Wiedźmin - silnik Unreal Engine 5 pozwoli twórcom sprawniej przygotować nową trylogię

Dzięki nowym narzędziom całą trylogię Wiedźmina mamy otrzymać na przestrzeni zaledwie 6 lat.

@ 31.03.2023, 13:50
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Wiedźmin - silnik Unreal Engine 5 pozwoli twórcom sprawniej przygotować nową trylogię

CD Projekt RED zapowiedział jakiś czas temu, że nie będzie już rozwijać własnego silnika graficznego, czyli RED Engine, zamiast tego deweloperzy przygotują swoje nadchodzące projekty z wykorzystaniem silnika Unreal Engine 5. Na narzędziu opracowanym przez Epic Games powstanie m.in. nowa trylogia Wiedźmina, której pierwsza odsłona zwana jest kodowo Polaris.

Twórcy są przekonani, że zastosowanie Unreal Engine 5 znacząco uprości i przyspieszy opracowywanie kolejnych części cyklu. Takiego zdania jest m.in. prezes CD Projekt, Adam Kiciński. W jego opinii Unreal Engine 5 pozwoli firmie wydać całą nową trylogię Wiedźmina w przeciągu 6 lat.

"Przygotowujemy rzeczy po stronie dewelopingu oraz narzędzi. Niektórzy deweloperzy wciąż uczą się technologii [Unreal Engine 5], a w tym samym czasie są ekipy pracujące wspólnie z Epic Games przy wszelkich aspektach potrzebnych do naszego otwartego świata oraz RPG fabularnego", powiedział Kiciński. "Zdecydowanie, dla naszego pierwszego projektu, Polaris, będzie to... może nie spowolnienie, ale nie przyspieszymy procesów dewelopngu. Ale przy kolejnych projektach zakładamy, że produkcja pójdzie płynniej. To był jeden z powodów, że powiedziałem, iż planujemy wydać trzy duże gry z serii Wiedźmin w przeciągu sześciu lat, zaczynając od premiery Polaris, które jest Wiedźminem 4".

Z wcześniejszych doniesień wynika, że Wiedźmin 4 wszedł już w fazę przedprodukcji i pracuje przy nim co najmniej 100 osób. Przeskoczenie na Unreal Engine 5 przynosi już podobno realne korzyści. Dlatego też remake pierwszego Wiedźmina, przygotowywany przez Fool's Theory, również powstaje na UE5.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   16:04, 31.03.2023
Zawsze mnie ciekawi, po co niektóre studia inwestują we własne silniki czy technologię, by po jakimś czasie wrócić do powszechnie uważanej za standard. Co by nie mówić Unreal Engine to takie Opus magnum silników graficznych. Nie chce skłamać, ale chyba każdy kto raz z niego zrezygnował prędzej czy później do niego wrócił.