AMD Ryzen 9 7950X3D, Ryzen 9 7900X3D, Ryzen 7 7800X3D - nowe procesory mają pozamiatać Intelami w grach

AMD zaprezentowało nowe topowe procesory z pamięcią 3D V-Cache.

@ 05.01.2023, 11:06
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, sprzęt

AMD Ryzen 9 7950X3D, Ryzen 9 7900X3D, Ryzen 7 7800X3D - nowe procesory mają pozamiatać Intelami w grach

Po niezbyt udanej premierze procesorów AMD Ryzen 7000, spowodowanej głównie zbyt wysokimi cenami płyt głównych i koniecznością zakupu RAM-u DDR5, firma AMD wraca z kolejną ofertą. Tym razem skierowaną w stronę najbardziej wymagających (i majętnych) graczy. Czerwoni zaprezentowali dziś w nocy trzy nowe procesory - AMD Ryzen 9 7950X3D, Ryzen 9 7900X3D, Ryzen 7 7800X3D.

Każdy z tych CPU wyposażony został w pamięć 3D V-Cache, którą w akcji mogliśmy ujrzeć już wcześniej przy okazji premiery AMD Ryzen 7 5800X3D, który do dziś pozostaje topowym wyborem do gier wideo. Jak nietrudno się domyślić, najnowsze Ryzeny 7000 z 3D V-Cache zaoferują jeszcze wyższą wydajność. Jak twierdzi firma AMD, przebijając w tej kwestii dość wyraźnie konkurencyjny Core i9 13900K, czyli najmocniejsze CPU od Intela.

Jeśli chodzi o specyfikację nowych CPU, to wygląda ona następująco:

  • AMD Ryzen 9 7950X3D - 16-rdzeni i 32-wątki, taktowanie 4.2-5.7 GHz, 144MB Cache, 120W TDP
  • Ryzen 9 7900X3D - 12-rdzeni i 24-wątki, taktowanie 4.4-5.6 GHz, 140MB Cache, 120W TDP
  • Ryzen 7 7800X3D - 8-rdzeni i 16-wątków, taktowanie 4.X-5.0 GHz, 104MB Cache, 120W TDP

Na oficjalnych slajdach wzrost wydajności wygląda imponująco, choć naturalnie lepiej poczekać na zewnętrzne testy, tym bardziej, że AMD do testów wzięło dość wiekowe produkcje. Nowe procesory trafią do sprzedaży już w lutym, niestety na ten moment nie podano ich cen.

Trzeba przygotować się jednak na to, że tanio nie będzie...


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   11:08, 06.01.2023
Tja tja tak jak grafika miała pozamiatać a jedyne co zostało zamiecione to ich karty.
1 kudoslogan23   @   21:49, 06.01.2023
Cytat: luki505
Tja tja tak jak grafika miała pozamiatać a jedyne co zostało zamiecione to ich karty.

Luki mniej fanbojstwa Nvidii, Czerwonych sprzęt z czasem zyskuje, niż takie Nvidii która specjalnie wydaje sterowniki które zmniejszają wydajność ich kart i procesorów.
0 kudosKerberos   @   02:23, 07.01.2023
Warto nadmienić, że przy takiej wydajności nie będzie możliwości podkręcania tych procków.
0 kudosluki505   @   20:46, 08.01.2023
Cytat: logan23
Cytat: luki505
Tja tja tak jak grafika miała pozamiatać a jedyne co zostało zamiecione to ich karty.

Luki mniej fanbojstwa Nvidii, Czerwonych sprzęt z czasem zyskuje, niż takie Nvidii która specjalnie wydaje sterowniki które zmniejszają wydajność ich kart i procesorów.

AMD od dawna obiecuje cuda niewidy i za każdym razem deklasowana jest przez konkurencję, wiec nie jest to moje fanboystwo a suche fakty,.
0 kudoslogan23   @   17:29, 22.01.2023
Cytat: luki505
AMD od dawna obiecuje cuda niewidy i za każdym razem deklasowana jest przez konkurencję, wiec nie jest to moje fanboystwo a suche fakty,.

Fakty są takie że Nvidia też niczego przełomowego nie pokazała, Ray tracing to stara technologia i nie wymyślona na nowo a ukradziona.
0 kudosluki505   @   10:12, 24.01.2023
Cytat: logan23
Cytat: luki505
AMD od dawna obiecuje cuda niewidy i za każdym razem deklasowana jest przez konkurencję, wiec nie jest to moje fanboystwo a suche fakty,.

Fakty są takie że Nvidia też niczego przełomowego nie pokazała, Ray tracing to stara technologia i nie wymyślona na nowo a ukradziona.

