Assassin's Creed: Mirage zaczynało jako dodatek do Assassin's Creed: Valhalla
W trakcie dewelopingu twórcy Assassin's Creed: Mirage uznali, że warto przekształcić je w samodzielny byt.

Kilka dni temu Ubisoft oficjalnie zaprezentował Assassin's Creed: Mirage, a w sieci pojawiły się właśnie kolejne informacje na temat przedsięwzięcia. Jego kreatywny dyrektor, Stephane Boudon, potwierdził, że początkowo tytuł ten miał być rozszerzeniem dla Assassin's Creed: Valhalla.
Boudon rozmawiał niedawno z redakcją Game Rant, a podczas wywiadu został zapytany o to, w jaki sposób rozpoczęto pracę nad Assassin's Creed: Mirage. Deweloper przyznał wówczas, że początkowo miało to być rozszerzenie dla Assassin's Creed: Valhalla, ale później zdecydowano się sporo założeń zmienić. Zmodyfikowano mechanikę rozgrywki, dopasowano zadania i w ten sposób powstało Mirage.
"Tak zaczęliśmy pracować z Mirage, gdy był to dodatek do Valhalli i był to całkiem inny projekt. Ten pomysł żył jednak tylko kilka tygodni i tylko na papierze. Całkiem wcześnie zdecydowaliśmy przekształcić go w samodzielne dzieło z nowym bohaterem, ponieważ zobaczyliśmy potencjał w powrocie do korzeni. To nastąpiło bardzo szybko".
Z tego, co do tej pory ujawniono Assassin's Creed: Mirage dostępne będzie w 2023 roku na PC, Xboksach oraz PlayStation. Będzie ono znacznie różnić się od trzech ostatnich części, albowiem zaoferuje bardziej liniową i nastawioną na skradanie się rozgrywkę. Główny wątek fabularny, inspirowany starszymi odsłonami cyklu, ma pochłonąć kilkanaście godzin naszego czasu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler