NVIDIA zapowiada RTX 4090 i RTX 4080. Karty będą bardzo drogie

Ujawniono specyfikację oraz ceny nowych kart RTX 4000.

@ 20.09.2022, 20:54
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, sprzęt

NVIDIA zapowiada RTX 4090 i RTX 4080. Karty będą bardzo drogie

Firma NVIDIA zaprezentowała światu długo wyczekiwane karty graficzne RTX 4090 oraz RTX 4080 w wersji 16GB oraz 12GB. Modele trafią do sprzedaży w listopadzie. Poznaliśmy też polskie ceny.

Koszt zakupu nowych kart będzie bardzo wysoki - RTX 4090 wyceniono na 9399 zł, podczas gdy za RTX 4080 16GB zapłacimy 7049 zł, a za RTX 4080 12GB - 5299 zł.

RTX 4090 będzie najwydajniejszą kartą na świecie (w dniu premiery). Model ten ma zapewnić nawet 4x wyższą wydajność w rozdzielczości 4K od poprzedniego króla wydajności - RTX 3090 Ti. Wynik ten osiągnięto w grze Cyberpunk 2077 z włączoną funkcją  New Max Ray Tracing Mode.

NVIDIA przyszykowała bowiem nowy tryb ray tracingu, a także DLSS w wersji 3.0. Ta druga technologia ma zapewnić dużo wyższe wzrosty wydajności względem DLSS 2.0, przy jeszcze mniejszej degradacji wyświetlanego obrazu. Niestety, DLSS 3.0 dostępne będzie jedynie na nowej serii RTX 4000. Posiadacze starszych kart nie skorzystają z dobrodziejstw nowej technologii.

Jeśli mowa o RTX 4080, to wersja 16GB posiada nie tylko więcej pamięci, ale jest też wydajniejsza od modelu 12GB - oferując m.in. więcej rdzeni CUDA czy szerszą szynę pamięci.

W przypadku nowych kart opartych o architekturę Ada Lovelace należy przygotować się na bardzo duży pobór prądu z gniazdka, co w obliczu zapowiedzianych podwyżek cen energii jest z pewnością sporym minusem. Parametr TGP (total graphics power) dla RTX 4090 to aż 450W (w szczytowych momentach nawet 660W), podczas gdy dla RTX 4080 16GB i 12GB to odpowiednio 320W (szczytowo 516W) oraz 285W (szczytowo 366W). 

Więcej detali znajdziecie na oficjalnej stronie NVIDIA. Jeśli chodzi o tańsze karty, to pojawią się one zapewne dopiero w 2023 roku. Patrząc jednak na ceny obecnie zaprezentowanych topowych modeli, nie pozostaje napisać nic innego, jak to, że "tanio to już było..."



Sprawdź także:
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Premiera: 10 grudnia 2020
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Cyberpunk 2077 to produkcja rodzimego studia CD Projekt RED, znanego wcześniej z serii Wiedźmin. Tytuł to przedstawiciel gatunku RPG akcji, jednak tym razem świat fantasy...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   17:20, 23.09.2022
No ale wiecie chłopcy że trzeba tam ochotników do walki .Jacyś chętni ? eeee. .... Nie ma... No cóż . Muszę was kochać tacy jacy jesteście. Poirytowany Zdziwiony Konsternacja
Tak jak walczycie z Putinem tak i walczycie z nVidią . Zły
1 kudoslogan23   @   19:19, 23.09.2022
Cytat: Barbarella.
No ale wiecie chłopcy że trzeba tam ochotników do walki .Jacyś chętni ? eeee. .... Nie ma... No cóż . Muszę was kochać tacy jacy jesteście. Poirytowany Zdziwiony Konsternacja
Tak jak walczycie z Putinem tak i walczycie z nVidią . Zły

Za mądry jestem albo za głupi, by ruszać za kogoś na wojnę, wolę wybierać sobie przeciwników.
0 kudoslogan23   @   19:22, 23.09.2022
Cytat: gajda1000

Z krzemu da się jeszcze wiele wycisnąć, ale zmieniają się realia i liga. Wysoki pobór zaczyna być normą przy Hi-End. W sumie to zawsze była to norma. Ale fakt. Liczby są spore. Powolny przerost formy nad treścią. Trzeba przesiadać się powoli na granie w chmurze i usługach streamingowych. Szkoda kasy.

