Wiedźmin - silnik Unreal Engine 5 pozwoli twórcom sprawniej przygotować nową trylogię
Dzięki nowym narzędziom całą trylogię Wiedźmina mamy otrzymać na przestrzeni zaledwie 6 lat.

CD Projekt RED zapowiedział jakiś czas temu, że nie będzie już rozwijać własnego silnika graficznego, czyli RED Engine, zamiast tego deweloperzy przygotują swoje nadchodzące projekty z wykorzystaniem silnika Unreal Engine 5. Na narzędziu opracowanym przez Epic Games powstanie m.in. nowa trylogia Wiedźmina, której pierwsza odsłona zwana jest kodowo Polaris.
Twórcy są przekonani, że zastosowanie Unreal Engine 5 znacząco uprości i przyspieszy opracowywanie kolejnych części cyklu. Takiego zdania jest m.in. prezes CD Projekt, Adam Kiciński. W jego opinii Unreal Engine 5 pozwoli firmie wydać całą nową trylogię Wiedźmina w przeciągu 6 lat.
"Przygotowujemy rzeczy po stronie dewelopingu oraz narzędzi. Niektórzy deweloperzy wciąż uczą się technologii [Unreal Engine 5], a w tym samym czasie są ekipy pracujące wspólnie z Epic Games przy wszelkich aspektach potrzebnych do naszego otwartego świata oraz RPG fabularnego", powiedział Kiciński. "Zdecydowanie, dla naszego pierwszego projektu, Polaris, będzie to... może nie spowolnienie, ale nie przyspieszymy procesów dewelopngu. Ale przy kolejnych projektach zakładamy, że produkcja pójdzie płynniej. To był jeden z powodów, że powiedziałem, iż planujemy wydać trzy duże gry z serii Wiedźmin w przeciągu sześciu lat, zaczynając od premiery Polaris, które jest Wiedźminem 4".
Z wcześniejszych doniesień wynika, że Wiedźmin 4 wszedł już w fazę przedprodukcji i pracuje przy nim co najmniej 100 osób. Przeskoczenie na Unreal Engine 5 przynosi już podobno realne korzyści. Dlatego też remake pierwszego Wiedźmina, przygotowywany przez Fool's Theory, również powstaje na UE5.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler