PlayStation VR2 prawdopodobnie nie sprzedaje się najlepiej

Z nowego raportu wynika, że PlayStation VR2 cieszy się skromnym zainteresowaniem. Sony musi obniżyć cenę, aby zachęcić graczy do inwestycji.

@ 30.03.2023, 15:59
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps5

PlayStation VR2 prawdopodobnie nie sprzedaje się najlepiej

Jak wynika z naszej recenzji PlayStation VR2, najnowsze gogle Sony to naprawdę solidny sprzęt do zabawy w wirtualnej rzeczywistości. Mimo to zestaw prawdopodobnie nie sprzedaje się najlepiej. Redakcja Bloomberga opublikowała raport, z którego wynika, że do tej pory prawdopodobnie sprzedało się mniej niż 300 tysięcy egzemplarzy.

Od premiery, która miała miejsce pod koniec lutego, do końca marca, szacuje się, że PlayStation VR2 rozeszło się w nakładzie około 270 tysięcy jednostek. Do takiego wniosku doszła firma analityczna IDC. Sytuacja jest co najmniej nieciekawa, gdy weźmiemy pod uwagę, że Sony planowało w tym okresie sprzedaż bliską 2 mln egzemplarzy. Za słaby wynik odpowiadają "rosnące koszty życia, rosnące stopy procentowe, a także zwolnienia", twierdzi jeden z pracowników firmy. "Myślę, że konieczne jest obniżenie ceny PS VR2, aby uniknąć całkowitej katastrofy produktu", dodaje.

Czy cięcie ceny faktycznie będzie miało miejsce? W tym momencie nie sposób powiedzieć. Sytuacja na rynku na pewno wcześniej czy później się ustabilizuje, a wówczas gracze chętniej będą kupować bardziej "luksusowe" dobra związane z gamingiem. Nie oszukujmy się bowiem, zestaw gogli wirtualnej rzeczywistości na pewno nie jest wysoko na liście priorytetów. Ważniejsza jest sama konsola oraz gry jej dedykowane.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   16:23, 30.03.2023
Będzie więcej interesujących tytułów do ogrania to pewno i sprzedaż ruszy.
0 kudosKotecek_PL   @   13:10, 31.03.2023
Jakby było kompatybilne z Xboxem albo PC to bym brał Szczęśliwy
0 kudosMicMus123456789   @   15:48, 31.03.2023
Według mnie to brakuje gier, a nawet zapowiedzi. Przeszedłem Horizon Call of the Mountain, mam pobrane kilka demówek, ale po za tym lista gier jest cieniutka. Osobiście póki co najbardziej czekam na beat saber, ale póki co nawet nie ma daty premiery na PS5.
0 kudosbalic87   @   09:17, 01.04.2023
Cytat: MicMus123456789
Według mnie to brakuje gier, a nawet zapowiedzi. Przeszedłem Horizon Call of the Mountain, mam pobrane kilka demówek, ale po za tym lista gier jest cieniutka. Osobiście póki co najbardziej czekam na beat saber, ale póki co nawet nie ma daty premiery na PS5.
Głowa do góry. 10 gier które wyszły na premierę urządzenia w tym 3 wysokobudżetowe w postaci Horizon, RE8 czy GT7 to jak na start w sumie nie najgorzej ;)

Mi się wydaje że nie poprostu nie mogli wydać nie wiadomo ile tytułów startowych na nową platformę która nie wiadomo jakim będzie cieszyła się zainteresowaniem ...