Wolałbym żeby przyśpieszył rozwój hełmów vr, sam ostatnio zastanawiam się czy nie było wygodniejsze nałożyć hełm, coś ala z sword art online i np położyć się na łóżku, można grać.
1 kudosbalic87   @   19:31, 23.09.2022
Cytat: logan23
Cytat: luki505
Niestety tak się nie stanie, bo zawsze znajdzie się ktoś kogo nadal będzie stać i będzie mówił "jak cię biedaku nie stać to nie kupuj" niestety.

@logan23
Za obecną sytuację na rynku energetycznym i w niektórych krajach gazowym wystarczy podziękować Merkelowej, Sholzowi i Macronowi i całej Unii która przygląda się a szwaby nie raczą Ukrainie nawet broni wysłać z obawy o swoje dupsko żeby im putler nie wyłączył gazu bo neohitlerowskie Niemcy by zamarzły tej zimy...
Gdyby nie zapoczątkowane przez obecny rząd Baltic Pipe, masa inwestycji dzięki którym nie mamy aż tak wysokich podwyżek prądu jak choćby w Belgii czy UK to bylibyśmy w ciemnej... I dalej uzależnienie od Putlera, też płacilibyśmy w rublach za gaz tak jak to szwaby robią.
Dwa zbrodnicze narody Niemcy i Rosja które nigdy się nie zmienią, z jednym tchórzliwym Francuzikiem człapiącym za nimi... Pierw Koronawirus który osłabił gospodarkę (też fani teorii spiskowych podejrzewają czy nie był to plan Putlera by osłabić Zachód przed atakiem na UA), później mieliśmy zmasowany atak z Białorusi na granice krajów bałtyckich a teraz wojna która sprzyja cholernie inflacji i podwyżkom cen... Ja mam wiarę i nadzieję że do końca roku Ukraińcy wyprą ruską dzicz z UA.
Z jednej strony masz racje i tutaj masz plusa od mnie, Ale z drugiej się mylisz, Nie tylko Europa z tymi krajami na czele ale też Polska z całą aktualną rządzą klika.
Niestety ale z mojego punktu widzenia jesteś w przeogromnym błędzie!!

Polska dala największą pomoc i wsparcie Ukrainie ze wszystkich krajów UE toczac tym samym najcięższa walkę z imperialistyczną Rosją i przechylając tym samym szale zwycięstwa na stronę zachodnią. Zapewniliśmy tym samym nam wszystkim bezpieczeństwo przed rozlaniem się fali bolszewizmu na resztę dawnego bloku wschodniego ZSRR.

Luki jak widać jest chyba jako jedyny na portalu w pełni ogarnięty w tych sprawach !!

Gdyby nie nasz rząd teraz znowu byśmy byli za żelazną rosyjska kurtyną tak więc trochę szacunku 😉
0 kudoslogan23   @   21:23, 23.09.2022
Cytat: balic87
Niestety ale z mojego punktu widzenia jesteś w przeogromnym błędzie!!

Polska dala największą pomoc i wsparcie Ukrainie ze wszystkich krajów UE toczac tym samym najcięższa walkę z imperialistyczną Rosją i przechylając tym samym szale zwycięstwa na stronę zachodnią. Zapewniliśmy tym samym nam wszystkim bezpieczeństwo przed rozlaniem się fali bolszewizmu na resztę dawnego bloku wschodniego ZSRR.

Luki jak widać jest chyba jako jedyny na portalu w pełni ogarnięty w tych sprawach !!

