Warhammer 40 000: Darktide - znamy wymagania sprzętowe gry

W sieci pojawiły się wymagania sprzętowe Warhammer 40 000: Darktide. Nie są one jakoś przesadnie wysokie.

@ 17.11.2022, 13:47
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Warhammer 40 000: Darktide - znamy wymagania sprzętowe gry

Studio Fatshark, twórcy Warhammer 40 000: Darktide, ujawnili wreszcie wymagania sprzętowe swojego nadchodzącego przedsięwzięcia. Jak zobaczycie poniżej, rozpiska jest bardzo kompleksowa. Dzięki niej bez problemów określicie to, jak dobrze - lub źle - działać będzie na Waszym komputerze gra. Co ważne, ray-tracing nie został wszędzie wzięty pod uwagę. Skorzystanie z niego istotnie podnosi zapotrzebowanie Darktide na moc obliczeniową.

Warhammer 40 000: Darktide - wymagania minimalne:

  • Ustawienia detali: niskie, FSR włączone;
  • Rozdzielczość: 1920 x 1080;
  • FPS: 30 – 45 klatek;
  • Procesor: Intel i5-6600 (3,30 GHz) lub AMD Ryzen 5 2600 (3,40 GHz);
  • Miejsce na dysku: 50 GB HDD;
  • Grafika: Nvidia GeForce GTX 970 lub AMD Radeon RX 570;
  • Pamięć RAM: 8 GB.

Warhammer 40 000: Darktide - wymagania rekomendowane:

  • Ustawienia detali: średnie, FSR/DLSS-SR włączone;
  • Rozdzielczość: 1920 x 1080;
  • FPS: 60 klatek;
  • Procesor: Intel i7-9700K (3,70 GHz) lub AMD Ryzen 5 3600 (4,20 GHz);
  • Miejsce na dysku: 50 GB HDD;
  • Grafika: Nvidia GeForce RTX 3060, RTX 2060 lub AMD Radeon RX 6800 XT;
  • Pamięć RAM: 16 GB;

Warhammer 40 000: Darktide - wymagania dla niskich detali z RT:

  • Ustawienia detali: średnie, DLSS-SR na jakość;
  • Rozdzielczość: 1920 x 1080;
  • Ray-tracing: globalna iluminacja: brak, odbicia: niskie;
  • FPS: 40 – 50 klatek;
  • Procesor: Intel i7-11700K (3,70 GHz) lub AMD Ryzen 5 3600 (4,20GHz);
  • Miejsce na dysku: 50 GB HDD;
  • Grafika: Nvidia GeForce RTX 2060;
  • Pamięć RAM: 16 GB;

Warhammer 40 000: Darktide - wymagania dla średnich detali z RT:

  • Ustawienia detali: wysokie, DLSS-SR na jakość;
  • Rozdzielczość: 1920 x 1080 lub 2560 x 1440;
  • Ray-tracing: globalna iluminacja: wysoka, odbicia: niskie;
  • FPS: 60 – 70 klatek;
  • Procesor: Intel i7-11700K (3,60 GHz) lub AMD Ryzen 7 5800 (3,80 GHz);
  • Miejsce na dysku: 50 GB HDD;
  • Grafika: Nvidia GeForce RTX 3080;
  • Pamięć RAM: 16 GB.

Warhammer 40 000: Darktide - wymagania dla wysokich detali z RT:

  • Ustawienia detali: wysokie, DLSS-SR na jakość, DLSS-FG włączone;
  • Rozdzielczość: 3840 x 2160;
  • Ray-tracing: globalna iluminacja: wysoka, odbicia: wysokie;
  • FPS: ~100 klatek;
  • Procesor: Intel i7-12700K (3,60 GHz) lub AMD Ryzen 9 5900 (3,80 GHz);
  • Miejsce na dysku: 50 GB HDD;
  • Grafika: Nvidia GeForce RTX 4080;
  • Pamięć RAM: 16 GB.

Premierę Warhammer 40 000: Darktide zaplanowano na 30 listopada. Produkcja dostępna będzie wówczas wyłącznie na blaszakach. Nieco później zadebiutować ma też wydanie dla Xboksów Series X|S, choć na razie nie wiemy kiedy dokładnie.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   10:54, 18.11.2022
Rtx 3080 dla średnich ustawień ? WTF ?

Czyli posiadanie PC za 10k z rtx 3080 na pokładzie dla średnio komfortowej zabawy stało się faktem ...

Ech nie żałuję że kupiłem konsolę za ułamek tej ceny. Bynajmniej było mnie stać a i tak gra się zacnie Uśmiech
0 kudosbalic87   @   12:14, 18.11.2022
I jeszcze jedno: patrząc na ten tytuł mocno zastanawiam się nad tym czym podyktowane są tak absurdalnie wysokie wymagania ?
Zamknięte lokacje, proste zarówno SI, fizyka jak i animacje czy mechaniki rozgrywki nie są w stanie w żaden sposób ich usprawiedliwić ... No chyba że się mylę to proszę o poprawkę mojego komentarza Uśmiech
0 kudosBarbarella.   @   13:31, 18.11.2022
Wydaje mi się że to ten Ray Tracing daje popalić . Jak grałam w Senua's Sacriface to musiałam to wyłączyć żeby dało się grać. Nie wiem po co to cholerstwo jest i co daje ale blaszakowi daje popalić.
0 kudosbalic87   @   13:54, 18.11.2022
Cytat: Barbarella.
Wydaje mi się że to ten Ray Tracing daje popalić . Jak grałam w Senua's Sacriface to musiałam to wyłączyć żeby dało się grać. Nie wiem po co to cholerstwo jest i co daje ale blaszakowi daje popalić.
Pewnie i tak Uśmiech

Z drugiej jednak strony bez RT wymagania również nie są najniższe i jestem ciekaw jak poradzi sobie z tym tytułem Xbox ? Jeżeli rozgrywka w 4k i bez fsr to chyba na minimalnych detalach bez rt...

Założę się że mega dziwnie będzie to wyglądać Dumny Lokacje jak w Quake 2 na modach Szczęśliwy