Serio po 2 tygodniach xD. RT to nowa technologia, żadna inna firma nie zaimplementowała śledzenia promieni i realistycznych odbić tak jak to robi RT.
0 kudoslogan23   @   23:55, 26.01.2023
Cytat: luki505
Serio po 2 tygodniach xD. RT to nowa technologia, żadna inna firma nie zaimplementowała śledzenia promieni i realistycznych odbić tak jak to robi RT.

RT już miał stary Quake, polecam się zagłębić w historię trochę, RT nie zostało odkryte na nowo ani wynalezione, było już dawno, tylko brakło mocy do jego użycia, poszukam informacji i ci podrzucę by wyprowadzić ciebie z błędnego przekonania, Proszę tutaj masz link z wikipedii, Gdzie jest wspomniane że najpierw było to wykorzystywane w branży filmowej, nie pamiętam już gdzie ale była informacja gdzieś z roku 1982 o tej technologii. Masz tutaj notatkę, po angielsku, The first implementation of an interactive ray tracer was the LINKS-1 Computer Graphics System built in 1982 at Osaka University's School of Engineering, by professors Ohmura Kouichi, Shirakawa Isao and Kawata Toru with 50 students.
0 kudosBarbarella.   @   13:50, 27.01.2023
Z tego co czytałam to w grach RT wprowadziła Nvidia niedawno .Bez wątpienia jest tu prekursorem podobnie jak jest nie do pobicia w cenach swoich nowych kart .W każdym razie dla mnie RT to na razie kosztowny ,niespecjalnie mi potrzebny bajer . Mój sprzęt tego nie ciągnie a żeby zobaczyć ładniejsze światełka i cienie nie będę brała kredytu na nowy trzy razy droższy. Nie jaram się tym , zresztą jak w grze wyskakuje na mnie pięciu gostków z maczetami to patrzę jak tu przeżyć a nie czy mam ładny cień. Dumny Oczywiście fajnie że technologia idzie do przodu , za 2,3 lata pewno będę miała sprzęt niezbędny do odpalenia tego RT ale bez spiny .No i czytałam że ta technologia wymaga od twórców gier sporego wkładu pracy , mam nadzieję że gry nie będą coraz ładniejsze i coraz głupsze. Cool
0 kudosluki505   @   23:31, 31.01.2023
Cytat: logan23
Cytat: luki505
Serio po 2 tygodniach xD. RT to nowa technologia, żadna inna firma nie zaimplementowała śledzenia promieni i realistycznych odbić tak jak to robi RT.

RT już miał stary Quake, polecam się zagłębić w historię trochę, RT nie zostało odkryte na nowo ani wynalezione, było już dawno, tylko brakło mocy do jego użycia, poszukam informacji i ci podrzucę by wyprowadzić ciebie z błędnego przekonania, Proszę tutaj masz link z wikipedii, Gdzie jest wspomniane że najpierw było to wykorzystywane w branży filmowej, nie pamiętam już gdzie ale była informacja gdzieś z roku 1982 o tej technologii. Masz tutaj notatkę, po angielsku, The first implementation of an interactive ray tracer was the LINKS-1 Computer Graphics System built in 1982 at Osaka University's School of Engineering, by professors Ohmura Kouichi, Shirakawa Isao and Kawata Toru with 50 students.

Przecież RT został właśnie przez Nvidie wprowadzony do Quake i wypuszczony jako Quake RTX.

@Barbarella Błagam, zmiłuj się i przestań stosować nowomodę stawiania spacji przed znakami interpunkcyjnymi bo gwałcisz Polską mowę.
0 kudoslogan23   @   23:43, 31.01.2023
Cytat: luki505
Przecież RT został właśnie przez Nvidie wprowadzony do Quake i wypuszczony jako Quake RTX.

Widzisz jak chcesz, to potrafisz, rozsądnie pisać, zostało wprowadzone ale gdzieś czytałem, że na długo przed nvidią próbowano już wprowadzać to do gier.
0 kudosBarbarella.   @   08:49, 01.02.2023
Cytat: luki505
@Barbarella Błagam, zmiłuj się i przestań stosować nowomodę stawiania spacji przed znakami interpunkcyjnymi bo gwałcisz Polską mowę.

Ok. Postaram się nic nie gwałcić. Uśmiech
0 kudosluki505   @   10:18, 01.02.2023
Cytat: logan23
Cytat: luki505
Przecież RT został właśnie przez Nvidie wprowadzony do Quake i wypuszczony jako Quake RTX.

Widzisz jak chcesz, to potrafisz, rozsądnie pisać, zostało wprowadzone ale gdzieś czytałem, że na długo przed nvidią próbowano już wprowadzać to do gier.

Zawsze piszę rozsądnie, chyba ze ktoś głupoty sadzi Uśmiech . Szczęśliwy

@Barbarella
Dziękuje Cmoka
Dodaj Odpowiedź