Gdyby nie nasz rząd teraz znowu byśmy byli za żelazną rosyjska kurtyną tak więc trochę szacunku

Miałem na myśli to, że też dokładaliśmy pieniądze Putnowi do portfela, spory czas kupowaliśmy gaz, ropę, A druga nie chce obrażać lukiego, ma pewne poglądy z którymi się nie zgadzam ale może rzeczywiście jest ogarnięty, ale ja nauczyłem się nie ufać żadnej partii, nie bądźmy naiwni, nasz kraj nie pomaga z dobroci serca ale po pierwsze Rosja aktualnie stanowi dla nas zagrożenie i w przyszłości, Ukrainie zostanie wystawiony rachunek za tą pomocą, druga sprawa jesteśmy tylko marionetką którą ktoś steruje by załatwić Rosję, nie narażając się osobiście, w razie w, to na nas spadną bomby konwencjonalne albo nuklearne.
0 kudosbalic87   @   21:42, 23.09.2022
@Logan23
Spoko ! Przepraszam za swą wypowiedź jeśli zabrzmiała zbyt protekcjonalnie ...
0 kudoslogan23   @   21:44, 23.09.2022
Cytat: balic87
@Logan23
Spoko ! Przepraszam za swą wypowiedź jeśli zabrzmiała zbyt protekcjonalnie ...

Luzik, dość dawno nabrałem pokory, na staram się na takie rzeczy, nie zwracać uwagi, po co się kłócić, nie warto.
0 kudosbalic87   @   21:51, 23.09.2022
Cytat: logan23
Cytat: balic87
@Logan23
Spoko ! Przepraszam za swą wypowiedź jeśli zabrzmiała zbyt protekcjonalnie ...

Luzik, dość dawno nabrałem pokory, na staram się na takie rzeczy, nie zwracać uwagi, po co się kłócić, nie warto.
racja ! Mi też by się przydała bo żaden Ze mnie macho aby narzucać sie innym 🙂

Pozdrawiam
1 kudosBarbarella.   @   23:21, 23.09.2022
Och . Ale się wzruszyłam ., Szczęśliwy Płacz Cmoka
1 kudoslogan23   @   23:49, 23.09.2022
Cytat: Barbarella.
Och . Ale się wzruszyłam ., Szczęśliwy Płacz Cmoka

Kupić ci paczkę chusteczek i podrzucić?.
0 kudosluki505   @   12:57, 24.09.2022
Cytat: logan23
Cytat: luki505
Niestety tak się nie stanie, bo zawsze znajdzie się ktoś kogo nadal będzie stać i będzie mówił "jak cię biedaku nie stać to nie kupuj" niestety.

@logan23
Za obecną sytuację na rynku energetycznym i w niektórych krajach gazowym wystarczy podziękować Merkelowej, Sholzowi i Macronowi i całej Unii która przygląda się a szwaby nie raczą Ukrainie nawet broni wysłać z obawy o swoje dupsko żeby im putler nie wyłączył gazu bo neohitlerowskie Niemcy by zamarzły tej zimy...
Gdyby nie zapoczątkowane przez obecny rząd Baltic Pipe, masa inwestycji dzięki którym nie mamy aż tak wysokich podwyżek prądu jak choćby w Belgii czy UK to bylibyśmy w ciemnej... I dalej uzależnienie od Putlera, też płacilibyśmy w rublach za gaz tak jak to szwaby robią.
Dwa zbrodnicze narody Niemcy i Rosja które nigdy się nie zmienią, z jednym tchórzliwym Francuzikiem człapiącym za nimi... Pierw Koronawirus który osłabił gospodarkę (też fani teorii spiskowych podejrzewają czy nie był to plan Putlera by osłabić Zachód przed atakiem na UA), później mieliśmy zmasowany atak z Białorusi na granice krajów bałtyckich a teraz wojna która sprzyja cholernie inflacji i podwyżkom cen... Ja mam wiarę i nadzieję że do końca roku Ukraińcy wyprą ruską dzicz z UA.
Z jednej strony masz racje i tutaj masz plusa od mnie, Ale z drugiej się mylisz, Nie tylko Europa z tymi krajami na czele ale też Polska z całą aktualną rządzą klika.


