsze doniesienia w mediach na jej temat to ile zarobiła w pierwszy dzień, ile w pierwszy tydzień i ile rekordów finansowych pobiła. Biznes, proszę kolegi, biznes.
0 kudosthiefi   @   10:22, 23.04.2023
Gdyby tak było to Microsoft:
- nie dałby ta grę na premierę od razu do abonamentu w czasie kiedy była promocja 4 zł za miesiąc.
- wydałby grę na płycie dla tych, którzy lubią grę mieć, a nie tylko wypożyczać.
- zrobilby port na Switcha I tam ta gra rozbiłaby bank, bo na mobilne byłaby jeszcze bardziej miodna (pasuje do takich konsolek).

Microsoft liczył się z mniejszymi wpływami decydując się na to co zrobił i dobrze, gamepass potrzebuje solidnych gier, żeby był atrakcyjny.
Dodaj Odpowiedź