Kolejne gry w drodze więc nie powinno być tak zle ... na pokazną bibliotekę myślę że trzeba będzie poczekać z 2 lata od dnia premiery jak zresztą w przypadku większości nowych platform Uśmiech
0 kudosbalic87   @   09:23, 01.04.2023
@ MicMus
Mam jeszcze pytanie skoro posiadasz urządzenie i masz już doświadczenie w obcowaniu z nim to napisz jak możesz czy jest to faktycznie nowogeneracyjna rewolucja względem konkurencyjnych gogli PC jak np. Oculus rift, HTC vive lub pimax (i w jakim sensie) ? O ile miałeś z nimi styczność ...
1 kudosMicMus123456789   @   19:51, 01.04.2023
W moim przypadku PS VR2 to są moje pierwsze gogle VR jakie kupiłem i pierwsze jakie w ogóle miałem na głowie. Więc niestety nie mam z czym porównać. Dużym plusem tego typu gogli jest to, że nie potrzeba żadnych "latarni", kamer czy innych czujników by móc grać. Szczerze mówiąc w ogóle zapomniałem, że do PS5 wypuścili też kamerę, ale póki co nie wiem nawet czy jest jakaś gra na VR, która jej potrzebuje.
0 kudosbalic87   @   19:41, 02.04.2023
Cytat: MicMus123456789
W moim przypadku PS VR2 to są moje pierwsze gogle VR jakie kupiłem i pierwsze jakie w ogóle miałem na głowie. Więc niestety nie mam z czym porównać. Dużym plusem tego typu gogli jest to, że nie potrzeba żadnych "latarni", kamer czy innych czujników by móc grać. Szczerze mówiąc w ogóle zapomniałem, że do PS5 wypuścili też kamerę, ale póki co nie wiem nawet czy jest jakaś gra na VR, która jej potrzebuje.
Również nic nie wiem o żadnej kamerze Zdziwiony

Ja akurat grałem na konkurencyjnych goglach i to co mi najbardziej przeszkadzało to mydlany obraz w porównaniu do gameplaya oglądanego na TV (nawet przy dużej rozdzielczości) tak że nawet napisy w grze były mało czytelne ...
Jeżeli tutaj jest podobnie to byłaby to największa wada nowej generacji !
1 kudosMicMus123456789   @   20:32, 02.04.2023
Zdarzało się, że miałem obraz rozmyty czy niewyraźny, ale wynikało to głównie ze złego ułożenia gogli. Zwykle po korekcji wszystko wracało do "czystego" obrazu. Inna sprawa, że PS VR2 oferuje śledzenie wzroku przez co obraz jest bardzo wyraźny tam gdzie patrzymy, a wszystko inne traci nieco na rozdzielczości. Nie wiem czy gogle innych firm również oferują tą technologię.
0 kudosbalic87   @   08:29, 03.04.2023
@UP
Dzieki za wszystkie informacje ! Wydaje mi się że gogle innych firm wyświetlają po prostu natywną rozdzielczość urządzenia czyli śrenio około 1600p co wcale moim zdaniem nie jest złym wynikiem w porównaniu do maksymalnie 4k w przypadku PSVR 2.
Może głowną różnicę stanowi tutaj faktycznie samo odpowiednie ułożenie gogli lub zastosowanie już oledowych soczewek które powinny w praktyce dawać lepszy kontrast wyświetlanego obrazu Uśmiech
0 kudosbalic87   @   10:47, 03.04.2023
@ MicMus
Mam jeszcze pytanie czy Twoim zdaniem moc PS5 jest w pełni wystarczająca do tej technologii czy warto poczekać na wersję pro która lepiej sobie poradzi z bardziej wymagającymi grami (szczególnie tymi AAA) ?
0 kudosMicMus123456789   @   15:49, 05.04.2023
Moim zdaniem PS5 jeszcze nie pokazało pełni swoich możliwości. I źle to zabrzmi, ale wydaje mi się, że ani Sony ani jakiekolwiek inne studio nie wyciśnie 100% możliwości PS5 w grach na VR.
0 kudosbalic87   @   08:14, 06.04.2023
Cytat: MicMus123456789
Moim zdaniem PS5 jeszcze nie pokazało pełni swoich możliwości. I źle to zabrzmi, ale wydaje mi się, że ani Sony ani jakiekolwiek inne studio nie wyciśnie 100% możliwości PS5 w grach na VR.
A dlaczego tak uważasz ? Mi moc PS5 wydaje się z kolei niewystarczająca aby móc wycisnąć maksymalną jakość detali w dynamicznym 4k przy 120fps !!

I z mojego punktu widzenia dopiero wersja PRO lub następna generacja konsoli będzie w stanie to osiągnąć... Cool
Nawet przy uwzględnieniu większego budżetu na gry uważam że przy takich parametrach obrazu będzie on narazie mocno stratny w porównaniu do mocnego PC. To pokazała już poprzednia generacja gogli która mocno odstawała od swojej konkurencji przed wprowadzeniem mocniejszej wersji stacji bazowej Poirytowany
Dodaj Odpowiedź