Europa w głównej mierze za politykę ETS która podnosi ceny prądu w całej Europie, Ameryka za to że siedzi biernie zamiast bić putlera po kasku i wygnać go z UA, Polska a raczej opozycja za to że układała się z Putinem i chciała go "takim jakim on jest" słowa D. Tuska, za podpisanie porozumienia Jamalskiego, za darowanie 1mld dolców Gazpromowi, za uzależnianie nas od rosyjskich surowców. Ja wiem że ceny rosną wszystkiego po kolei ale tak się dzieje na całym świecie, i nie wiem czy tylko mi się wydaje ale Covid = osłabienie gospodarki światowej (Ruski zamieszane w to) w 2020 roku
Wojna = po osłabieniu gospodarki światowej przez covid i najazd na UA gdzie miała się poddać po 3 dniach a później najazd na reszte krajów bałtyckich.
Ciekawe co jeszcze nas czeka, zima nuklearna? (Boże oby nie), wybuch Yellowstone? Asteroida w nas walnie? Za to co się dzieje faktycznie ponosi odpowiedzialność cały świat, bo zamiast ruska temperować to pozwalano mu hulać.

Koniec OT. ;p

0 kudoslogan23   @   13:01, 24.09.2022
Cytat: luki505
Europa w głównej mierze za politykę ETS która podnosi ceny prądu w całej Europie, Ameryka za to że siedzi biernie zamiast bić putlera po kasku i wygnać go z UA, Polska a raczej opozycja za to że układała się z Putinem i chciała go "takim jakim on jest" słowa D. Tuska, za podpisanie porozumienia Jamalskiego, za darowanie 1mld dolców Gazpromowi, za uzależnianie nas od rosyjskich surowców. Ja wiem że ceny rosną wszystkiego po kolei ale tak się dzieje na całym świecie, i nie wiem czy tylko mi się wydaje ale Covid = osłabienie gospodarki światowej (Ruski zamieszane w to) w 2020 roku
Wojna = po osłabieniu gospodarki światowej przez covid i najazd na UA gdzie miała się poddać po 3 dniach a później najazd na reszte krajów bałtyckich.
Ciekawe co jeszcze nas czeka, zima nuklearna? (Boże oby nie), wybuch Yellowstone? Asteroida w nas walnie? Za to co się dzieje faktycznie ponosi odpowiedzialność cały świat, bo zamiast ruska temperować to pozwalano mu hulać.

Koniec OT. ;p
Luki, w tej wojnie nic nie jest jasne, trzeba spojrzeć trochę szerzej, dzisiaj z perspektywy czasu, bez wojny, covida, tak by była wysoka inflacja i zapaść gospodarcza, covid, wojna itd, to tylko przyśpieszył i dodatkowo cały sejm jest odpowiedzialny, za wszystko, bez wyjątku na barwy partyjne.
0 kudosluki505   @   13:39, 24.09.2022
Cytat: logan23
Cytat: luki505
Europa w głównej mierze za politykę ETS która podnosi ceny prądu w całej Europie, Ameryka za to że siedzi biernie zamiast bić putlera po kasku i wygnać go z UA, Polska a raczej opozycja za to że układała się z Putinem i chciała go "takim jakim on jest" słowa D. Tuska, za podpisanie porozumienia Jamalskiego, za darowanie 1mld dolców Gazpromowi, za uzależnianie nas od rosyjskich surowców. Ja wiem że ceny rosną wszystkiego po kolei ale tak się dzieje na całym świecie, i nie wiem czy tylko mi się wydaje ale Covid = osłabienie gospodarki światowej (Ruski zamieszane w to) w 2020 roku
Wojna = po osłabieniu gospodarki światowej przez covid i najazd na UA gdzie miała się poddać po 3 dniach a później najazd na reszte krajów bałtyckich.
Ciekawe co jeszcze nas czeka, zima nuklearna? (Boże oby nie), wybuch Yellowstone? Asteroida w nas walnie? Za to co się dzieje faktycznie ponosi odpowiedzialność cały świat, bo zamiast ruska temperować to pozwalano mu hulać.

Koniec OT. ;p
Luki, w tej wojnie nic nie jest jasne, trzeba spojrzeć trochę szerzej, dzisiaj z perspektywy czasu, bez wojny, covida, tak by była wysoka inflacja i zapaść gospodarcza, covid, wojna itd, to tylko przyśpieszył i dodatkowo cały sejm jest odpowiedzialny, za wszystko, bez wyjątku na barwy partyjne.

No spoglądam szerzej i widzę kto jest za Polską a kto przeciw niej, spójrz że inflacji tak wysokiej bo trzymała poziom 4-5% nie było a jak wojna wybuchła to walnęło do 16%, winni są ci co działają przeciw Polsce i kłaniają się dalej w pas "jego ekscelencji" Uśmiech . Odpowiedzialne za to co się dziś dzieje są Niemcy i każdy chyba to widzi NS 1 i NS 2 do tego protesty proruskie w Niemczech jak w żadnym innym kraju to udowadniają.
1 kudoslogan23   @   14:03, 24.09.2022
Cytat: luki505
No spoglądam szerzej i widzę kto jest za Polską a kto przeciw niej, spójrz że inflacji tak wysokiej bo trzymała poziom 4-5% nie było a jak wojna wybuchła to walnęło do 16%, winni są ci co działają przeciw Polsce i kłaniają się dalej w pas "jego ekscelencji" Uśmiech . Odpowiedzialne za to co się dziś dzieje są Niemcy i każdy chyba to widzi NS 1 i NS 2 do tego protesty proruskie w Niemczech jak w żadnym innym kraju to udowadniają.

Luki, chodzi mi oto że nikomu nie można ufać w 100% a szczególnie politykom, Ja znam twoje poglądy, nie zgadzam się z nimi, wiesz o czym mówię, nie traktuj tego jako atak ale staraj się zrozumieć, że musimy na zimno bez emocji patrzeć na rzeczywistość, polityka, to trochę jak teatr, gdzie jest pełno masek, makijażu itd.
0 kudosluki505   @   17:59, 24.09.2022
Cytat: logan23
Cytat: luki505
No spoglądam szerzej i widzę kto jest za Polską a kto przeciw niej, spójrz że inflacji tak wysokiej bo trzymała poziom 4-5% nie było a jak wojna wybuchła to walnęło do 16%, winni są ci co działają przeciw Polsce i kłaniają się dalej w pas "jego ekscelencji" Uśmiech . Odpowiedzialne za to co się dziś dzieje są Niemcy i każdy chyba to widzi NS 1 i NS 2 do tego protesty proruskie w Niemczech jak w żadnym innym kraju to udowadniają.

Luki, chodzi mi oto że nikomu nie można ufać w 100% a szczególnie politykom, Ja znam twoje poglądy, nie zgadzam się z nimi, wiesz o czym mówię, nie traktuj tego jako atak ale staraj się zrozumieć, że musimy na zimno bez emocji patrzeć na rzeczywistość, polityka, to trochę jak teatr, gdzie jest pełno masek, makijażu itd.

No jest i sporej ilości polityków te maski opadły, niestety nadal niektórzy tego nie widzą. Ja też nikogo nie atakuje ale widzę kto jest winny całemu burdelowi jaki panuje na świecie, owszem obecna władza nie jest idealna bo nie ma idealnych ludzi, ale jest najbardziej normalną partią ze wszystkich dostępnych w Polsce na tą chwilę, jak pojawi się partia taka jak Olszewskiego z chęcią na nią oddam głos Uśmiech .
Dodaj Odpowiedź